از زمان کووید، جوانان بیشتری بر اثر حملات قلبی جان خود را از دست می دهند. این چیزی است که ما می دانیم

دکتر واشنگتن هرگز به او نگفت که او در خطر مرگ است، اما او بر اهمیت استراحت و نگه داشتن ضربان قلب او در زیر سرعت مشخص تاکید کرد. او مجبور بود برای ردیابی فعالیت خود ساعتی بپوشد. اگرچه کووید در آن زمان به‌ویژه جدید بود، واشنگتن گفت که پزشکش مطمئن بود که وضعیت او به دلیل ابتلا به ویروس کرونا است، زیرا او چیزی مشابه دیگر ورزشکاران کالج را دیده بود.

او به TODAY گفت: «این عدد کمی است، اما واقعاً اینطور نیست که شما آن عدد را در تعداد زیادی از افرادی که در ایالات متحده و در سراسر جهان مبتلا به COVID-19 هستند ضرب کنید.

درد یا ناراحتی در فک، گردن یا پشت.

  • چنگ گفت: “به نظر می رسد که می تواند چسبندگی خون را افزایش دهد و احتمال تشکیل لخته خون را افزایش دهد.” به نظر می‌رسد که این ماده باعث تحریک التهاب در رگ‌های خونی می‌شود. به نظر می‌رسد در برخی افراد استرس شدیدی را ایجاد می‌کند، خواه مستقیماً با عفونت مرتبط باشد یا موقعیت‌های اطراف عفونت، که همچنین می‌تواند باعث افزایش فشار خون شود.»

    دلیل افزایش نسبی در افراد جوان مشخص نیست، اما به گفته چنگ، یک نظریه این است که تاثیر ویروس بر سیستم قلبی عروقی در برخی از افراد ممکن است به دلیل پاسخ بیش از حد سیستم ایمنی باشد و افراد جوان بیشتر احتمال دارد سیستم ایمنی قوی تری دارند

    COVID-19 و بیماری قلبی

    چنگ و آل علی گفتند، از آنجایی که پزشکان و سایر محققان به بررسی داده‌های مربوط به COVID-19 و بیماری قلبی ادامه می‌دهند، بهترین اقدام این است که تا آنجا که می‌توانید از عفونت جلوگیری کنید. برای انجام این کار:

    • طبق تحقیقات Cedars Sinai، قبل از همه‌گیری COVID-19، مرگ و میر ناشی از حمله قلبی در ایالات متحده روند کاهشی داشت، اما به نظر می‌رسد همه‌گیری این پیشرفت را معکوس کرده است.

      بر اساس مطالعه فوریه 2022 بر روی بیش از 150000 فرد مبتلا به کووید-19، برای بازماندگان COVID-19، خطر ابتلا به بیماری قلبی حتی یک سال پس از عفونت، صرف نظر از شدت علائم اولیه، “قابل توجه است”. این خطر حتی برای افرادی که هیچ عامل خطر دیگری برای بیماری قلبی ندارند افزایش می یابد.

      واشنگتن از آن زمان بهبود یافته و به بازی با توپ بازگشته است. اما تجربه او هزاران جوان مبتلا به کووید-19 را روشن می کند که سلامت آنها به این موفقیت بازنگشته است.

      COVID-19، حملات قلبی و جوانان

      “من دوست دارم بگویم که ما … از طرف دیگر بیرون می آییم و می توانیم به COVID بیشتر مانند سرماخوردگی فکر کنیم. متأسفانه، اینطور نیست. … این کاملاً از همه موارد واضح است. داده‌ها،” چنگ گفت. “این حتی فقط شبیه آنفولانزا نیست… این ویروس هنوز با هر ویروس دیگری که در طول زندگی خود دیده‌ایم بسیار متفاوت است.”

      چنگ این ارتباط را “بیش از تصادفی، مطمئنا” نامید. او در توضیح علت آن اشاره کرد که کووید-19 می تواند تأثیر زیادی بر سیستم قلبی عروقی بگذارد.

      العلی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، خطر ابتلا به کووید طولانی مدت، از جمله مشکلات قلبی، با هر عفونت COVID-19 یک فرد افزایش می‌یابد. چنگ گفت، در نتیجه، جوامع لاتین و سیاه‌پوست، که نرخ عفونت مجدد بیشتری دارند، به‌ویژه در معرض خطر بالای مشکلات قلبی پس از کووید هستند.

      واشنگتن مجبور شد بقیه فصل 2020 تا 2021 را کنار بگذارد، اما در نهایت او سپاسگزار بود. او به TODAY در بخشی که 9 فوریه پخش شد، گفت: “من به این واقعیت فکر می کنم که وندربیلت MRI انجام می دهد و بسیاری از مدارس دیگر این کار را انجام نمی دهند.” فکر کردن به آن ترسناک است.”

      درد یا ناراحتی قفسه سینه، مانند فشار، فشردن یا پری.

    • بر اساس بیانیه مطبوعاتی Cedars Sinai، بزرگسالان بین 45 تا 64 سال شاهد افزایش نسبی 19.6 درصدی در مرگ و میر ناشی از حمله قلبی و افراد 65 سال به بالا با افزایش نسبی 13.7 درصدی بودند. افزایش مرگ و میر ناشی از حمله قلبی در ایالات متحده از طریق موج Omicron ادامه یافت، حتی اگر تصور می‌شود این نوع باعث بیماری خفیف‌تر می‌شود، و افزایش مرگ و میر ناشی از حمله قلبی با زمان افزایش COVID-19 در ایالات متحده همسو شده است.

      گروه سنی بیشترین ضربه را خورد؟ افراد بین 25 تا 44 سال که شاهد افزایش نسبی 29.9 درصدی مرگ و میر ناشی از حمله قلبی در دو سال اول همه‌گیری بودند (که به این معنی است که تعداد واقعی مرگ و میر ناشی از حمله قلبی تقریباً 30 درصد بیشتر از تعداد پیش‌بینی‌شده بود).

      تنگی نفس، همزمان یا قبل از ناراحتی قفسه سینه.

    وقتی دمی واشنگتن، بازیکن بسکتبال دانشگاه واندربیلت در اواخر سال 2020 به کووید-19 مبتلا شد، علائم او خفیف بود، فقط آبریزش بینی. اما برای اطمینان از بازگشت ایمن او به دادگاه، مدرسه او را ملزم به انجام MRI کرد.

    اگر به COVID-19 آلوده شده اید، به خصوص چندین بار، چنگ همچنین توصیه می کند که از عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشار خون، کلسترول و قند خون خود مراقبت کنید. علائم معمول حمله قلبی، طبق مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، عبارتند از:

    • او به TODAY به یاد می آورد: “من می ترسیدم زیرا هر اندام داخلی، شما مانند “اوه، خدای من، من برای زندگی به آن نیاز دارم.” من واقعاً نمی‌دانستم که قرار است چه اتفاقی بیفتد، چقدر طول می‌کشد تا حل شود.»

      دمی واشنگتن از بیماری میوکاردیت خود بهبود یافته و به بسکتبال بازگشته است.  بسیاری دیگر از جوانانی که پس از عفونت کووید-19 دچار مشکلات قلبی شده اند چندان خوش شانس نیستند.  (با احترام دمی واشنگتن)

      در مکان های شلوغ از ماسک استفاده کنید و در فضای باز با افراد خارج از خانه خود معاشرت کنید.

    • دمی واشنگتن از بیماری میوکاردیت خود بهبود یافته و به بسکتبال بازگشته است. بسیاری دیگر از جوانانی که پس از عفونت کووید-19 دچار مشکلات قلبی شده اند چندان خوش شانس نیستند. (با احترام دمی واشنگتن)

      «بدیهی است که جوانان واقعاً نباید بر اثر حمله قلبی بمیرند. دکتر سوزان چنگ، متخصص قلب در Cedars Sinai و یکی از نویسندگان این مطالعه، به TODAY در بخشی که در 9 فوریه پخش شد، گفت: آنها واقعاً اصلاً نباید دچار حمله قلبی شوند.

      این مقاله در ابتدا در سایت TODAY.com منتشر شده است



  • منبع

    به دنبال عفونت، این دانشجوی ارشد اکنون مبتلا به میوکاردیت شده بود – زمانی که عضله قلب ملتهب می شود، که می تواند توانایی قلب برای پمپاژ خون را کاهش دهد. طبق گفته کلینیک مایو، این وضعیت می تواند منجر به سکته مغزی یا حمله قلبی شود. واشنگتن در آن زمان علیه کووید-19 واکسینه نشده بود.

    به محض شروع علائم، آزمایش کووید-19 را انجام دهید و هنگامی که بیمار هستید در خانه بمانید.

    رومئو روبلز، امدادگر شهرستان لس آنجلس، در بخش 9 فوریه به TODAY گفت که افزایش در COVID-19 اغلب منجر به تماس های بیشتر با 911 مربوط به مشکلات قلبی در جامعه او می شود.

    بر اساس مطالعه سپتامبر 2022 توسط بیمارستان Cedars Sinai در لس آنجلس، از زمان شروع همه‌گیری COVID-19، مرگ و میر ناشی از حمله قلبی در تمام گروه‌های سنی در ایالات متحده رایج‌تر شده است.

    ضعف، سبکی سر یا غش.

  • واشنگتن گفت که او هیچ علامت یا نشانه ای مبنی بر ملتهب شدن قلبش احساس نمی کند و همچنین استعداد ژنتیکی ندارد. او گفت: «این (فقط) من بودم. “من هنوز واقعاً نمی دانم چرا.”

    نتایج اشک واشنگتن را درآورد.

    او گفت: «با کمال تعجب، افراد هم سن و سال من… ما آنها را در ایست قلبی می یابیم، و همه اینها توسط این امواج پیش بینی شده بود.

    دکتر زیاد العالی، پزشک دانشمند دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس و یکی از نویسندگان این مطالعه، تخمین زد که حدود 4 درصد از افرادی که مبتلا به کووید-19 هستند، دچار مشکل قلبی مانند نامنظم شدن می شوند. ضربان قلب، نارسایی قلبی، التهاب یا حملات قلبی.

    در مورد واکسیناسیون خود به روز باشید. دکتر جان تورس، خبرنگار ارشد پزشکی ان‌بی‌سی نیوز، در یک بخش TODAY در 9 فوریه گفت، تحقیقات نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به میوکاردیت ناشی از خود کووید در مقایسه با واکسن، 11 برابر بیشتر است.

  • یه عرق سرد