استیضاح ترامپ در اوکراین جنگ را پنهان می کند و واکنش جمهوریخواه را به خطر می اندازد

ترامپ در پاسخ گفت: “با این حال، من دوست دارم که شما به ما لطفی کنید.”

اما در حالی که ارتش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در ماه فوریه به سمت کیف حرکت کرد و نه تنها اوکراین، بلکه بقیه اروپا را تهدید کرد، جمهوری خواهان و دموکرات ها در کنگره سیاست استیضاح را کنار گذاشتند، در کنار اوکراین گرد هم آمدند و به سرعت میلیاردها دلار را برای دفاع از رئیس جمهور ولدیمیر زلنسکی فرستادند.

از آنجایی که کنگره از حمایت نادر و قوی دو حزبی برای تصویب یک بسته 40 میلیارد دلاری برای اوکراین برخوردار شد و کل حمایت ایالات متحده را از آغاز جنگ به 53 میلیارد دلار رساند، مخالفت با آخرین دور کمک فقط از طرف جمهوری خواهان، از جمله ترامپ، صورت گرفت.

این یک علامت هشداردهنده از قدرت ائتلاف دو حزبی است که جمهوری خواه ارشد کنگره، سناتور میچ مک کانل از کنتاکی، زمانی که در رهبری هیئتی از سناتورهای جمهوری خواه در سفری غیرمنتظره به کیف در ماه گذشته در کنار زلنسکی قرار گرفت، تلاش کرد آن را تقویت کند.

سناتور راب پورتمن، ایالت اوهایو، رئیس مشترک مجلس سنا اوکراین که در یک تماس تلفنی ترامپ را متقاعد کرد که در نهایت کمک 400 میلیون دلاری را آزاد کند، بر تصمیم خود مبنی بر محکوم نکردن ترامپ به دلیل تاخیر در این کمک ایستاد.

اینطور نبود که پوتین بلافاصله بعد از آن حمله کرد. روبیو گفت: تقریباً دو سال از آن زمان می گذرد.

اختلافات درون حزب جمهوری خواه بر سر اوکراین به طور مرتب توسط ترامپ دامن می زند که در ابتدا از تهاجم پوتین به اوکراین به عنوان یک استراتژی مذاکره «درخشان» استقبال کرد. ترامپ بارها کمک های آمریکا به اوکراین را محکوم کرده است، از جمله آخر هفته گذشته در یک گردهمایی در وایومینگ. پیش از رأی گیری سنا در مورد کمک 40 میلیارد دلاری، ترامپ ایده هزینه کردن در خارج از کشور را در حالی که «والدین آمریکایی در حال مبارزه هستند» محکوم کرد.

اما رامنی گفت که مردم باید در مورد تهدید پوتین برای نظم جهانی “روشن” بمانند. او گفت: «در آن زمان کار درستی انجام دادم و به عقب نگاه نکردم.

___

پورتمن در مورد نتیجه گفت: «تا زمانی که این کار انجام شده باشد.

همانطور که نظرسنجی های AP در آن زمان نشان داد، با این حال، نظرات آمریکایی ها در مورد جدی بودن اتهامات علیه ترامپ متفاوت بود.

یک نظرسنجی جدید آسوشیتدپرس نشان می دهد که حمایت عمومی از ایالات متحده برای مجازات روسیه به دلیل تزلزل جنگ در صورتی که به ضرر اقتصاد تمام شود.

هاولی در مصاحبه ای گفت: «این به نوعی یک عدد ملت ساز است. “و من فکر می کنم که این یک اشتباه است.”

از آنجایی که ترامپ قصد دارد در سال 2024 برای کاخ سفید نامزد شود، تداوم رویکرد سیاست خارجی «اول آمریکا» سؤالاتی را در مورد پایداری تعهد حزبش به حمایت آمریکا از اوکراین دموکراتیک باز می گذارد. سناتورها قرار است تابستان امسال به گسترش ناتو به سوئد و فنلاند رای بدهند، اما ترامپ بارها از هزینه های ایالات متحده برای ائتلاف نظامی غربی انتقاد کرده است.

ترامپ توسط مجلس نمایندگان تحت رهبری دموکرات ها استیضاح شد و توسط سنا تبرئه شد و تنها یک جمهوری خواه، سناتور میت رامنی از یوتا، به دموکرات ها پیوست و او را محکوم کرد.

سناتور جاش هاولی از میسوری، در میان 11 سناتور جمهوری خواه که به بسته اوکراین رای منفی دادند، این آمار را در زمانی که سیاست خارجی باید در جاهای دیگر از جمله چین متمرکز شود، “یک عدد نجومی” خواند.

سیاست تنش‌آمیز حزبی در زمانی کلیدی می‌آید که تهاجم روسیه به درازا می‌کشد و ایالات متحده پیش از انتخابات نوامبر وارد درگیری می‌شود، زمانی که قانون‌گذاران با رای‌دهندگان درگیر می‌شوند و کنترل کنگره در خطر است.

و شاید هیچ یک از طرفین مشتاق فروپاشی این ائتلاف نباشد.»

مک کانل هفته گذشته در توضیح سفر خود به اوکراین به مخاطبان کنتاکی گفت: «احساس انزواطلبی در حزب من وجود دارد که فکر می کنم اشتباه است، و می خواستم آن را کنار بگذارم».

پوشش AP از تنش های اوکراین و روسیه را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



Source link

سناتور باب منندز، DN.J.، رئیس کمیته روابط خارجی سنا، گفت: این مایه شرمساری است.

مورگان گریفیث، نماینده مجلس نمایندگان، با یادآوری تصمیم خود مبنی بر عدم استیضاح، گفت: «این اتهامات همه در مورد هاکی اسب بود.

واشنگتن (AP) – هنگامی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در اواخر سال 2019 پس از تحت فشار قرار دادن رهبر اوکراین برای “یک لطف” استیضاح شد، در حالی که از کمک نظامی 400 میلیون دلاری برای مقابله با جدایی طلبان مورد حمایت روسیه خودداری کرد، حتی سرسخت ترین شاهین های دفاع از حزب جمهوری خواه نیز ایستادگی کردند. عملاً در کنار ترامپ متحد شدند.

بیل تیلور، سفیر سابق در اوکراین، در مصاحبه اخیر با آسوشیتدپرس گفت: «شاید هم طرف جمهوری خواه و هم طرف دموکرات به رسمیت شناخته باشند که این کمک های امنیتی بسیار مهم است».

ترامپ از زلنسکی خواست تا درباره جو بایدن، رقیب اصلی ترامپ در دموکرات ها و رئیس جمهور کنونی آمریکا، و پسر بایدن، هانتر که در هیئت مدیره یک شرکت گاز اوکراینی خدمت می کرد، تحقیق کند.

بر اساس متنی که کاخ سفید ترامپ منتشر کرد، زلنسکی، یک کمدین تبدیل به سیاستمدار، به تازگی انتخاب شده بود که در یک تماس تلفنی در 25 ژوئیه 2019 از ترامپ خواست تا ملاقاتی برای تقویت روابط ایالات متحده و اوکراین و تامین کمک نظامی داشته باشد.

تقریباً سه سال پیش، اوکراین در مرکز سیاست آمریکا قرار داشت و روند استیضاح ترامپ در سال 2019 واشنگتن را تکان داد.

سوالی که در حالی که اوکراینی‌ها در حال مبارزه با تهاجم وحشیانه روسیه است که صدمین روز خود را پشت سر می‌گذارد، مطرح می‌شود، این است که آیا دو حزب نادر در کاپیتول هیل به اندازه کافی انعطاف‌پذیر است تا در برابر تأثیرات انزواطلبانه ترامپ بر حزب خود مقاومت کند یا اینکه جمهوری‌خواهانی که تسلیم ترامپ شدند. رویکرد آمریکا اول» خواهد بود. دوباره، حمایت نظامی و بشردوستانه از اوکراین را به خطر می اندازد.

تحقیقات استیضاح، که با شکایت یک افشاگر دولتی پس از درخواست ترامپ آغاز شد، به سرعت به یک نقطه عطف تبدیل شد، اولین مورد در یک نسل از زمانی که بیل کلینتون دموکرات به اتهام رابطه با یک کارآموز در کاخ سفید متهم شد.

در طول هفته‌ها روند استیضاح اوکراین، شاهدان از سراسر حوزه امنیت ملی و خدمات خارجی با سوگند درباره زنگ خطر در واشنگتن و کیف به دلیل گفتگوی ترامپ با زلنسکی شهادت دادند.

زلنسکی با اشاره به تسلیحات ضد تانکی که اوکراین از غرب به آنها متکی است، به ترامپ گفت: «ما تقریباً آماده خرید جاولین های بیشتری از ایالات متحده برای اهداف دفاعی هستیم.

سناتور مارکو روبیو، رئیس جمهور فلوریدا، سؤالاتی در مورد اینکه آیا اقدامات ترامپ بعداً نقشی در تصمیم روسیه برای حمله به اوکراین در فوریه ایفا کرد یا خیر، پاسخ داد.

جمهوری خواهان سریعاً به این نکته اشاره می کنند که ترامپ در واقع اولین رئیس جمهوری بود که اجازه ارسال سلاح های مرگبار به اوکراین را صادر کرد – کاری که دولت باراک اوباما با معاون رئیس جمهور بایدن از ترس از تحریک پوتین از انجام آن سرباز زد.

دموکرات ها به شدت از جمهوری خواهان در مورد حکم استیضاح انتقاد می کنند.

داستان‌های پیچیده‌ای از تلاش متحدان ترامپ برای تأمین امنیت تحقیقات درباره بایدن‌ها – و مقاماتی که آنچه را که آنها نقض پروتکل می‌دانستند عقب نشینی کردند، ظاهر شد.

حکیم جفریس، نماینده دموکرات، گفت: «هر جمهوری‌خواه که به تزلزل ژئوپلیتیک دونالد ترامپ و باج‌گیری از ولودیمیر زلنسکی و مردم اوکراین رأی داد، باید از خود شرمنده باشد، زیرا عواقب اقدامات دونالد ترامپ درک شده است. به ما در آن زمان، و اکنون جهان می فهمد.