ارتش اوکراین می گوید، نیروهای روسی در حال عقب نشینی اوکراین را با تانک های مدرن تی-90 مسلح می کنند، در حالی که ارتش پوتین زره 60 ساله را از انبار خارج می کند.

از آنجایی که ارتش روسیه تجهیزات مدرن تری را از دست می دهد، مجبور شده است تانک های قدیمی را از انبار خارج کند.

  • ارتش گفت که نیروهای اوکراینی در حال حاضر در حال میدان دادن تانک های T-90 هستند، زره های مدرنی که با عقب نشینی نیروهای روسی گرفته شده است.

  • ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش، روز چهارشنبه پس از دیدار به خبرنگاران گفت: “اوکراین از هیچ کشور دیگری سرباز نمی خواهد. اوکراینی ها مایلند برای خودشان بجنگند. تنها چیزی که آنها می خواهند ابزاری برای انجام آن است.” در بروکسل با متحدان و شرکای ایالات متحده.

    ناتوانی ارتش روسیه در از بین بردن برخی از وسایل نقلیه یا تسلیحات سنگین خود در هنگام عقب نشینی نیروهایش، نشانه دیگری از ناکارآمدی در میدان نبرد است و به نظر می رسد نشان می دهد که رویه ای در کار نیست یا اینکه آنها مجبور به فرار سریع بودند و این کار را نداشتند. زمان خنثی کردن تجهیزات

    تانک ها تنها نمونه ای از نوع تسلیحات سنگینی هستند که نیروهای روسی در حال فرار رها کرده اند.

  • وزارت دفاع بریتانیا ماه گذشته گفت که به نظر می رسد نحوه عقب نشینی نیروهای روسیه متفاوت است.

    سربازان اوکراینی در 30 سپتامبر 2022 یک تانک متروکه روسی T-90A را در Kyrylivka، در منطقه اخیراً بازپس گیری شده در نزدیکی خارکف، جابجا کردند.YASUYOSHI CHIBA/AFP از طریق گتی ایماژ

    برخی ناظران حدس می زنند که تصرف T-90M، که نسخه ارتقا یافته T-90A است، می تواند به اوکراین و کشورهای ناتو بینش ارزشمندی در مورد فناوری نظامی پیشرفته روسیه ارائه دهد، که احتمالاً ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ترجیح می داد در آن باقی بماند. دست های روسی

    سربازان ارتش روسیه در اولین تمرین شهری رژه نظامی روز پیروزی در 29 آوریل 2021 در مسکو، روسیه، برای محافظت در برابر ویروس کرونا (COVID-19) ماسک صورت می‌زنند و تانک سنگین T-90 را سوار می‌کنند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





    منبع

    علاوه بر آنچه که نیروهای اوکراینی از نیروهای روسی به دست آورده‌اند، کیف همچنان از کمک‌های نظامی و بسته‌های امنیتی کشورهای غربی بهره می‌برد – که باعث ناامیدی کرملین شد، که همچنان به تهدید علیه حمایت ادامه می‌دهد.

    چند روز گذشته به ویژه پرتلاطم بوده است زیرا نیروهای روسی چندین حمله موشکی و انتحاری را به اهدافی در سرتاسر اوکراین از جمله شهرهای دور از خط مقدم انجام دادند. ایالات متحده و متحدانش در ناتو در حال حاضر عجله دارند تا سیستم های دفاع هوایی اوکراین را ارائه دهند.

    عقب‌نشینی نیروهای روسی از مواضع کلیدی از اوایل سپتامبر، زمانی که نیروهای اوکراینی حملات متقابلی را در امتداد جبهه‌های شرقی و جنوبی جنگ آغاز کردند، موضوع نسبتاً رایجی بود. شکست‌های نظامی مسکو، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را مجبور به برداشتن چندین گام تنش‌زا، از جمله بسیج نظامی جزئی و حتی تهدیدات هسته‌ای کرده است.

    سربازان ارتش روسیه در اولین تمرین شهری رژه نظامی روز پیروزی در 29 آوریل 2021 در مسکو، روسیه، برای محافظت در برابر ویروس کرونا (COVID-19) ماسک صورت می‌زنند و تانک سنگین T-90 را سوار می‌کنند.کنستانتین زاوراژین/گتی ایماژ

    ارتش کیف گفت که سربازان روسی که از پیشروی‌های میدان نبرد اوکراین فرار می‌کنند، سلاح‌های سنگین از جمله تانک‌های مدرن T-90 را پشت سر می‌گذارند که روسیه از بهترین تانک‌های اصلی جنگی خود به شمار می‌رود و نیروهای مسلح اوکراین آنها را دوباره وارد نبرد می‌کنند.

    سربازان اوکراینی (L) یک تانک متروکه روسی T-90A را در Kyrylivka، در منطقه اخیراً بازپس گیری شده در نزدیکی خارکف، در 30 سپتامبر 2022 از بین می برند.YASUYOSHI CHIBA/AFP از طریق گتی ایماژ

    • سربازان اوکراینی (L) یک تانک متروکه روسی T-90A را در Kyrylivka، در منطقه اخیراً بازپس گیری شده در نزدیکی خارکف، در 30 سپتامبر 2022 از بین می برند.

      نیروهای روسیه بسیاری از تجهیزات مدرن را در طول جنگ ویرانگر اوکراین از دست داده اند و مجبور شده اند تانک های قدیمی و منسوخ را – مانند T-62 مورد اشاره ارتش اوکراین – از انبار بیرون بکشند. T-62 یک تانک جنگی اصلی دوران شوروی است که در نهایت با T-72 جایگزین شد و در برخی از موزه ها به نمایش درآمده است.

      سربازان اوکراینی در 30 سپتامبر 2022 یک تانک متروکه روسی T-90A را در Kyrylivka، در منطقه اخیراً بازپس گیری شده در نزدیکی خارکف، جابجا کردند.

      وی افزود: همانطور که پرزیدنت بایدن گفته است و بسیاری دیگر از رهبران ملی گفته اند، ما تا زمانی که بتوانیم تا جایی که بتوانیم انجام خواهیم داد و تا زمانی که طول بکشد، هر کاری که لازم باشد انجام خواهیم داد.

      به طور خاص، روسیه بیش از 1320 تانک را از دست داده است که از این تعداد بیش از 500 تانک تصرف یا رها شده است. تلفات شامل نزدیک به 30 تانک T-90A و T-90M است.

      روسیه از T-90، یک سلاح مدرن برخاسته از برنامه نوسازی T-72 در سال های پایانی اتحاد جماهیر شوروی که به طور مکرر در طول زمان ارتقا یافته است، به عنوان یکی از پیشرفته ترین تانک های موجود در زرادخانه خود معرفی کرده است، اما حتی با تانک‌های توانمند، نیروهای زرهی روسیه با شکست‌ها و خسارات قابل توجهی در اوکراین مواجه شده‌اند.

      وزارت دفاع اوکراین گفت: به لطف سخاوت فدراسیون روسیه، اولین دسته از تانک‌های جدید T-90A در خدمت #UAarmy قرار گرفت. گفت در شبکه های اجتماعی روز پنجشنبه، و با تمسخر این اقدام را “بخصوص سخاوتمندانه” خواند، زیرا در همان زمان، روسپیست ها برنامه ای را برای بازسازی تانک های T-62 60 ساله برای نیروهای مسلح خود راه اندازی می کنند.

      تانک‌ها تنها سلاح‌هایی نیستند که نیروهای روسی در مواجهه با پیشروی‌های اوکراین از خود به جای می‌گذارند. سربازان مسکو کوه‌های تسلیحات با ارزش را رها کرده‌اند که توانایی اوکراین را برای مدیریت همه آن‌ها تحت تأثیر قرار داده است.

      در اطلاعاتی نوشت: «برخی از واحدها با نظم نسبتاً خوب و تحت کنترل عقب نشینی کردند، در حالی که برخی دیگر با وحشت آشکار فرار کردند. به روز رسانی.

      بر اساس تجزیه و تحلیل اطلاعات منبع باز توسط Oryx، روسیه، از تاریخ چهار شنبهاز زمانی که نیروهایش در اواخر فوریه به اوکراین حمله کردند، بیش از 7000 وسیله نقلیه و انواع دیگر تسلیحات سنگین – مانند توپخانه و سیستم های موشکی – را از دست داده است. این نام شامل تجهیزات روسی است که نابود، آسیب دیده، دستگیر شده یا رها شده است.