اریک آدامز، شهردار نیویورک، خواستار “هماهنگی” با فرمانداران GOP، WH در مورد مهاجران اتوبوسی شد.

لیزر گفت: «این واقعاً مهم بود، اینکه ما کسی را به جایی که نمی‌خواهد بفرستیم، مطمئن می‌شویم که به او کمک می‌کنیم.» ما آنها را همراه با غذا سوار اتوبوس می کنیم و مطمئن می شویم که به مقصد می رسند و اطمینان حاصل می کنیم که همیشه مانند انسان با مردم رفتار می کنیم.

اریک آدامز، شهردار نیویورک روز یکشنبه خواستار “هماهنگی” بیشتر با دولت فدرال و دولت شد. گرگ ابوت، آر-تگزاس، و ران دیسانتیس، آر-فلیا، که مهاجران تازه وارد را با اتوبوس و پرواز به ایالت های آبی در سراسر کشور می فرستند.

ما تماس گرفته‌ایم و گفته‌ایم که بیایید با هم هماهنگ و کار کنیم تا بتوانیم با هم با این بحران مقابله کنیم. آدامز گفت: آنها از انجام این کار خودداری کردند و افزود: «فکر نمی‌کنم از نظر سیاسی برای آنها هماهنگی انجام شود. بیشتر برای انجام این کار، اساساً نمایشی بود.”

آدامز گفت: “بیایید مانند سایر جوامع بزرگی که در شهر نیویورک داریم هماهنگ کنیم، جایی که می توانیم با سازمان های غیردولتی خود هماهنگ کنیم، حامیان مالی بگیریم، با سازمان های غیردولتی خود کار کنیم. این همان چیزی است که بحران می طلبد.” این نیاز به هماهنگی دارد.

«هفته گذشته به واشنگتن سفر کردم، با سنا صحبت کردم. [Chuck] شومر، سن. [Kirsten] آدامز، یک دموکرات، با اشاره به دو سناتور دموکرات نیویورک، به جاناتان کارل، یکی از مجریان برنامه «این هفته» ABC گفت: گیلیبراند و سایر قانونگذاران با دولت بایدن به گفتگو نشستند تا در مورد — چگونه هماهنگ کنیم؟

ابوت گفته است که ابوت در اعتراض به سیاست های مرزی جنوبی دموکرات ها، حدود 11000 مهاجر را از تگزاس به شیکاگو، نیویورک و واشنگتن فرستاده است. او اخیراً ده‌ها مهاجر را با اتوبوس به محل اقامت معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس برد – و دیسانتیس، با پذیرش استراتژی مشابه، هفته گذشته مهاجران را به تاکستان مارتا در ماساچوست فرستاد، که بسیاری از منتقدان آن را یک شیرین کاری محکوم کردند.

“هدف آنها این است که اطمینان حاصل کنند که ما منابع و هماهنگی لازم را دریافت می کنیم. … این مهاجران و پناهجویان به شهر خاصی نمی آیند. آنها به آمریکا می آیند. این یک بحران آمریکایی است که ما باید با آن روبرو شویم.” آدامز گفت.

اریک آدامز شهردار نیویورک خواستار “هماهنگی” با فرمانداران جمهوری خواه شد، WH در مورد مهاجران اتوبوسی در ابتدا در abcnews.go.com ظاهر شد.



منبع

لیزر در پاسخ به سوال کارل که آیا از نحوه برنامه ریزی دولت بایدن برای مدیریت مهاجرت ادامه دار آگاه است – همانطور که رهبران جمهوری خواه مانند ابوت تاکید می کنند که کاخ سفید هیچ برنامه ای ندارد – لیزر به رابطه قوی خود با گشت مرزی اشاره کرد. اما او گفت که این موضوع بیشتر از شهرش تاثیر گذاشته است.

آدامز که شهرش مهاجران اتوبوسی از تگزاس را پذیرفته است، روز یکشنبه گفت نیویورک “تعهد اخلاقی و قانونی” برای ارائه سرپناه و کمک به افرادی دارد که پس از ورود به USBut به آنجا می‌آیند. او ابوت را متهم به امتناع از همکاری در تلاش‌ها برای حمل و نقل کرد. مهاجران، علیرغم اینکه دفتر ابوت در ابتدا بر خلاف آن موافقت کرده بود.

اسکار لیزر، شهردار ال پاسو، تگزاس، که بر یک شهر مرزی نظارت می کند، نیز روز یکشنبه در «این هفته» حضور یافت و نسبت به تعداد مهاجرانی که از مرز جنوبی عبور می کنند ابراز نگرانی کرد. اما او گفت که مهم است که با افرادی که وارد کشور می شوند رفتاری انسانی داشته باشیم — و به این کار به عنوان یک تلاش مشترک فکر کنیم.

لیزر گفت: “مردم به ال پاسو نمی آیند. آنها به آمریکا می آیند.”

به نوبه خود، ابوت و دیسانتیس استدلال کرده‌اند که ایالت‌های تحت رهبری دموکرات‌ها و شهرهای دور از مرز جنوبی در میان گذرگاه‌های مرزی به اندازه کافی کار نمی‌کنند، با دیسانتیس هشدار داده است که پروازها به تاکستان مارتا «فقط آغاز تلاش‌ها هستند».

بیشتر: دسانتیس و کاخ سفید بر سر خروج مهاجران، آتش بیشتری را مبادله می کنند

هنگامی که کارل تحت فشار قرار گرفت، شهردار آدامز اصرار داشت که نیویورک یک “شهر پناهگاه” باقی خواهد ماند و از مهاجرانی که وارد می شوند مراقبت خواهند شد. (کارل اشاره کرد که هم ابوت و هم دیسانتیس از حضور در «این هفته» و بحث در مورد مهاجرت خودداری کردند.)

آدامز در پاسخ به سوال کارل که آیا قصد دارد دعوت ابوت برای بازدید از مرز را بپذیرد، از پاسخ مستقیم خودداری کرد و به انتقاد از “تدبیر سیاسی” ابوت با فرستادن مهاجران پرداخت.

آدامز گفت: “این شهر همیشه شهر مقدس بوده است و ما همیشه کسانی را که می خواستند به شهر نیویورک بیایند تا رویای آمریکایی را دنبال کنند، مدیریت کرده ایم.” اما او گفت: “ما از مردم سراسر کشور نمی خواهیم که مردم را به نیویورک بفرستند صرفاً به این دلیل که نمی خواهند مسئولیت خود را برای کمک به کسانی که به دنبال این رویای آمریکایی هستند بر عهده بگیرند. این چیزی نیست که ما انجام دهیم. درخواست می کنند.”

شهردار لیزر به کارل گفت که تعداد مهاجرانی که به ال پاسو می آیند همچنان در حال افزایش است و این شهر در هفته گذشته تقریباً 2000 مهاجر را در یک روز مشاهده کرد. اما او تاکید کرد که با آنها به محض انتقال آنها به مقصد نهایی پس از رسیدگی توسط مقامات دولتی، با دلسوزی رفتار خواهد شد.