اسرائیل قوانین جدیدی را برای خارجی ها در کرانه باختری اعلام کرد

اسرائیل کرانه باختری را به همراه شرق اورشلیم و نوار غزه در جنگ خاورمیانه در سال 1967 تصرف کرد – سرزمین هایی که فلسطینیان به دنبال یک کشور مستقل هستند.

تام نایدز، سفیر ایالات متحده، نسبت به این قوانین ابراز ناامیدی کرد و گفت که در مورد این پیش نویس به شدت با اسرائیل تعامل داشته و پیش از اجرای رسمی قوانین به این کار ادامه خواهد داد.

محدودیت های سخت برای همسران خارجی فلسطینی ها نیز همچنان پابرجاست. همسران فقط حق ملاقات های کوتاه مدت را دارند و می توان از آنها خواست تا 70000 مثقال (حدود 20000 دلار) برای تضمین ترک قلمرو واریز کنند.

جسیکا مونتل، مدیر اجرایی HaMoked، یک گروه حقوق بشر اسرائیلی که قوانین را در دادگاه به چالش کشیده است، گفت: «ارتش اسرائیل محدودیت‌های جدیدی را پیشنهاد می‌کند تا جامعه فلسطینی را از دنیای خارج منزوی کند و خانواده‌های فلسطینی را از زندگی مشترک باز دارد».

قوانین جدید همچنین محدودیت های قبلی تعداد دانش آموزان و معلمان خارجی را که اجازه تحصیل یا کار در کرانه باختری را داشتند، کاهش داد. مدت زمانی که آنها می توانند در قلمرو بمانند نیز طولانی شد.

قوانین جدید برخی از تسهیلات بالقوه را برای همسران خارجی ارائه می دهد، از جمله ویزای طولانی مدت 27 ماهه که می تواند تمدید شود و شامل بازدیدهای متعدد در داخل و خارج از قلمرو می شود. همچنین دوره «خاموش شدن» قبلی که همسران را مجبور به ترک برای دوره‌های طولانی بین ویزا می‌کرد، کاهش می‌دهد.

پیش نویس اولیه شامل الزامی بود که یک خارجی که با یک فلسطینی محلی رابطه عاشقانه جدی برقرار می کند، ظرف 30 روز پس از “شروع رابطه” به ارتش اسرائیل اطلاع دهد که به عنوان نامزدی، عروسی یا نقل مکان با یکدیگر تعریف می شود.

اورشلیم (AP) – یک نهاد نظامی رژیم صهیونیستی روز یکشنبه فهرستی از قوانین و محدودیت‌ها را برای خارجی‌هایی که می‌خواهند وارد مناطق فلسطینی کرانه باختری شوند، منتشر کرد و کنترل خود را بر زندگی روزمره و تردد در داخل و خارج از سرزمین‌های اشغالی گسترش داد.

COGAT، نهاد اسرائیلی مسئول امور غیرنظامیان فلسطینی، از تعدادی محدودیت های بحث برانگیز که در پیش نویس قوانین منتشر شده در اوایل سال جاری ظاهر شده بود، عقب نشینی کرد، مانند الزام افرادی که روابط عاشقانه با فلسطینی های محلی برقرار می کنند با اسرائیلی ها ثبت نام کنند. مسئولین.

مونتل گفت، اما این روادیدهای جدید و بهبودیافته نیاز به درخواست از طریق تشکیلات خودگردان فلسطین برای اسرائیل دارند – روندی که نامشخص و به‌طور بدنامی مبهم است. این سند می‌گوید که تصمیم نهایی نیز منوط به تأیید «شلون سیاسی اسرائیل» است.

اخطار 30 روزه از قوانین روز یکشنبه حذف شد. اما با این وجود می‌گوید که اگر یک خارجی با یک فلسطینی رابطه برقرار کند، “مقام منصوب COGAT باید به عنوان بخشی از درخواست آنها برای تمدید یا تمدید ویزای موجود مطلع شود.”

با این حال COGAT همچنان در مورد اینکه چه کسی مجاز به ورود است، احتیاط زیادی دارد. باید اعتبار علمی یک مدرس دانشگاه دعوت شده توسط یک مؤسسه فلسطینی را تأیید کند، و این حق را دارد که در صورت وجود “ظن سوء استفاده” از ویزا، دانشجویان بالقوه را بررسی کند.

اتحادیه اروپا که هر ساله صدها دانشجو و استاد را برای تبادلات دانشگاهی به کرانه باختری می فرستد، بلافاصله در مورد اعلامیه اسرائیل اظهار نظر نکرد.

این سیاست گسترده قوانینی را بر خارجی هایی که با فلسطینی ها ازدواج می کنند یا برای کار، داوطلب شدن، تحصیل یا تدریس به کرانه باختری می آیند، وضع می کند. این قوانین برای افرادی که از اسرائیل یا بیش از 130 شهرک یهودی پراکنده در کرانه باختری بازدید می کنند، اعمال نمی شود.

اسرائیل امیدوار است به برنامه معافیت روادید با ایالات متحده دست یابد، ایالات متحده که مدت هاست در برابر این اقدام مقاومت می کند، زیرا اسرائیل با فلسطینی های آمریکایی متفاوت از سایر شهروندان آمریکایی رفتار می کند.

او گفت: “من همچنان در مورد پروتکل های منتشر شده، به ویژه در مورد نقش COGAT در تعیین اینکه آیا افراد دعوت شده توسط موسسات آکادمیک فلسطینی واجد شرایط ورود به کرانه باختری هستند یا خیر، و تاثیر منفی بالقوه بر وحدت خانواده، نگرانی دارم.” من به طور کامل از دولت اسرائیل انتظار دارم که در طول یک برنامه آزمایشی دو ساله، اصلاحات لازم را انجام دهد تا از «برخورد عادلانه و برابر با همه شهروندان آمریکایی و سایر اتباع خارجی که به کرانه باختری سفر می‌کنند» اطمینان حاصل کند.

مقامات COGAT از اظهارنظر بیشتر خودداری کردند، در حالی که تشکیلات خودگردان فلسطین واکنش فوری نشان نداد. مونتل گفت که گروه او به چالش های قانونی خود ادامه خواهد داد.



منبع

در پاسخ به انتقادات، آنها ظالمانه ترین عناصر را حذف کردند. با این حال، آنها ساختار اصلی این روش بسیار تهاجمی و مضر را در جای خود نگه می‌دارند.» این قوانین قرار است از 20 اکتبر اجرایی شود.

اما به نظر می رسد بسیاری از تغییرات در سند 90 صفحه ای تا حد زیادی جنبه زیبایی داشته باشد. سفیر ایالات متحده نسبت به این قوانین ابراز نگرانی کرد و منتقدان گفتند که این قوانین صرفاً کنترل 55 ساله اسرائیل بر جمعیت فلسطینی در این سرزمین را تثبیت کرده است.