ارجاعات جنایی در تحقیقات حمله 6 ژانویه وزن: نماینده شیف

“امیدوارم… ما جلسه ای داشته باشیم که همه توصیه های قانونی ما را در مورد چگونگی پیشگیری، کودتا، شورش، خشونت سیاسی و خرابکاری های انتخاباتی در آینده بیان کند، زیرا این یک خطر آشکار و فعلی است که ادامه دارد. راسکین گفت.

جیمی راسکین، نماینده دموکرات، همچنین یکی از اعضای پنل، به تلویزیون NBC-Tv “Meet the Press” گفت که ممکن است یک جلسه استماع اضافی برای انتشار توصیه های قانونی ناشی از تحقیقات آن برگزار شود.

شیف به سی‌ان‌ان گفت: «به نظر من، ظاهراً شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد دونالد ترامپ در نقض چندین قانون در رابطه با حمله 6 ژانویه دست داشته است».

ترامپ به دروغ و بدون مدرک ادعا کرده است که تقلب گسترده در رای‌دهی به نتیجه انتخابات لطمه زده است و او باید برنده اعلام می‌شد.

نماینده لیز چنی، یکی از منتقدان صریح ترامپ و یکی از دو عضو جمهوری خواه کمیته، در تابستان امسال نیز احتمال اتهام رفتار جنایتکارانه از سوی وزارت دادگستری را حتی قبل از پایان کار هیئت مدیره مطرح کرد.

این کمیته قرار است روز چهارشنبه تشکیل جلسه دهد، که رئیس بنی تامپسون گفته است که احتمالاً جلسه تحقیقاتی نهایی پس از هشت جلسه در تابستان امسال خواهد بود.

(گزارش توسط ریچارد کوان و دانیل برنز؛ ویرایش توسط دنیل والیس)



منبع

پنس در حال ریاست بر تأیید رسمی کنگره برای پیروزی جو بایدن در انتخابات 2020 بود که حامیان ترامپ از موانع هجوم بردند، با پلیس درگیر شدند و راه خود را به ساختمان کنگره کوبیدند.

ترامپ بارها از پنس خواست تا از تایید پیروزی بایدن خودداری کند. پنس نپذیرفت و گفت که چنین قدرتی ندارد.

وی جزئیات بیشتری ارائه نکرد، اما از وزارت دادگستری به دلیل “کندی” تحقیقات مستقل خود در مورد این حمله انتقاد کرد.

آگیلار در پاسخ به سوالی در مورد احتمال احضار مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق برای شهادت، گفت: “من فکر می کنم مهم است که از معاون رئیس جمهور بشنویم، اما کار کمیته ادامه دارد. ما تصمیمی در مورد اینکه به کجا برویم را نگرفته ایم. به طور خاص معاون رئیس جمهور.”

راسکین گفت که نمی‌داند آیا این گزارش قبل از انتخابات کنگره در 8 نوامبر تکمیل می‌شود یا خیر.

پیت آگیلار، نماینده دموکرات‌ها، به شبکه تلویزیونی CBS-TV “Face the Nation” گفت که جلسه استماع روز چهارشنبه جزئیات جدیدی را در مورد تحقیقات افشا خواهد کرد. او توضیح بیشتری نداد.

واشنگتن (رویترز) – آدام شیف، نماینده ایالات متحده، یکی از اعضای دموکرات هیأت ویژه تحقیق در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره، روز یکشنبه گفت که احتمالاً از تأیید ارجاع جنایی علیه افراد دخیل در خشونت حمایت خواهد کرد، اما این امر این است. 9 عضو آن به اتفاق آرا تصمیم خواهند گرفت.

وی گفت: «برنامه ما این است که گزارش خود را قبل از پایان این کنگره تکمیل کنیم» در ماه دسامبر.

این کمیته بیشتر تحقیقات یکساله خود را بر روی اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا و همکارانش پس از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 که با حمله مرگبار 6 ژانویه به ساختمان کنگره به اوج خود رسید، متمرکز کرده است.