استرایکرز، بردلی احتمالا در بسته کمکی عظیم ایالات متحده به اوکراین است

روس‌ها واقعاً در حال حفاری هستند. آنها در حال حفاری هستند. آنها سنگر می‌کنند، دندان‌های این اژدها را می‌گذارند و مین می‌گذارند. آنها واقعاً در تلاشند تا آن FLOT، آن خط پیشروی نیروها را تقویت کنند. برای اینکه اوکراینی‌ها بتوانند از دفاع روسیه استفاده کنند، تأکید بر این است که آنها را قادر می‌سازد آتش و مانور را به گونه‌ای که مؤثرتر باشد، ترکیب کنند.»

ارتش ایالات متحده تعداد زیادی Stryker برای ارسال در دسترس دارد. همین سال گذشته، ارتش اعلام کرد که قصد دارد تیم رزمی تیپ Stryker خود را در آلاسکا به یک واحد پیاده نظام متحرک تر تبدیل کند که برای مناطق سردسیر قطب شمال مناسب تر است.

لهستان برای ارائه یک شرکت تانک لئوپارد اعلام آمادگی کرده است. اما، آندری دودا، رئیس جمهور لهستان در سفر اخیر خود به شهر لویو اوکراین تاکید کرد که لهستان این کار را تنها به عنوان بخشی از ائتلاف بین المللی بزرگتر کمک تانک به کیف انجام خواهد داد.

تارا کاپ و عامر مدهانی نویسندگان آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشتند. بالدور از بروکسل گزارش داد.



منبع

___

کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاست روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که مرحله جدیدی از جنگ در حال شکل گیری است که روسیه عمیق تر می شود و اوکراین برای عبور از این خطوط به پیاده نظام مکانیزه نیاز دارد.

اوکراین ماه هاست که به دنبال تامین تانک های سنگین تر از جمله تانک های آبرامز آمریکایی و لئوپارد 2 آلمان بوده است، اما رهبران غربی با احتیاط عمل می کنند. انگلیس هفته گذشته اعلام کرد که تانک های چلنجر 2 را به اوکراین می فرستد، اما ایالات متحده و آلمان خودداری کردند.

این مقامات گفتند که اعداد ممکن است تغییر کنند زیرا دولت بایدن مذاکرات نهایی را در مورد بسته انجام می دهد. انتظار می رود این هفته زمانی که رهبران دفاعی ایالات متحده، اروپا و سایر مناطق در آلمان گرد هم می آیند تا درباره حمایت نظامی از اوکراین صحبت کنند، اعلامیه ای صادر شود. همچنین انتظار می‌رود که این کمک شامل هزاران گلوله مهمات از جمله راکت برای سیستم‌های دفاع هوایی باشد.

علاوه بر بردلی ها، بسته کمکی قبلی ایالات متحده شامل 100 نفربر زرهی M113 و 55 خودروی محافظت شده در برابر مین یا MRAPS بود. این نوع از ناوهای زرهی، همراه با استرایکرها، بهتر از نیروهای اوکراینی محافظت خواهند کرد که در حال مبارزه با یک کمپین وحشیانه علیه نیروهای واگنر هستند، که بخش عمده ای از محکومان زندان های روسیه را تشکیل می دهند.

یکی از چیزهایی که وزیر (لوید) آستین بسیار بر آن متمرکز شده است این است که ما نباید سیستم‌هایی را برای اوکراینی‌ها فراهم کنیم که نمی‌توانند تعمیر کنند، نمی‌توانند آن‌ها را حفظ کنند، و آنها و آنها در درازمدت نمی‌توانند استطاعت، زیرا مفید نیست.»

Stryker می تواند یک جوخه کامل متشکل از 9 سرباز پیاده و یک خدمه دو نفره را حمل کند. مجهز به یک تفنگ 30 میلی متری، یک مسلسل و/یا یک نارنجک انداز است و می تواند تا 60 مایل در ساعت (نزدیک به 100 کیلومتر در ساعت) حرکت کند. این خودرو بر روی هشت چرخ کار می‌کند که آن را سریع‌تر، سریع‌تر و بهینه‌تر از بردلی می‌کند.

این مقامات نخواستند نامشان فاش شود زیرا این کمک ها هنوز علنی نشده است.

واشنگتن (AP) – ایالات متحده در حال نهایی کردن بسته عظیم کمک نظامی به اوکراین است که مقامات آمریکایی می گویند احتمالاً به 2.6 میلیارد دلار می رسد. انتظار می رود برای اولین بار نزدیک به 100 خودروی جنگی استرایکر و حداقل 50 خودروی زرهی برادلی را شامل شود تا به نیروهای اوکراینی اجازه دهد تا با سرعت و امنیت بیشتری در خط مقدم جنگ با روسیه حرکت کنند – اما نه تانک هایی که اوکراین به دنبال آن است.

این دو وسیله نقلیه دارای اهداف متفاوتی هستند. بردلی قدرت شلیک بیشتری به ارمغان می آورد اما نیروهای کمتری را حمل می کند. Stryker زرهی سبک تر، چون چرخ دار است، می تواند در جاده های آسفالت شده بسیار سریعتر حرکت کند، به این معنی که می تواند اسکادران های پیاده نظام را سریعتر وارد نبرد کند.

کال گفت که M1 Abrams نیازهای تعمیر و نگهداری پیچیده ای دارد و ممکن است بهترین مناسب نباشد.

لهستان و جمهوری چک تانک‌های T-72 مربوط به دوران شوروی را در اختیار نیروهای اوکراینی قرار داده‌اند، و فرانسه گفته است که خودروهای زرهی رزمی AMX-10 RC را به اوکراین می‌فرستد که به زبان فرانسوی «تانک‌های سبک» نامیده می‌شوند.

تصمیم برای ارسال استرایکرها، که می‌تواند ظرف چند هفته تحویل داده شود، پس از اعلامیه‌های انگلیسی‌ها مبنی بر ارسال تانک‌های جنگی به اوکراین، که مدت‌هاست توسط رهبران اوکراینی دنبال می‌شد، اتخاذ شد. استرایکرها و بردلی ها نفربرهای زرهی هستند.

اولین محموله 50 برادلی دو هفته پیش اعلام شد. بردلی که به دلیل موشک ضد تانکی که می تواند شلیک کند به عنوان “قاتل تانک” شناخته می شود، بر روی ریل می دود و در زمین های گل آلود مفیدتر از استرایکر است.

به گفته یک مقام آمریکایی که مجاز به اظهار نظر نبود و به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد، مقامات آلمان تردید خود را برای اجازه دادن به متحدان برای دادن پلنگ های ساخت آلمان به اوکراین ابراز کرده اند، مگر اینکه ایالات متحده نیز آبرامز را به اوکراین بفرستد.

تانک آبرامز یک قطعه تجهیزات بسیار پیچیده است. گران است، تمرین کردن با آن سخت است. یک موتور جت دارد، فکر کنم حدود سه گالن به مایل سوخت جت باشد. این ساده ترین سیستم برای نگهداری نیست. کال به خبرنگاران گفت که ممکن است این سیستم درست باشد یا نباشد.

هجوم تانک‌ها و ناوهای زرهی در حالی صورت می‌گیرد که اوکراین با نبرد شدید در شرق اوکراین در اطراف شهر باخموت و شهر معدن نمک سولدار روبرو است. انتظار می رود در بهار نبردها تشدید شود.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، روز چهارشنبه در نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس به رهبران سیاسی گفت که تدارکات تسلیحات غرب باید از حملات روسیه پیشی بگیرد و از جهان خواست سریع‌تر حرکت کند زیرا «فاجعه‌ها از زندگی پیشی می‌گیرند. استبداد از دموکراسی پیشی گرفته است.»