استراتژیست حزب جمهوری خواه به دلیل مشارکت روسیه در کمپین ترامپ محکوم شد

یک مشاور جمهوری خواه روز جمعه به دلیل نقش داشتن در توطئه برای انتقال غیرقانونی کمک های یک تبعه روس به کمپین ریاست جمهوری 2016 رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ، به 18 ماه زندان محکوم شد.

بنتون روی مبارزات انتخاباتی سناتور رند پل و میچ مک کانل از کنتاکی کار کرده بود. بنتون در سال 2014 در بحبوحه فعالیت های او در کمپین ریاست جمهوری ران پل، در سال 2014 استعفا داد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

در سال 2016، بنتون به همراه جان تیت، مدیر کمپین ران پل، به دلیل پنهان کردن 73000 دلار پرداختی که به کنت سورنسون سناتور ایالت آیووا در ازای حمایت سورنسون از کمپین ریاست جمهوری ران پل در سال 2012 پرداخت شده بود، محکوم شد. بنتون و تیت هر دو به شش ماه حبس خانگی و مشروط محکوم شدند. ترامپ در دسامبر 2020 آنها را عفو کرد.

وزارت دادگستری گفت که کمپین از این طرح بی اطلاع است.

گفته می شود که این شهروند روس به عنوان بخشی از توافق با بنتون برای شرکت در جمع آوری کمک های مالی کمپین ترامپ، 100000 دلار دریافت کرده است.

جسی آر. بنتون، 45 ساله، از وودلندز، تگزاس، در ماه نوامبر به دلیل یک سری اتهامات از جمله توطئه، مشارکت توسط یک تبعه خارجی، و ایجاد سوابق نادرست به کمیسیون انتخابات فدرال محکوم شد.

بر اساس اسناد دادگاه، بنتون با روی داگلاس، یکی دیگر از مشاوران سیاسی، برنامه ریزی کرده است تا کمک های یک تبعه روس را به ستاد انتخاباتی ترامپ منتقل کند که می خواست با نامزد ملاقات و عکس بگیرد.

در آن زمان، بنتون استراتژیست PAC آمریکای بزرگ بود، یک ابر PAC که در سال 2016 از ترامپ حمایت کرد.

این دومین باری است که بنتون، که به بسیاری از قانونگذاران جمهوری خواه در مورد استراتژی مبارزات انتخاباتی مشاوره داده است، به اتهامات مربوط به مشارکت های سیاسی محکوم می شود.

اسناد دادگاه می گوید که بنتون هویت این شهروند روس را از ترامپ و کمپین او پنهان کرده و یک فاکتور جعلی برای پنهان کردن این طرح ایجاد کرده است. بنتون که به عنوان اهداکننده کاه عمل می کرد، ظاهراً 25000 دلار از پول این شهروند روس را به این کمپین کمک کرد و 75000 دلار باقی مانده را به جیب زد.