ادعای نادرست مبنی بر اینکه پلوسی چند روز قبل از اعلام ماری جوانا بایدن سهام حشیش خریداری کرده است

بر اساس تحقیقات خود، ما ادعایی را که پلوسی چند روز قبل از عفو فدرال ماری جوانا، میلیون‌ها سهام در یک شرکت حشیش خریداری کرده است، نادرست ارزیابی می‌کنیم. دفتر رئیس مجلس می گوید که چنین معامله ای اتفاق نیفتاده است و هیچ افشاگری یا گزارش قانونی دیگری مبنی بر اینکه او در معاملات سهام ادعا شده شرکت داشته است وجود ندارد.

منابع بررسی حقایق ما:

  • ما را در فیسبوک دنبال کنید! صفحه ما را لایک کنید تا در طول روز در مورد جدیدترین دیباک های ما به روز باشید

    ریاضی ارائه شده در پست نیز جمع نمی شود.

    و اعداد موجود در این پست با محل معامله آن سهام قبل و بعد از اعلام بایدن همخوانی ندارد.

    پرزیدنت جو بایدن در 6 اکتبر گفت که هزاران نفر را که محکومیت فدرال برای نگهداری ماری جوانا دارند، عفو خواهد کرد، این تعهد در کنار درخواست آژانس های فدرال برای بررسی نحوه برخورد شدید با ماری جوانا بر اساس قوانین فدرال است. این افشاگری برای شرکت‌های حشیش که به صورت عمومی معامله می‌شوند، موهبتی بود.

    رویترز، 13 اکتبر، بررسی حقایق رویترز گزارش نداد که نانسی پلوسی 10 میلیون سهم در یک شرکت حشیش چند روز قبل از اصلاحات اساسی بایدن در سیاست ماری جوانا خریداری کرده است.

  • عفو بایدن فقط در مورد محکومیت های فدرال به داشتن ماری جوانا ساده اعمال می شود که مستقیماً حدود 6500 نفر را تحت تأثیر قرار می دهد. در این اعلامیه، بایدن فرمانداران را تشویق کرد تا با محکومیت های ایالتی که اکثریت قریب به اتفاق پرونده های مرتبط با ماری جوانا را نشان می دهد، از آن پیروی کنند. او همچنین به بخش‌های دادگستری و بهداشت و خدمات انسانی دستور داد تا نحوه برنامه‌ریزی فدرال حشیش را بررسی کنند، حرکتی که فرصت‌های تجاری و تحقیقاتی بیشتری در اطراف آن ایجاد می‌کند.

    رتبه ما: نادرست

    برای سرمایه گذاری 80 میلیون دلاری برای 10 میلیون سهم، پلوسی باید 8 دلار کانادا به ازای هر سهم می پرداخت که تقریباً دو برابر قیمت بازار چهار روز قبل از اعلام 6 اکتبر، تاریخ مندرج در ادعا است. (بازارهای بورس در آن روز باز نبودند، اما معاملات قبل از بازار و پس از بازار معمولاً نزدیک به بسته شدن روز بازار قبل و روز باز بازار بعدی کاهش می یابد. WEED در 30 سپتامبر با قیمت 3.75 دلار بسته شد و در 3 اکتبر با قیمت 3.79 دلار باز شد.)

    این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: بررسی واقعیت: هیچ مدرکی وجود ندارد که نانسی پلوسی سهام ماری جوانا خریده است



منبع

Drew Hammill، 12 اکتبر، تبادل ایمیل با USA TODAY

  • هیچ مدرکی وجود ندارد که پلوسی چند روز قبل از اینکه بایدن عفو ​​فدرال در اختیار داشتن ماری جوانا را اعلام کند، سهام یک شرکت حشیش را خریداری کرده است. سخنگوی پلوسی گفت چنین معامله ای اتفاق نیفتاده است. رویترز یا هیچ رسانه معتبر دیگری چنین خریدی را گزارش نکرده است.

    USA TODAY، 6 اکتبر، در اقدامی تاریخی، بایدن کسانی را که محکومیت فدرال برای داشتن ماری جوانا دارند عفو می کند.

  • خرید سهام باید در گزارش‌های معاملات دوره‌ای که قانون‌گذاران نزد منشی مجلس نمایندگان ارسال می‌کنند، مستند شود. سوابق آنلاین گزارشی را نشان نمی دهد که بتواند شامل خرید سهام در 2 اکتبر باشد، اگرچه پلوسی هنوز بیش از یک ماه فرصت دارد تا آن را ثبت کند.

    این ادعا به سهامی با نماد WEED اشاره می کند. در ایالات متحده این شناسه توسط یک صندوق قابل معامله در بورس استفاده می شود که فقط 175000 سهم دارد، بنابراین طبق ادعای ادعا، خرید 10 میلیون سهم ممکن نخواهد بود.

    برای بازگرداندن 120 میلیون دلار، 10 میلیون سهم باید به قیمت 12 دلار فروخته می شد. بالاترین قیمت سهام Canopy Growth در بورس تورنتو در 6 اکتبر 5.26 دلار بود و در 5.16 دلار بسته شد. این بدان معناست که پلوسی باید آنها را به بیش از دو برابر قیمت بازار می فروخت.

    سخنگوی پلوسی مستقیما این ادعا را رد کرد.

    USA TODAY، 7 اکتبر، بسیاری از آمریکایی‌هایی که به خاطر ماری جوانا دستگیر شده‌اند، تحت طرح عفو بایدن تسکین نخواهند یافت.

  • MarketWatch، 7 اکتبر، پس از اینکه بایدن فیوز را روشن کرد، ذخایر شاهدانه به رکورد یک روز رکورد رسید.

  • یکی از کاربران فیس‌بوک در پستی در 8 اکتبر نوشت: «نانسی پلوسی 4 روز قبل از افزایش قیمت، 10،000،000 سهم از سهام WEED را خریداری کرد. سهام علف های هرز در روز پنجشنبه به شدت افزایش یافت و نانسی پلوسی سرمایه گذاری 80 میلیون دلاری را به سرمایه گذاری 120 میلیون دلاری تبدیل کرد.

    این پست ویروسی قانونی بودن چنین سرمایه گذاری را زیر سوال می برد و نشان می دهد که تجارت داخلی بوده است.

    با تشکر از شما برای حمایت از روزنامه نگاری ما. می‌توانید در نسخه چاپی، برنامه بدون آگهی یا نسخه روزنامه الکترونیکی ما در اینجا مشترک شوید.

    اما ادعا نادرست است.

    نسخه دیگری از این ادعا قبل از حذف توسط کاربر، بیش از 200 بار در فیس بوک به اشتراک گذاشته شد. این تکرار همچنین شامل تصویری از توئیت ادعایی بود که ادعا می‌کرد رویترز سرمایه‌گذاری را گزارش کرده و تا دوشنبه بیش از 4000 بار به اشتراک گذاشته شده است.

    آسوشیتدپرس، 10 اکتبر، توییت دروغین ادعای دروغی مبنی بر خرید سهام حشیش پلوسی را منتشر کرد.

  • این ادعا در صورت استفاده از دلار آمریکا منطقی تر است، زیرا پلوسی سهام را تقریباً سه برابر قیمت بازار خرید و فروخت.

    مالکیت و معامله سهام برای اعضای کنگره قانونی است، اگرچه برخی از قانونگذاران در هر دو حزب به دلیل احتمال استفاده از اطلاعات غیر عمومی برای دست بالا، ممنوعیت را پیشنهاد کرده اند.

    یاهو فاینانس، در تاریخ 13 اکتبر، قیمت‌ها و داده‌های تاریخی سهام شرکت رشد Canopy (WEED.TO)

  • پست‌های رسانه‌های اجتماعی ویروسی همچنین ادعا می‌کردند که نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، پول‌ساز بوده است. این ادعاها او را به Canopy Growth مرتبط می‌کرد، شرکتی که در بورس اوراق بهادار تورنتو تحت عنوان WEED معامله می‌شد، که شاهد افزایش قیمت سهام آن در روز اعلام بایدن بود.

    واشنگتن پست، 15 سپتامبر، اسپانبرگر ممنوعیت معاملات سهام را متمرکز کرده است. پلوسی می گوید رای گیری در راه است.

  • دفتر منشی، مجلس نمایندگان، در 13 اکتبر، گزارش‌های افشای مالی مشاهده شد

  • «این جعلی است. درو هامیل، معاون رئیس ستاد پلوسی در ایمیلی نوشت: چنین معامله ای انجام نشده است.

    ارقام موجود در این پست نیز اگر بر اساس شرکت کانادایی که از علامت WEED، Canopy Growth استفاده می‌کند، مورد بررسی قرار گیرد، منطقی نیست.

    MarketWatch، در 14 اکتبر، مرور کلی ETF Cannabis Roundhill

  • ادعا: نانسی پلوسی چند روز قبل از عفو فدرال ماری جوانا، سهام یک شرکت حشیش خریداری کرد.

    USA TODAY با کاربر فیس بوک که این ادعا را به اشتراک گذاشته بود تماس گرفت.

    سخنگوی پلوسی، سوابق ادعا را تضعیف می کند

    کار بررسی حقایق ما تا حدی با کمک مالی فیس بوک پشتیبانی می شود.