اسکات پری، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، پس از توقیف اطلاعات تلفن همراه توسط اف‌بی‌آی، علیه وزارت دادگستری به آرامی کتمان می‌کند.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

پری اولین بار در ماه اوت گفت که FBI تلفن همراه او را در حالی که با خانواده اش در نیوجرسی سفر می کرد، توقیف کرد، درست یک روز پس از تفتیش دفتر خانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق فلوریدا. ماموران دارای حکم بازرسی یک کپی پزشکی قانونی از دستگاه پری تهیه کردند و گوشی را به او تحویل دادند.

وکلای پری درخواستی برای رد پرونده قانونگذار جمهوری خواه بدون پیش داوری در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه کلمبیا ارائه کردند. Axios اولین کسی بود که این خبر را گزارش کرد.

اسکات پری، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، روز چهارشنبه بی سر و صدا از شکایت خود علیه وزارت دادگستری به دلیل توقیف اطلاعات تلفن همراهش توسط اف بی آی در تابستان امسال صرف نظر کرد.

پری در آن زمان در بیانیه ای گفت: «همانطور که دیشب رئیس جمهور ترامپ بود، وزارت دادگستری این اقدام غیرضروری و تهاجمی را به جای تماس ساده با وکلای من انتخاب کرد. “این نوع تاکتیک های جمهوری موز باید نگران هر شهروندی باشد.”

پری، یکی از متحدان نزدیک رئیس جمهور سابق، در روزهای پس از شکست ترامپ در انتخابات، به عنوان میانجی برای کاخ سفید و جفری کلارک، مقام سابق وزارت دادگستری خدمت کرد. کمیته منتخب مجلس نمایندگان که در مورد شورش 6 ژانویه تحقیق می کند، همچنین از پری به عنوان یکی از اعضای اصلی تلاش ها برای وادار کردن مقامات وزارت دادگستری به بررسی دروغ های شایع ترامپ در مورد تقلب در انتخابات نام برد.

مشخص نیست که این حکم مربوط به چه تحقیقاتی بوده است، اما بازرسان وزارت دادگستری در ماه‌های اخیر چندین متحد ترامپ را که برای لغو نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 قبل از حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا تلاش کردند، مورد بررسی قرار داده‌اند.

نام این جمهوری خواه در میان چند تن از اعضای کنگره قرار گرفت که به دنبال عفو پیشگیرانه از ترامپ در رابطه با تلاش برای لغو نتایج انتخابات بودند.

این قانونگذار بعداً از وزارت دادگستری شکایت کرد و از دادگاه خواست تا مقامات را از جستجوی داده ها جلوگیری کند و “هر اموال دیگری” را که دولت توقیف کرده است بازگرداند. او گفت که از این توقیف “خشمگین” شده است و گفت “هیچ یک از اینها کار دولت نیست.”

پری درخواست عفو خود را رد کرده است. این قانونگذار برای انتخاب مجدد در ماه آینده آماده است.