استعفای رئیس پلیس شیکاگو و دادستان ایالات متحده پس از شکست شهردار لوری لایت فوت در انتخاب مجدد

لایت‌فوت در بیانیه‌ای از براون به‌خاطر ثبت رکورد تعداد بازیابی غیرقانونی اسلحه به مدت دو سال، که منجر به کاهش دو رقمی جرایم خشونت‌آمیز در سال ۲۰۲۲ شد، تحسین کرد. سلامت افسران و ارتقای بیشتر زنان به رده های ارشد.

لاوش لحظاتی پس از خبر استعفای براون در اواخر روز چهارشنبه، جدایی خود را اعلام کرد. او از اواخر سال 2017، زمانی که توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ منصوب شد، در این سمت مشغول به کار است.

براون در بیانیه‌ای گفت که به‌عنوان مدیر عملیاتی Loncar Lyon Jenkins، یک شرکت حقوقی آسیب‌های شخصی با هفت دفتر در تگزاس، پذیرفته است. او گفت که از سمت خود کناره گیری می کند “تا شهردار آینده بتواند در اسرع وقت فرآیند استخدام سرپرست بعدی را آغاز کند.”

اداره پلیس شیکاگو حدود 12000 افسر سوگند خورده دارد و مدت هاست که با رسوایی هایی روبرو بوده است. یک گزارش وزارت دادگستری که در سال 2017 منتشر شد، نشان داد که CPD با تعصب نژادی گسترده، استفاده بیش از حد از زور، آموزش ضعیف و نظارت بی‌معنا از افسران متهم به سوء رفتار درگیر است.

لاوش گفت: رهبری دفتر دادستانی ایالات متحده در شیکاگو یک افتخار یک عمر بوده است.

براندون جانسون، نامزد شهرداری در بیانیه‌ای گفت: «سرپرست بعدی اداره پلیس شیکاگو باید مانند من به سلامت و ایمنی همه مردم شیکاگو متعهد باشد و فوراً تمام الزامات فرمان رضایت فدرال را در حین رسیدگی به این موضوع رعایت کند. علل اصلی جنایت».

لاوش این دفتر را در طول همه‌گیری کووید-19 رهبری کرد و بر تعقیب‌های حیله‌بازی متعدد اعضای باندهای خیابانی جنایتکار سازمان‌یافته و جناح‌های باندی، و همچنین مجرمان غیرقانونی اسلحه نظارت داشت. دفتر او همچنین یک تیم تعقیب جرایم اسلحه و یک نیروی ضربتی قاچاق اسلحه راه اندازی کرد.

لایت فوت گفت که براون روز چهارشنبه لایت فوت را از این تصمیم مطلع کرد. او در آوریل سال 2020 به عنوان رئیس دومین اداره پلیس شهری کشور برعهده گرفت و در بحبوحه افزایش جرم و جنایت در اوج همه‌گیری کووید-19 و اعتراضات در پی قتل جورج فلوید، نظارت بر این آژانس را بر عهده گرفت.

دیوید براون، ناظر پلیس شیکاگو، در جریان یک کنفرانس خبری در ستاد پلیس، چهارشنبه، 26 مه 2021، در مورد پیش نویس جدید سیاست تعقیب پا توسط اداره پلیس، با رسانه ها صحبت می کند.

این بخش و شهر از سال 2019 تحت یک حکم رضایت فدرال قرار گرفته اند، توافقی که توسط دادگاه تایید شده است که وزارت را ملزم به اصلاح آموزش، سیاست ها و اقدامات در تعدادی از زمینه ها می کند.

جان لاوش، دادستان ایالات متحده در شیکاگو، استعفا داد

لایت فوت گفت: “من شخصا می خواهم از او به خاطر خدماتش به شهرمان تشکر کنم.”

این دفتر در بیانیه ای اعلام کرد، موریس «سانی» پاسکال، دستیار اول دادستان ایالات متحده، این سمت را بر اساس بازیگری به عهده خواهد گرفت.

آنچه نامزدهای شهرداری شیکاگو می گویند

دفتر او در بیانیه ای اعلام کرد که جان لاوش جونیور، رئیس دفتر دادستانی ایالات متحده در شیکاگو، از 11 مارس استعفا می دهد.

پل والاس، 69 ساله، رئیس سابق مدارس دولتی شیکاگو، و براندون جانسون، 46 ساله، در هیئت کمیسران شهرستان کوک، به عنوان دو رأی‌دهنده برتر معرفی شدند. والاس که با 34 درصد بیشترین آرا را به خود اختصاص داد، گفته بود در صورت انتخاب شهردار، براون را برکنار خواهد کرد.

لایت فوت گفت که معاون اول اریک کارتر تا زمان سوگند شهردار جدید به عنوان سرپرست موقت منصوب خواهد شد. او از نهاد نظارتی پلیس غیرنظامی تازه تأسیس شهر – کمیسیون اجتماعی برای ایمنی عمومی و پاسخگویی – خواست تا فوراً جستجو برای یک سرپرست جدید را آغاز کند.

“به عنوان شهردار، ترجیح من این است که فردی را از درون رده های فعلی وزارت منصوب کنم، اما مهمتر از همه، انتصاب فرد مناسب برای این کار است – فردی که همکاری، شایستگی و دلسوز باشد، و واقعا به حفاظت و خدمت به مردم اهمیت می دهد. جانسون گفت: مردم شهر ما.

تو عمیق تر

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: دیوید براون رئیس پلیس شیکاگو در 16 مارس استعفا داد.



منبع

مشارکت کننده: Jeanine Santucci، USA TODAY

براون گفت: کار کردن در کنار مردان و زنان شجاع اداره پلیس شیکاگو باعث افتخار و افتخار بوده است. من همچنان دعا می کنم که همه افسران در پایان شیفت خود سالم به خانه و نزد خانواده های خود بازگردند. باشد که خداوند شهر شیکاگو و مردان و زنانی را که در خدمت و محافظت از این شهر بزرگ هستند برکت دهد.

شیکاگو – رئیس اداره پلیس شیکاگو و دادستان ناحیه شمالی ایلینوی روز چهارشنبه استعفای خود را اعلام کردند، ساعاتی پس از آن که لوری لایت‌فوت، شهردار شیکاگو تلاش خود را برای انتخاب مجدد شکست داد.

در اینجا چیزی است که باید بدانید.

دیوید براون، رئیس پلیس شیکاگو استعفا داد

اخبار جدایی‌ها پس از آن منتشر می‌شود که لایت‌فوت در انتخابات شهرداری روز سه‌شنبه نتوانست آرای کافی را برای صعود به دور دوم در آوریل کسب کند. هیچ یک از 9 نامزد در انتخابات رسمی غیرحزبی اکثریت را به دست نیاوردند.

دیوید براون، ناظر پلیس شیکاگو، در جریان یک کنفرانس خبری در ستاد پلیس، چهارشنبه، 26 می 2021، در مورد پیش نویس جدید سیاست تعقیب پا توسط اداره پلیس، با رسانه ها صحبت می کند.

لایت فوت در بیانیه ای گفت، دیوید براون، ناظر پلیس شیکاگو از 16 مارس استعفا می دهد.