استقبال کم‌اهمیت از ترامپ در نشست محافظه‌کاران در حالی که رقابت‌های سال 2024 در پیش است

اما تقریباً 20 درصد از صندلی‌ها خالی بود و ترامپ در برخی مواقع تلاش می‌کرد تا با تشویق‌هایش، از جمله ریف طولانی‌تری درباره کهنه سربازان بی‌خانمان که بدتر از مهاجران غیرقانونی رفتار می‌کردند، افزایش پیدا کند.

فراتر از سالن‌های CPAC، ترامپ در رقابت‌ها نیز جایگاه فرماندهی دارد. بر اساس نظرسنجی Yahoo News/YouGov که هفته گذشته منتشر شد، او اخیراً در رقابتی فرضی با فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس برای نامزدی، با 45 درصد طرفدار و 41 درصد از دیسانتیس، پیشتاز شد.



منبع

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ. (اولین هاکستین/رویترز)

آکسون هیل، مدیترانه – دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، شامگاه شنبه در حومه واشنگتن با وعده‌های «انتقام‌جویی» علیه دشمنان متقابل از وفاداران خود پذیرایی کرد، اما استقبال نسبت به سخنرانی‌های پرشور گذشته‌اش در این مراسم نسبتاً ضعیف بود.

با این حال، سایر متقاضیان کاخ سفید، از جمله مایک پمپئو، وزیر امور خارجه سابق، که گفته می شود در حال بررسی یک کمپین است، و نیکی هیلی، سفیر سابق سازمان ملل، که اخیراً نامزدی خود را اعلام کرد، در CPAC شرکت کردند.

داش گفت: “این ترامپیسم است – او همه اینها را باز کرد.” “این حزب ترامپ است.”

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، با کراوات قرمز، پیراهن سفید و کت و شلوار تیره با سنجاق پرچم، در جریان کنفرانس کنش سیاسی محافظه کار (CPAC) سخنرانی می کند.

اما در سالن‌های مرکز همایش گیلورد در حومه واشنگتن در آخر هفته گذشته، ترامپ سلطنت کرد. او در نظرسنجی سالانه کاه CPAC با 62 درصد حمایت تسلط داشت، در مقایسه با 20 درصدی که می خواستند DeSantis برنده نامزدی شود. هیلی پس از سخنرانی توسط حامیان ترامپ مورد انتقاد قرار گرفت. ما ترامپ را دوست داریم! ما ترامپ را دوست داریم!» برخی از حاضران فریاد زدند.

هنگام سخنرانی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در کنفرانس کنش سیاسی محافظه کار در آکسون هیل، حامیان بنری در دست دارند (الکس براندون/AP)

حامیان یک بنر قرمز، سفید و آبی در دست دارند که روی آن نوشته شده است

“این مال ریگان بود، و در روز … او هر سال با کراوات مشکی می آمد و سخنرانی خنده داری داشت. لرد گفت و همه آن را دوست داشتند. اما واقعیت سخت این است که او رفته است. و می دانید، ترامپ اینجاست و همه او را دوست دارند.»

جفری لرد، مفسر طرفدار ترامپ، به یاهو نیوز گفت: «وقتی کسی را دارید که یک رئیس جمهور مستقر و یک بازیکن فعال واقعی است، به عنوان مثال، به زمین بازی آنها تبدیل می شود.

سانی دش، یکی از فروشندگانی که در کنفرانس اجناس ترامپ و MAGA را می‌فروشد، گفت که جمعیت آن چیزی نیست که چند سال پیش بود. سالن نمایشگاه فضای بیشتری داشت و فروشندگان و فعالان کمتری داشت.

رویداد سالانه CPAC طیف گسترده‌ای از فعالان حزب جمهوری‌خواه، قانون‌گذاران، اهداکنندگان و دیگر چهره‌های با نفوذ در جناح راست را به خود جلب می‌کند. این رویداد – که توسط برخی به عنوان “وودستاک برای محافظه کاران” ستایش می شود – به عنوان یک توقف انتخاباتی ضروری برای نامزدهای حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری تلقی می شد، اگرچه ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق، هر دو از کنگره 2023 صرف نظر کردند، شاید آگاه باشند که ترامپ به راحتی پیروز خواهد شد. نظرسنجی نی آن اعضای دیرینه جناح راست، مانند غول محافظه‌کار رسانه‌ای فاکس نیوز، امسال کنفرانس را کنار گذاشتند. و جمعیت نسبت به سال‌های اخیر جمهوری‌خواهان دانشگاهی کمتری داشتند.

دیسانتیس که همچنان رقیب اصلی ترامپ برای نامزدی در رای گیری اولیه است، پنجشنبه شب در فلوریدا در یک کنفرانس رقابتی که توسط باشگاه رشد سازماندهی شده بود، حامیان جمهوریخواه را جذب کرد. فرماندار عصر جمعه در تگزاس جمهوری خواهان را گرد هم آورد و روز یکشنبه در کتابخانه ریگان در جنوب کالیفرنیا سخنرانی ای به سبک کمپین ایراد خواهد کرد.

ترامپ در سالن رقص مملو از پرشورترین وفادارانش در کنفرانس کنش سیاسی محافظه‌کاران (CPAC) با بلندترین تشویق‌های مداوم شب گفت: «در سال 2016 اعلام کردم که صدای شما هستم. امروز اضافه می‌کنم: من جنگجوی شما هستم، من عدالت شما هستم، و برای کسانی که به آنها ظلم شده و خیانت شده اند، من مجازات شما هستم. من دولت عمیق را کاملاً محو خواهم کرد.