ارتش ایالات متحده بزرگترین جایزه هلیکوپتر در 40 سال گذشته را دریافت کرد


واشنگتن – Textron’s Bell در رقابت ارتش ایالات متحده برای ساخت هواپیمای تهاجمی دوربرد آینده، بزرگترین تصمیم خرید هلیکوپتر این سرویس در 40 سال گذشته، برنده شد.

ارزش قرارداد برای هلیکوپتر نسل بعدی تا 1.3 میلیارد دلار است و قرار است حدود 2000 هلیکوپتر کاربردی بلک هاوک و حدود 1200 هلیکوپتر تهاجمی آپاچی در حدود سال 2030 جایگزین شود. اما نقش شاهین سیاه را برعهده خواهد گرفت، اسب کاری ارتش برای رساندن نیروها به میدان جنگ و اطراف آن، و آپاچی، متمرکز بر ماموریت های حمله.

این سرویس می‌خواهد FLRAA بتواند تقریباً 2440 مایل دریایی (یا 2810 مایل) را بدون سوخت‌گیری طی کند، اما همچنین به اندازه کافی چابک باشد تا نیروها را در نقاط داغ خطرناک مانور دهد.

توسعه مهندسی و تولید و فاز تولید با نرخ پایین می تواند تقریباً 7 میلیارد دلار ارزش داشته باشد. سرلشکر راب باری، افسر اجرایی برنامه هوانوردی ارتش، سرلشکر راب باری، می‌گوید اگر «مکمل کامل» هواپیما در طول عمر ناوگان خریداری شود، این برنامه می‌تواند در محدوده 70 میلیارد دلار ارزش داشته باشد که شامل فروش نظامی خارجی بالقوه می‌شود. ، در میزگرد رسانه ای 5 دسامبر گفت.

با پیچیده‌تر کردن تلاش‌های نوسازی بالابر عمودی ارتش، ارتش در حال برنامه‌ریزی برای توسعه و به کارگیری یک هواپیمای شناسایی حمله آینده تقریباً در امتداد همان جدول زمانی برای انجام مأموریت پیشاهنگی است. این وظیفه زمانی که ارتش تصمیم گرفت هلیکوپترهای Kiowa Warrior خود را در سال 2013 بازنشسته کند، خالی ماند. از آن زمان، ارتش این شکاف را با تیم‌هایی از هلیکوپترهای آپاچی و سیستم‌های هواپیمای بدون سرنشین Shadow پر کرده است.

این قرارداد نشان دهنده نقطه عطفی برای این خدمات است زیرا ارتش از دهه 1980 تاکنون دو هلیکوپتر بزرگ خریداری نکرده است و تلاش های متعدد برای خرید هلیکوپترهای دیگر در چند دهه گذشته با شکست مواجه شده است. به عنوان مثال، این سرویس برنامه هلیکوپتر بوئینگ-سیکورسکی RAH-66 کومانچ را در سال 2004 پس از صرف حدود 7 میلیارد دلار برای توسعه آن لغو کرد.

رقابت FLRAA دو هواپیما را به صورت رو در رو انجام داد: بل V-280 Valor، یک هواپیمای تیلتروتور، و Sikorsky و Boeing’s Defiant X که دارای پره های روتور کواکسیال است. هر دو هواپیما به گونه ای طراحی شده بودند که در همان ردپای بلک هاوک قرار بگیرند.

باری در اوایل سال جاری به دیفنس نیوز گفت: «این بزرگترین و پیچیده ترین تدارکات رقابتی ما است که در تاریخ هوانوردی ارتش در ارتش اجرا کرده ایم. «آن سیستم برای مدت طولانی با ما خواهد بود. ناگفته نماند که ما می خواهیم مطمئن شویم که همه چیز به درستی و به شیوه ای منظم انجام می شود.

در بیانیه 5 دسامبر، اسکات دانلی، مدیر اجرایی Textron، گفت که این شرکت «مفتخر است که ارتش ایالات متحده بل V-280 Valor را به عنوان نسل بعدی هواپیمای تهاجمی خود انتخاب کرده است. ما قصد داریم با ساختن یک سیستم تسلیحاتی واقعاً قابل توجه و متحول کننده برای برآورده کردن الزامات ماموریت ارتش، به این اعتماد احترام بگذاریم.”

این تصمیم که در اوایل سال جاری انتظار می رفت، در ابتدا یکی از موردانتظارترین جوایز ارتش در سال 2022 بود. در حالی که داگ بوش، رئیس اکتساب خدمات، در اکتبر به دیفنس نیوز گفت که این جایزه طی چند هفته خواهد آمد، او همچنین خاطرنشان کرد که اعلامیه “شرایط- مستقر.”

برنامه‌های خرید عمده اغلب مورد اعتراض قرار می‌گیرند و ارتش را تحت فشار قرار می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که جوایز «ضد اعتراض» هستند.

بوش گفت که هیئت انتخاب منبع برای این تلاش باید رویکردی بسیار دقیق و سنجیده اتخاذ کند.

او گفت: “فرآیندی وجود دارد که هیئت انتخاب منبع طی می کند تا نه تنها منبع را انتخاب کند، بلکه مهمتر از همه، به نوعی خود را ممیزی کند و از دیگران بخواهد آنها را بازرسی کنند تا مطمئن شوند که به روش درست انجام شده است.” “مدتی طول می کشد، اما ما می خواهیم کاملا مطمئن شویم که این کار را به روش صحیح انجام می دهیم و بهترین چیز را برای ارتش به دست می آوریم.”

سیکورسکی و بوئینگ در بیانیه‌ای که پس از اعلام جایزه توسط ارتش به بل ارسال شد، گفتند که «مطمئن هستند DEFIANT X هواپیمای تحول‌آفرینی است که ارتش ایالات متحده برای انجام مأموریت‌های پیچیده‌اش امروز و در آینده به آن نیاز دارد. ما مراحل بعدی خود را پس از بررسی بازخوردهای ارتش ارزیابی خواهیم کرد.»

هر دو هواپیمای نمایشگر FLRAA چندین سال را صرف ثبت پروازهای آزمایشی کردند. آنها ابتدا در چیزی که ارتش آن را نمایش فناوری مشترک چند نقشی یا JMR نامید، پرواز کردند و به دنبال آن دو مرحله توسعه رقابتی و تلاش برای کاهش ریسک انجام شد.

در حالی که اولین پرواز Valor دقیقاً طبق برنامه در دسامبر 2017 انجام شد، سیکورسکی و بوئینگ با مشکلات متعددی روبرو شدند که منجر به اولین پرواز مورد انتظارشان شد و بیش از یک سال آن را به تاخیر انداخت.

ابتدا، در اوایل آگوست 2017، هواپیمای Raider سیکورسکی، که اساساً نسخه کوچکتری از Defiant بود که شرکت ساخته و پرواز کرد، در مرکز پرواز آزمایشی خود در وست پالم بیچ، فلوریدا سقوط کرد. این باعث شد که سیکورسکی با یک هواپیمای Raider به برنامه آزمایش داخلی خود برای اصلاح فناوری هلیکوپتر کواکسیال X2 برای برنامه FLRAA و تلاش هواپیمای شناسایی حمله آتی ارتش ادامه دهد.

سپس این شرکت به دلیل مشکلات ساخت، برای ساخت پره‌های روتور Defiant تلاش کرد و باعث تاخیر شد.

این تیم امیدوار بود تا پایان سال 2018 پرواز کند، اما مهندسان در حین اجرای بستر آزمایشی سیستم‌های پیشرانه، متوجه یک سری مشکلات شدند که باعث شد آنها در آزمایش متوقف شوند. Defiant در نهایت برای اولین بار در مارس 2019 پرواز کرد.

هنگامی که مرحله نمایش JMR به پایان رسید، ارتش Valor و Defiant را در دو مرحله دیگر از یک نمایش رقابتی و تلاش برای کاهش خطر به پرواز درآورد، و آن را در سال گذشته به پایان رساند.

قبل از اینکه بل نمایشگر پرواز Valor خود را در ژوئن 2021 بازنشسته کند، V-280 بیش از 214 ساعت پرواز کرد و چابکی کم سرعت و قابلیت‌های کروز دوربرد را نشان داد و به حداکثر سرعت کروز 305 گره رسید.

بر اساس بیانیه شرکت، پنج خلبان آزمایشی آزمایشی ارتش، V-280 را در 15 سورتی پرواز کردند. بل از بازخورد خلبانان ارتش، مکانیک ها و جوخه های پیاده نظام برای اطلاع رسانی برنامه های طراحی استفاده کرد.

به گفته سیکورسکی، Defiant در مجموع 63.9 ساعت پرواز کرد، با سرعت 247 گره دریایی حرکت کرد و قدرت مانور خود را در ارتفاع بالای درخت با سرعت های بیش از 200 گره نشان داد. این هواپیما همچنین چرخش‌های بیش از 60 درجه را آزمایش کرد، عملیات فرود محدود را نشان داد و یک غلاف ذخیره‌سازی موشک چندگانه پرتابگر هدایت‌شونده 5300 پوندی را به بیرون برد. این هواپیما همچنین توسط چندین خلبان آزمایشی آزمایشی ارتش ایالات متحده به پرواز درآمد.

نمونه های اولیه FLRAA از Bell قرار است تا سال 2025 خدمات ارائه دهند. تعهد اولیه قرارداد 232 میلیون دلار است که سقف آن 1.3 میلیارد دلار در صورت اعمال گزینه های فراتر از قرارداد اولیه است.

به گفته باری، مرحله اولیه به ارتش اجازه می دهد تا طراحی اولیه را ادامه دهد و سپس به طراحی، توسعه و تحویل نمونه های اولیه مجازی برسد.

انتظار می‌رود FLRAA در سال 2030 وارد ناوگان شود، تقریباً همزمان با برنامه‌ریزی هواپیماهای شناسایی حمله آتی ارتش. بل و لاکهید مارتین در حال رقابت برای ساخت FARA هستند.

این سرویس قصد دارد FARA را همراه با FLRAA در حدود سال 2030 به میدان بفرستد. دو تیم ساخت نمونه های اولیه قصد دارند تا پایان سال 2023 با آنها پرواز کنند. هواپیماهای هر تیم تقریباً به طور کامل تکمیل شده اند و آنها منتظر هستند تا موتور جدید ارتش تحت شرایط تحویل داده شود. برنامه موتور توربین بهبود یافته موتورهای ITEP قبل از تحویل در اوایل سال جاری پس از تأخیر به دلیل همه‌گیری، وارد فرآیند آزمایش شدند.

ارتش اخیراً اعلام کرده است که تحویل موتورهای ITEP این هواپیما را از پایان سال 2022 به بهار 2023 به دلیل زنجیره تامین اضافی و مسائل فنی به تعویق می اندازد.



منبع