استیو بنن گفت دستگیری به اتهام پولشویی و توطئه “یکی از بهترین روزهای زندگی من” بود.

«در حالی که مکرراً به اهداکنندگان اطمینان می‌دادند که برایان کولفاژ، بنیان‌گذار و چهره عمومی دیوار را می‌سازیم، یک سنت هم پرداخت نخواهد شد، متهمان مخفیانه قصد داشتند صدها هزار دلار را به کولفاژ بفرستند، که او از آن برای تأمین هزینه زندگی مجلل خود استفاده کرد. “

بنن اوایل این هفته دستگیر و به پولشویی و توطئه متهم شد.

  • او سپس این رویداد را «یکی از بهترین روزهای زندگی من» نامید.

    دادستان ها مدعی شدند که بنن برای ساختن دیوار مرزی ایالات متحده و مکزیک از طریق یک موسسه خیریه ساختگی با سرمایه جمعی دست به کلاهبرداری زده است.

  • کیفرخواست دادستان منطقه منهتن مدعی شد که بنن با سه مرد – برایان کولفیج کهنه کار نیروی هوایی، اندرو بادولاتو سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز و تیموتی شی تاجر کلرادو – برای پولشویی و کلاهبرداری از طریق یک موسسه خیریه ساختگی با سرمایه‌گذاری جمعی توطئه کرده است.

    آلوین براگ، عضو منهتن در بیانیه‌ای گفت: «این جرم است که با دروغ گفتن به اهداکنندگان سود کسب کنید، و در نیویورک، شما پاسخگو خواهید بود.

    استیو بنن با دستبند به دادگاه عالی منهتن در 8 سپتامبر 2022 محاکمه می شود.

    او ادامه داد: “من تمام مدت کاملاً در منطقه بودم – همانطور که شما در ورزش می گویید. آنها قرار نیست من را ببندند.”

    در سال 2020، دادستان‌های فدرال مدعی شدند که بنن از افرادی که به قصد کمک به ساخت دیوار بین ایالات متحده و مکزیک کمک مالی کرده‌اند کلاهبرداری کرده است. دادستان ها گفتند که میلیون ها دلار سرازیر شد و بنن و سه مرد به جای آن پول را به جیب زدند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    استیو بنن با دستبند به دادگاه عالی منهتن در 8 سپتامبر 2022 محاکمه می شود.کیتلین اوکس/رویترز

    • او در بخشی از پادکست کارشناس محافظه کار چارلی کرک در روز جمعه گفت: «این یک روز بسیار قدرتمند و معنوی برای من بود. “خیلی چیزها به وضوح مشخص شد.”

      در اوایل سال جاری، کولفاژ و بدولاتو در دادگاه فدرال به جرم خود اعتراف کردند. هیچ کدام هنوز محکوم نشده اند. و شی در ماه اکتبر پس از پایان اولین محاکمه او در هیئت منصفه، مجددا محاکمه خواهد شد.

      بنن در روزهای باقی مانده از ریاست جمهوری خود از ترامپ عفو دریافت کرد. اما همانطور که تام پورتر از Insider اشاره می کند، عفو ریاست جمهوری فقط زمانی قابل اعمال است که صحبت از جنایات فدرال به میان می آید، به این معنی که دادستان های ایالتی می توانند در صورت تمایل به انجام این کار رسیدگی و اتهامات جداگانه ای را تشکیل دهند.

      بنا به گزارش لورا ایتالیانو از اینسایدر، بنن که به عنوان مشاور رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در کاخ سفید خدمت می کرد، روز پنجشنبه به اتهام پولشویی و توطئه در ارتباط با نقشش در سازمان “دیوار می سازیم” متهم شد.

      ویدئوی مرتبط: استیو بنن می گوید اخراج کومی توسط ترامپ اشتباه بزرگی بود

      استیو بنن، استراتژیست ارشد ترامپ، گفت که دستگیر شدن “یکی از بهترین روزهای” زندگی او بود.

    • استیو بنن، که اوایل این هفته در ارتباط با طرح ساخت دیوار مرزی در مرز ایالات متحده و مکزیک دستگیر شد، گفت که تجربه دستبند زدن یکی از روزهای مورد علاقه او بود.

      آدری اشتراوس، وکیل موقت منهتن در ایالات متحده، گفت: «همانطور که گفته می شود، متهمان از صدها هزار کمک کننده کلاهبرداری کردند و از منافع آنها در تأمین مالی دیوار مرزی برای جمع آوری میلیون ها دلار سرمایه گذاری کردند، به این بهانه دروغین که تمام این پول صرف ساخت و ساز خواهد شد. در بیانیه ای در آن زمان گفت.