استیو بنن انتظار دارد با اتهامات جنایی جدیدی در نیویورک روبرو شود

به گفته یک فرد آشنا، بنن 68 ساله قصد دارد روز پنجشنبه خود را تسلیم کند. این شخص اصرار داشت که نامش فاش نشود تا در مورد تحقیقات در حال انجام صحبت کند.

بنن که اعتراف به بی گناهی کرده بود، با عفو ترامپ در آخرین روز ریاست جمهوری خود در ژانویه 2021، از پرونده فدرال کنار گذاشته شد.

یک رئیس جمهور فقط می تواند جرایم فدرال را عفو کند، نه جرایم ایالتی، اما این بدان معنا نیست که دادستان های سطح ایالت حق محاکمه پرونده های مشابه را دارند.

دفتر دادستان منطقه منهتن اواخر روز سه شنبه از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

ماموران فدرال بنن را از یک قایق تفریحی مجلل در سواحل کانکتیکات بیرون کشیدند و او را به اتهام دریافت بیش از یک میلیون دلار کمک های مالی به دیوار دستگیر کردند.

__

بنن با اشاره به دستگیری خود ماه ها قبل از شکست مجدد ترامپ در انتخابات گفت: «SDNY دقیقاً همین کار را در آگوست 2020 انجام داد تا من را از انتخابات خارج کند.

دو مرد دیگر که در پروژه «دیوار می‌سازیم» در ماه آوریل به جرم خود اعتراف کردند. قرار بود این هفته حکم آنها صادر شود، اما اخیراً به دسامبر موکول شد. محاکمه متهم سوم در ماه ژوئن پس از آن که هیئت منصفه گفتند نمی توانند به یک رأی متفق القول برسند، با یک محاکمه غیرقانونی به پایان رسید.

واشنگتن پست، به نقل از منابع ناشناس، گزارش داد که پرونده جنایی ایالتی شبیه به یک پیگرد قضایی فدرال قبلی است که در آن بنن متهم به فریب دادن اهداکنندگانی بود که برای تأمین بودجه دیوار در مرز جنوبی ایالات متحده پول داده بودند.

در حالی که پرونده مانافورت در نیویورک در حال بررسی بود، نیویورک حمایت های مضاعف خود را کاهش داد و اطمینان داد که دادستان های سطح ایالت می توانند اتهامات علیه هر کسی را که برای جنایات مشابه فدرال عفو رئیس جمهور اعطا شده است، پیگیری کنند.

اما یک قاضی پرونده را به دلایل خطر مضاعف رد کرد و دریافت که بسیار شبیه به یک پرونده فدرال است که منجر به محکومیت مانافورت شد. (مانافورت بعداً توسط ترامپ مورد عفو قرار گرفت).

پرونده بنن متفاوت است زیرا او در مراحل اولیه از پرونده فدرال کنار گذاشته شد. در بیشتر موارد، خطر مضاعف تنها زمانی عاملی است که فردی از جرمی مجرم شناخته یا تبرئه شده باشد.

استراتژیست سابق کاخ سفید گفت: «آن زمان کارساز نبود، مطمئناً اکنون نیز کارساز نخواهد بود». این چیزی بیش از یک سلاح سیاسی حزبی نظام عدالت کیفری نیست.»

تاکر از واشنگتن گزارش داد.



منبع

در پرونده دیگری که مشمول عفو ترامپ نشد، بنن در ماه ژوئیه به اتهام توهین به دلیل سرپیچی از احضاریه کنگره از کمیته مجلس نمایندگان که در مورد شورش 6 ژانویه در ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می کرد، مجرم شناخته شد. او قرار است در ماه اکتبر محکوم شود و با دو سال زندان فدرال روبرو شود.

این پرونده فدرال، قبل از محاکمه، زمانی که ترامپ بنن را عفو کرد، ناگهان به پایان رسید.

در سال 2019، سایروس ونس جونیور، دادستان منطقه منهتن، اتهامات کلاهبرداری در وام مسکن ایالتی را علیه پل مانافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ مطرح کرد که به طور گسترده به عنوان تلاشی برای محافظت در برابر عفو احتمالی تلقی می شد.

نیویورک (AP) – استیو بنن، متحد قدیمی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، روز سه شنبه گفت که انتظار دارد به زودی در یک پرونده جنایی ایالتی در شهر نیویورک متهم شود.

در بیانیه ای، بنن گفت، دادستان منطقه، آلوین براگ “اکنون تصمیم گرفته است 60 روز قبل از انتخابات میان دوره ای، اتهامات ساختگی علیه من را پیگیری کند” و دادستان دموکرات را متهم به هدف قرار دادن او کرد زیرا او و برنامه رادیویی اش در میان حامیان جمهوری خواه ترامپ محبوبیت دارند.