از سخنان خود مدیر عامل فاکس نیوز علیه شبکه در دعوای دروغ های انتخاباتی استفاده شد

الکسی روزنفلد

این ایمیلی بود که بعد از شب انتخابات ارسال شد. در روزهای بلافاصله پس از انتخابات، حواشی رای در آریزونا به میزان قابل توجهی کاهش یافت و من این تغییرات را همراه با آنچه مردم در محل می‌گفتند و منطقه به منطقه پیش‌بینی می‌کردند، به تیم خود اطلاع دادم. می‌خواستم تحلیل کنم که در چه نقطه‌ای (با چه حاشیه رای) باید به دنبال درخواست برای بایدن باشیم. من همچنین خاطرنشان کردم که از فراخوان میز تصمیم گیری ما کاملاً حمایت می کنم و از آن روی آنتن دفاع خواهم کرد.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

علاوه بر این، نلسون استدلال کرد که مدیران ارشد فاکس نیوز تلاش کردند تا ستاره های شبکه طرفدار ترامپ، لو دابز و ماریا بارتیرومو را از رزرو وکلای تبلیغاتی ترامپ به رودی جولیانی و سیدنی پاول در برنامه های خود پس از انتخابات بازدارند تا به توطئه های بی اساس تقلب در رأی دهندگان دامن بزنند. این زمانی اتفاق افتاد که تیم ترامپ شبکه را تحت فشار قرار داد تا تصمیم خود در آریزونا را لغو کند، حتی تا آنجا پیش رفت که مستقیماً از صاحبان فاکس درخواست کرد که وارد عمل شوند و تماس را لغو کنند.

با این حال، میزبانان به متحدان رئیس‌جمهور سابق – و حتی خود ترامپ – فرصت دادند تا ادعاهای بدون مدرک خود را مبنی بر تقلب در انتخابات و دزدیدن کاخ سفید از ترامپ توسط ماشین‌های Dominion مطرح کنند. (لغو نمایش دابز یک روز پس از آن اعلام شد که یک شرکت نرم افزاری دیگر برای رای گیری شکایتی مشابه 2.7 میلیارد دلاری برای افترا علیه فاکس ارائه کرد.)

متن کامل ایمیل در این کتاب گزارش نشده است. بایر در بیانیه‌ای گفت: «من هرگز نگفتم که کمپین ترامپ «واقعاً عصبانی بود» – این از یک ایمیل خارجی بود که در یادداشتم به آن اشاره کردم.»

بایر بلافاصله پس از شب انتخابات در ایمیلی گفت: «هرچه زودتر آن را بکشیم – حتی اگر تخم بزرگی به ما بدهد – و دوباره آن را در ستون خود قرار دهیم، به نظر من بهتر هستیم. زیرا او شخصاً «باید از این موضوع روی ایر دفاع کند».

بلافاصله پس از تماس محوری فاکس نیوز در شب انتخابات 2020 آریزونا برای جو بایدن، سوزان اسکات، مدیر عامل این شبکه به همکارانش هشدار داد که “ما نمی توانیم یک اینچ به دیوانه ها بدهیم” زیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا، غول محافظه کار کابل و برخی از آنها را در هم ریخت. ستارگان این شبکه به طور علنی این طرح را تضعیف کردند.

در جریان جلسه سه‌شنبه، جاستین کلر، وکیل فاکس، اظهارات اسکات را رد نکرد و همچنین رد نکرد که مدیریت تلاش کرده است از میزبانی دابز و بارتیرومو از وکلای ترامپ برای ارائه ادعاهای نادرست انتخاباتی خود جلوگیری کند. کلر در عوض با درخواست Dominion برای قراردادهای مدیران مخالفت کرد و اصرار داشت که با توجه به تعداد اسنادی که فاکس قبلاً تحویل داده بود، این درخواست بیش از حد بود.

نلسون، با این حال، به اسناد به دست آمده از فاکس اشاره کرد که “در مورد جلسه تحریریه روزانه که رخ می دهد، از جمله تقریباً همه این مدیران که در حال حاضر به آنها نگاه می کنیم، صحبت می کند.” در همین حال، قاضی دیویس خاطرنشان کرد که ادعای Dominion این است که “فاکس به دنبال سود بردن از یک دروغ بود” و چه درست باشد یا نه، “ما برای محاکمه می مانیم.” دادگاه قرار است در ماه آوریل آغاز شود.

علاوه بر این، پیتر بیکر و سوزان گلاسر روزنامه نگاران کهنه کار در کتاب جدید خود گزارش دادند تقسیم کننده خشم شدید MAGA از تماس آریزونا حتی برت بایر، مجری ارشد سیاسی را بر آن داشت تا به خواسته های ترامپ مبنی بر لغو تصمیمش توسط این شبکه پاسخ دهد.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

به غیر از اسکات، مدیران دیگری که Dominion به دنبال قرارداد آنهاست، جی والاس، رئیس فاکس نیوز و مید کوپر، معاون اجرایی برنامه‌نویسی پربیننده هستند.

الکسی روزنفلد

بر اساس این کتاب، پس از انتخابات، دو سردبیری که بر میز تصمیم‌گیری نظارت می‌کردند، اخراج شدند، اما اعلامیه‌ها دو ماه به تعویق افتاد زیرا «مدیران نمی‌خواستند از شرمساری مالکیت علنی تصمیم خود برای بیرون راندن روزنامه‌نگاران به‌خاطر فراخوان درست برخوردار شوند». خروج کریس استایروالت، سردبیر سیاسی فاکس نیوز به عنوان یک «تجدید ساختار» توصیف شد، در حالی که گفته می شد، بیل سامون، سردبیر قدیمی فاکس نیوز دی سی، بازنشسته شده است.

همه اینها چند هفته پس از آن اتفاق می افتد که تیم حقوقی Dominion استدلال کرد که جینین پیررو، مجری فاکس نیوز، باید مجبور شود تا شهادت بیشتری در این پرونده ارائه دهد، پس از اینکه فاکس به امتیاز روزنامه نگاری در حین توقیف اولیه خود اشاره کرد. NPR ماه گذشته گزارش داد که یک تهیه کننده مضطرب فاکس نیوز در نوامبر 2020 از همکارانش درخواست کرد که پیررو را از آنتن خارج کنند زیرا او دروغ های تقلب در انتخابات را از وب حاشیه ای منتشر می کرد.

این کتاب همچنین خاطرنشان کرد که والاس بعداً تحلیل‌های Decision Desk را زیر پا گذاشت و به مجریان کانال دستور داد که اعلام نکنند که بایدن در نوادا نیز پیروز شود، که می‌تواند بایدن را به پیروزی کامل در کاخ سفید سوق دهد.

NPR روز پنجشنبه گزارش داد که اکنون از سخنان اسکات علیه فاکس نیوز توسط شرکت نرم افزار رأی گیری Dominion Voting Systems در دادخواست 1.6 میلیارد دلاری برای افترا استفاده می شود که این شبکه را متهم به تقلب در انتخابات کرده است.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

در دادگاهی در اوایل این هفته، جاستین نلسون وکیل Dominion اظهارات اسکات را فاش کرد و در عین حال استدلال کرد که تیم حقوقی او باید بتواند قرارداد کاری 13 مدیر فاکس نیوز از جمله اسکات را بررسی کند. قاضی دادگاه عالی دلاور، اریک ام دیویس، روز چهارشنبه حکم داد که سلطه مستحق قراردادها است.

سخنگوی شبکه در بیانیه ای درباره ادعاهای این کتاب گفت: “فاکس نیوز یک فراخوان شب انتخابات با عظمت تاریخی داد و اولین بار بود که این کار را انجام داد.” ما در روزهای بعد پای این فراخوان ایستادیم، صحت آن ثابت شد و سایر سازمان‌های خبری در نهایت به ما پیوستند.»

در همین حال، وکلای فاکس همچنان به ادعای Dominion مبنی بر اینکه مدیران شبکه آگاهانه اجازه دادند تئوری‌های توطئه تقلب در انتخابات بی‌اعتبار در برنامه‌های آن پخش شود، ادامه می‌دهند تا بینندگان MAGA را که پس از تماس آریزونا کانال را رها کرده بودند، جلب کنند. به عنوان مثال، کلر روز سه شنبه استدلال کرد که مدیران این کانال با تصمیمات روزانه در مورد پخش تلویزیونی آن فاصله زیادی دارند.