ارادت به مریم باکره میلیون ها نفر را به زیارتگاه مکزیکوسیتی می کشاند

آن تکه پارچه در حال حاضر در مرکز باسیلیکا آویزان است که توسط یک قاب محافظت می شود.

___

به گفته Nayeli Amezcua، محقق دانشکده ملی مردم شناسی و تاریخ، تصاویر و کنده کاری ها نقش اساسی در این ایمان دارند.

فوئنته که به تنهایی از خانه خود در السالوادور به مکزیکوسیتی سفر کرد، گفت که در سال 2014 تشخیص داده شد که به سرطان مبتلا شده است و پس از دعای باکره بهبود یافته است. وقتی پیشنهاد زیارت را داد، شوهر و دو فرزندش او را تشویق کردند.

او گفت: “تمام زندگی من مملو از معجزات خدا و باکره مقدس است.” شما می توانید کتابی در مورد تمام کارهایی که او برای من انجام داده است بنویسید.

پوشش مذهبی آسوشیتدپرس از طریق همکاری AP با The Conversation US، با تأمین مالی از Lilly Endowment Inc پشتیبانی می‌شود. AP تنها مسئول این محتوا است.



منبع

او گفت: “ما سال به سال می آییم تا از خدا، باسیلیکا و ویرجین تشکر کنیم و از او کمک بخواهیم.” “این سال خوبی برای ما بود، بنابراین اکنون با برکت بیشتری ترک خواهیم کرد.”

مکزیکو سیتی (AP) – این یکی از پربازدیدترین و محبوب ترین مکان های مذهبی در جهان است – کلیسای بانوی ما گوادالوپ، با سقفی دایره ای و چادری شکل که از کیلومترها دورتر قابل مشاهده است و تاریخی مقدس که هر ساله میلیون ها زائر را به خود جذب می کند. از دور و نزدیک تا مکان بالای تپه خود در مکزیکو سیتی.

برخی از دانشگاهیان گفته اند که ارادت به بانوی ما از گوادالوپ عقاید بومی و کاتولیک را در هم آمیخته است، اگرچه کلیسای کاتولیک این نظریه را رد می کند. در پای تپه ای که امروزه کلیسایی را در خود جای داده است، معبدی برای الهه کواتلیکو تونانتزین بود و تاریخ ظهور مصادف با یک جشنواره بومی بود.

اوایل دسامبر شلوغ ترین زمان است، زیرا زائران پیش از 12 دسامبر، روز جشن بزرگداشت بانوی ما از گوادالوپ، گرد هم می آیند. برای مؤمنان کاتولیک، این تاریخ سالگرد یکی از چندین ظهور مریم باکره است که توسط یک مرد بومی مکزیکی به نام خوان دیگو در سال 1531 شاهد آن بوده است.

او گفت: «کاتولیک یک دین بسیار حسی است… از طریق اشیاء بسیاری، مقدسات منتقل می شود. ما می‌توانیم آن‌ها را به‌عنوان بازنمایی در نظر بگیریم، اما برای کسانی که معتقد هستند، خود تصاویر زنده هستند.»

برای بسیاری از مکزیکی‌ها، تصویر ویرجین به نمادی از وحدت تبدیل شد، زیرا چهره او از نژاد مختلط به نظر می‌رسد – نه کاملاً بومی و نه اروپایی، بلکه کمی از هر دو.

در نسخه مشروح داستان ظهور، کشیش ادواردو چاوز – یک متخصص برجسته در این موضوع – گفت که ظهور ویرجین در زمان ناامیدی رخ داده است. در سال 1531، 10 سال پس از تسخیر آزتک ها توسط اسپانیایی ها، آبله تقریباً نیمی از جمعیت بومی مکزیک را کشته بود و سیستم های اجتماعی و مذهبی آنها را که قبل از فتح بودند، ویران کرد.

برای کلیسای کاتولیک، تصویر باکره خود یک معجزه است – مربوط به سپیده دم سرد دسامبر در سال 1531، زمانی که خوان دیگو در نزدیکی تپه تپیاک قدم می زد.

من در تمام زندگی ام ویرجین را دوست داشتم. من حتی عادت داشتم در مورد او خواب ببینم. نام دخترم الکساندرا گوادالوپه است زیرا او نیز معجزه ای است که ویرجین به من عطا کرد.

در یک روز اخیر، تعداد زیادی تاکسی موتورسیکلت در یکی از میدان‌های بیرونی باسیلیکا پارک شده بودند. آبراهام گارسیا، یک راننده 45 ساله از شهر مجاور Nezahualcóyotl، با بیش از 70 همکار در آنجا بود.

همه‌گیری کووید-19 تعداد زائران را در سال 2020 کاهش داد. به گفته مقامات محلی، سال گذشته، حتی با وجود برخی محدودیت‌ها، تعداد شرکت‌کنندگان در جشن‌های دسامبر به حداقل 3.5 میلیون نفر رسید. پیش بینی می شود امسال ارقام بزرگتری داشته باشند.

همانطور که کلیسا تعلیم می دهد، خوان دیگو دوید تا اسقف محلی را که شک داشت، مطلع کند و سپس برای تبادلات بیشتر با ویرجین به تپه بازگشت. به پیشنهاد او، او دامنه تپه را در حالی که گل‌ها را در خرقه‌اش حمل می‌کرد، ترک کرد و زمانی که بعداً خرقه را در حضور اسقف باز کرد، تصویری دقیق و رنگارنگ از باکره به نمایش درآمد.

در میان زائرانی که برای اولین بار در این سال حضور داشتند، یامیلث فوئنته بود که با روسری زرد رنگی که با تصویر بانوی ما از گوادالوپ تزئین شده بود، وارد باسیلیکا شد.

فوئنته، زائر سالوادورایی، مشتاق است که شور ایمان خود را به اشتراک بگذارد.

برای بسیاری از زائران، سفر آنها به این مکان بیانگر قدردانی از معجزاتی است که معتقدند باکره به زندگی آنها آورده است. در اطراف باسیلیکا، عده ای در حالی که در سکوت دعا می کنند شمع روشن می کنند. برخی زانو می زنند و گریه می کنند. برخی دیگر هنگام دریافت برکت یک کشیش، مجسمه های باکره را در آغوش خود حمل می کنند.

طبق سنت کاتولیک، خوان دیگو صدای زنانه ای را شنید که او را صدا می کرد، از تپه بالا رفت و مریم مقدس را دید که در آنجا ایستاده بود، در لباسی که مانند خورشید می درخشید. او که با او به زبان مادری اش ناهواتل صحبت می کرد، درخواست کرد معبدی برای احترام به پسرش عیسی مسیح ساخته شود.

بسیاری از وسایل نقلیه رانندگان برچسب هایی با تصویر ویرجین بر روی شیشه های خود دارند. دیگران مجسمه ای از او را زیر آینه دید عقب به نمایش می گذارند.