اظهارنامه مالیاتی ترامپ پس از کشمکش طولانی دادگاه اکنون در دست دموکرات های مجلس نمایندگان است


واشنگتن – یک کمیته مجلس نمایندگان به رهبری دموکرات ها اکنون پس از یک مبارزه چند ساله در دادگاه به شش سال اظهارنامه مالیاتی رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ دسترسی دارد.

وزارت خزانه داری روز چهارشنبه گفت که از تصمیم هفته گذشته دادگاه عالی تبعیت کرده است که راه را برای تحویل بازپرداخت ها به کمیته راه و روش مجلس هموار می کند.

کمیته بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. CNN ابتدا گزارش داد که کمیته اظهارنامه مالیاتی را دریافت کرده است.

اگرچه وزارت خزانه داری گفته است که از تصمیم دادگاه تبعیت کرده است، اما مشخص نیست که آیا کسی در کمیته اظهارنامه های مالیاتی را در این مرحله دیده است یا روند دسترسی به آنها چگونه خواهد بود.

یک سخنگوی وزارت خزانه داری از گفتن اینکه آیا کمیته به اسناد دسترسی داشته است یا خیر خودداری کرد.

یکی از دموکرات‌ها در این پنل گفت: اعضای کمیته راه‌ها و وسایل روز پنجشنبه در حال نشست هستند و قانونگذاران انتظار دارند در آن زمان درباره مالیات‌های ترامپ اطلاعات بیشتری کسب کنند.

این قانونگذار گفت: “من هنوز مطمئن نیستم که آیا در آن زمان ما مالیات های او را خواهیم دید یا اینکه قرار است از آنها عبور کنیم.”

مشخص نیست که دموکرات‌های مجلس قصد دارند با این اسناد چه کنند، به‌ویژه که در ژانویه با تصرف مجلس نمایندگان توسط حزب جمهوری‌خواه روبرو هستند. جمهوری خواهان به صراحت اعلام کرده اند که علاقه ای به سوابق مالیاتی ترامپ ندارند یا نگران آن نیستند.

ریچارد نیل، رئیس کمیته، روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره گام های بعدی گفت: “من نمی توانم در مورد آن صحبت کنم.”

نیل، ایالت ماساچوست، همچنین خاطرنشان کرد که از نظر قانونی موظف است اطلاعات زیادی در مورد رسیدگی به سوابق ترامپ فاش نکند.

“من پاسخ های بهتری خواهم داشت [after meeting] با وکلای دادگستری.”

بیل پاسکرل، DN.J.، یکی از اعضای کمیته راه‌ها و ابزارها و مدافع اولیه تلاش برای دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی ترامپ، چهارشنبه گفت که این هیئت «تصمیم مشورتی خواهد گرفت. [on Trump’s tax records] تا 3 ژانویه، زمانی که جمهوری خواهان به طور رسمی کنترل مجلس را در دست گرفتند.

پاسکرل در پاسخ به این سوال که آیا به علنی کردن اظهارنامه مالیاتی فکر می کند، گفت: “من این کار را خواهم کرد.”

این سوابق اندکی پس از آن که دادگاه عالی آخرین درخواست ترامپ برای جلوگیری از آزادی آنها را رد کرد به دموکرات های مجلس نمایندگان منتقل شد، درست چند هفته قبل از اینکه جمهوری خواهان اکثریت را به دست آورند.

جان رابرتز، رئیس قاضی این ماه، به طور موقت کمیته راه‌ها و ابزارها را از دسترسی به سوابق مالیاتی ترامپ مسدود کرد، در حالی که دادگاه تصمیم می‌گرفت که چگونه به درخواست ترامپ عمل کند.

برخلاف سایر روسای جمهور اخیر، ترامپ در بحبوحه بررسی امور تجاری خود از علنی کردن اظهارنامه های مالیاتی خود امتناع ورزیده است و بارها مدعی است که توسط سازمان امور مالیاتی حسابرسی می شود.

دموکرات ها از زمان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 خواستار مشاهده این رکوردها بوده اند. اما نبرد حقوقی در آوریل 2019، اندکی پس از اینکه دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان را به دست گرفتند، زمانی که نیل درخواست بازگشت ترامپ و نهادهای تجاری مرتبط را کرد، آغاز شد. او گفت که به دنبال این اطلاعات به عنوان بخشی از تحقیقات کمیته در مورد اینکه آیا قانون مالیاتی مربوط به رؤسای جمهور باید اصلاح شود یا خیر، به دنبال این اطلاعات است.

وزارت خزانه داری از اجابت درخواست نیل در دوران ریاست جمهوری ترامپ خودداری کرد و در ماه می 2019 گفت که او هدف قانونی معتبری برای به دست آوردن این اسناد ندارد. کمیته دو ماه بعد در نبردی طولانی برای تضمین بازگشت شکایت کرد.

برای سال‌ها، تحلیلگران برجسته مالیاتی گفته‌اند که سوابق باید به کنگره ارائه شود، زیرا طبق قوانین فدرال، اگر روسای کمیته راه‌ها و ابزارها، کمیته مالی سنا یا کمیته مشترک مالیات‌ها به طور رسمی اظهارنامه مالیاتی یک فرد را درخواست کنند، وزارت خزانه‌داری مقامات “باید” مدارک را برگردانند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع