از آنجایی که اوکراین سربازان خود را از دست می دهد، تا کی می تواند جنگ را ادامه دهد؟

ژنرال بازنشسته بن هاجز، ژنرال فرمانده سابق نیروهای ارتش آمریکا در اروپا، استراتژی روسیه را “رویکرد فرسایشی قرون وسطایی” توصیف کرد و گفت که تا زمانی که اوکراین به تحویل وعده داده شده تسلیحات آمریکایی، بریتانیایی و دیگر تسلیحات برای نابودی و اخلال در روسیه نرسد. باتری، “این نوع تلفات ادامه خواهد داشت.”

اوکراین قبل از جنگ حدود 250000 مرد و زن یونیفرم پوش داشت و در حال افزودن 100000 نفر دیگر بود. دولت نگفته است که در 100 روز اول جنگ چه تعداد کشته شده اند. هیچ کس واقعاً نمی داند که چه تعداد جنگجو یا غیرنظامی از هر دو طرف کشته شده اند، و ادعای تلفات مقامات دولتی – که گاهی ممکن است به دلایل روابط عمومی ارقام خود را اغراق آمیز یا کم اهمیت جلوه دهند – کاملاً غیرممکن است.

___

او افزود: «این سطح از فرسایش شامل رهبران، گروهبان‌ها می‌شود.» آنها بیشترین تلفات را متحمل می‌شوند، زیرا بیشتر در معرض دید هستند و دائماً در تلاش برای انجام کارها هستند.

هنگامی که گلوله باران شروع شد، او و گروهی در یک پناهگاه پنهان شدند. در گروه او چهار نفر بودند و او به آنها گفت که در گودال پنهان شوند. او در دیگری پنهان شد. متأسفانه یک گلوله توپ به گودالی که در آن مخفی شده بود اصابت کرد.»

او گفت: «اگر جنگ اکنون به سمت یک مبارزه فرسایشی بلندمدت پیش می‌رود، شما باید سیستم‌هایی بسازید تا جایگزینی پیدا کنید. این لحظه سختی برای هر ارتشی در نبرد بوده است.»

موژنکو، ژنرال اوکراینی، گفت که اعتراف زلنسکی به تلفات زیاد روحیه اوکراینی را تقویت می‌کند و تسلیحات بیشتر غربی به تغییر روند کمک می‌کند.

سرهنگ اولکساندر ماخاچک یک بیوه به نام النا و دخترانشان اولنا و میروسلاوا-الکساندرا را پشت سر گذاشت. در 100 روز اول جنگ، قبر او چهلمین قبر او بود که حفاران در گورستان نظامی در ژیتومیر، 90 مایلی (140 کیلومتری) غرب پایتخت، کیف، حفر کردند.

___

ژنرال ویکتور موژنکو، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تا سال 2019، از جمله رفقای جنگی که در مراسم تشییع جنازه ماخاچک در روز جمعه به او ادای احترام کردند. او هشدار داد که تلفات ممکن است بدتر شود.

او به آسوشیتدپرس گفت: «این یکی از لحظات حساس جنگ است، اما اوج آن نیست. این مهم‌ترین درگیری در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم است. این توضیح می‌دهد که چرا تلفات بسیار زیاد است. برای کاهش تلفات، اوکراین اکنون به سلاح‌های قدرتمندی نیاز دارد که با تسلیحات روسیه همخوانی داشته باشد یا حتی از آن پیشی بگیرد. “

او در یک مصاحبه تلفنی با AP گفت: “این میدان جنگ بسیار کشنده تر از چیزی است که همه ما در طول 20 سال عراق و افغانستان به آن عادت کرده بودیم، جایی که اعدادی مانند این نداشتیم.”

با این حال، با افزایش تلفات اوکراین، ریاضیات تلخ جنگ ایجاب می کند که جایگزین هایی برای اوکراین پیدا کند. با 43 میلیون نفر جمعیت، نیروی انسانی دارد.

یوراس کارماناو در این گزارش از لویو مشارکت داشت.

ژیتومیر، اوکراین (AP) – کارگران گورستان به محض اینکه دفن یک سرهنگ کهنه کار کشته شده توسط گلوله باران روسیه را به پایان رساندند، سوراخ بعدی را آماده کردند. به ناچار، با توجه به سرعت مرگ سربازان اوکراینی در خط مقدم، قبر خالی مدت زیادی در این حالت باقی نخواهد ماند.

او در 30 مه در منطقه لوهانسک در شرق اوکراین که درگیری‌ها در آن جریان دارد کشته شد. در همان نزدیکی، آگهی دفن روی قبر تازه حفر شده ویاچسلاو دورنیتسکی می گوید که وی در 27 مه مرده است. گورهای دیگر نیز سربازانی را نشان می دهد که چند روز پس از همدیگر کشته شده اند – در 10، 9، 7 و 5 می. و این تنها یک قبرستان است، فقط در یکی از شهرها، شهرک‌ها و روستاهای اوکراین که سربازان را آرام می‌گذارد.

سرهنگ بازنشسته تفنگداران دریایی ایالات متحده، مارک کانسیان، مشاور ارشد مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشنگتن، گفت: «مشکل استخدام، آموزش و قرار دادن آنها در خط مقدم است.

ماخاچک 49 ساله در روستایی در شرق منطقه لوهانسک کشته شد. سرهنگ روسلان شوتوف، دوست بیش از 30 ساله ای که در مراسم تشییع جنازه او شرکت کرده بود، گفت که او یک مهندس نظامی بود و گروهی را رهبری می کرد که میادین مین و سایر دفاع ها را می گذاشت.

او گفت: “هرچه اوکراینی ها بیشتر از آنچه در جبهه اتفاق می افتد بدانند، اراده مقاومت بیشتر می شود.” برای حملات موفق. این به سلاح های قدرتمند نیاز دارد.»

تمرکز توپخانه روسیه باعث بسیاری از تلفات در مناطق شرقی می شود که مسکو از زمان آغاز تهاجم اولیه خود در 24 فوریه که نتوانست کیف را تصرف کند، روی آنها تمرکز کرده است.

پوشش خبری AP از جنگ را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



Source link

رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی این هفته گفت که اوکراین در حال حاضر روزانه 60 تا 100 سرباز را در جنگ از دست می دهد. برای مقایسه، تنها کمتر از 50 سرباز آمریکایی در سال 1968 در طول مرگبارترین سال جنگ ویتنام برای نیروهای ایالات متحده، روزانه به طور میانگین جان خود را از دست دادند.