ادای احترام سناتورهای جمهوری خواه به دلیل “تهاجمی” در 6 ژانویه در تگزاس

راندز در پاسخ به این سوال که آیا در صورت کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه از ترامپ حمایت می‌کند یا خیر، تنها گفت که «به تعدادی دیگر از افراد بسیار واجد شرایط نگاه می‌کند که فکر می‌کنم به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده کار بزرگی انجام خواهند داد».

در حالی که تصاویری از شورش 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره ایالات متحده در پس زمینه نمایش داده می شود، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ایستاده است در حالی که آهنگ “عدالت برای همه” در جریان یک گردهمایی مبارزاتی روز شنبه در فرودگاه منطقه ای واکو در تگزاس پخش می شود.

واشنگتن – ادای احترام فوق‌العاده دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در آخر هفته از افرادی که در شورش 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره آمریکا محکوم شدند، برای برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه، از جمله یکی از متحدان ارشد او در کنگره، گامی بیش از حد بود.

سناتور جان کورنین (تگزاس) گفت که او معتقد نیست تمرکز بر رویدادهای گذشته مانند حمله 6 ژانویه “دستورالعملی برای موفقیت” برای هر نامزدی است که به دنبال پست سیاسی است.

گراهام گفت که پیشنهاد شورش خشونت‌آمیز 6 ژانویه که صدها حامی ترامپ در آن شرکت داشتند، «پیاده‌روی در پارک برای من توهین‌آمیز است. واقعیت نیست این یکی از بدترین روزهای تاریخ آمریکا بود و باید به آن نگاه کرد.»

اکثر سناتورهای جمهوری خواه به دلیل حمایت ترامپ از محکومان 6 ژانویه، با توجه به اینکه جان آنها و کارمندانشان در جریان حمله هولناکی که شخصاً تجربه کرده بودند، به خطر افتاده بود، مایل به جدایی از ترامپ بوده اند. اما تعداد کمی حاضرند علناً حمایت از ترامپ را در آینده بر سر این موضوع رد کنند.

من فکر می کنم بهترین کاری که رئیس جمهور ترامپ باید انجام دهد تمرکز بر مشکلاتی است که مردم امروز با آن مواجه هستند. سناتور لیندسی گراهام (RS.C.) که علیرغم نقش رئیس جمهور سابق در تحریک از کمپین انتخاباتی ترامپ در سال 2024 حمایت می کند، به هیچ وجه نمی توانید مردم آمریکا را متقاعد کنید که 6 ژانویه چیزی کمتر از یک روز وحشتناک بوده است. حمله به کنگره، روز دوشنبه به هاف پست گفت.

“حالا او درست است یا اشتباه؟ توبرویل اضافه کرد، من نمی دانم. رای دهندگان باید به آن پاسخ دهند.»

مربوط…



منبع

گراهام روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که آیا آغوش گرفتن محکومان ششم ژانویه توسط ترامپ، حمایت او از رئیس جمهور سابق را متزلزل می کند، گفت: «من او را به خاطر اینکه مردم قانون را به دست خود می گیرند، سرزنش نمی کنم. “مردم قرار بود منفجر کنند [Democratic National Committee] دفتر مرکزی حتی قبل از اینکه او صحبت کند. نکته این است که من بخشی از هیچ تلاشی برای عادی سازی 6 ژانویه نخواهم بود.

من هرگز ندیده‌ام که کسی با موفقیت به سمتی برگزیده شود که در گذشته اتفاق افتاده است… من فکر می کنم مردم خواهان دید مثبت برای آینده هستند.

در حالی که تصاویری از شورش 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره ایالات متحده در پس زمینه نمایش داده می شود، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در حالی که آهنگ می خواند، ایستاده است.

همچنین یک روز پس از آن رخ داد که ترامپ در صورت تبدیل شدن به اولین رئیس‌جمهور سابق در تاریخ ایالات متحده که با اتهامات جنایی به دلیل پرداخت‌های خنثی‌شده قبل از انتخاب او در سال 2016 به ستاره فیلم‌های بزرگسالان استورمی دانیلز، که ادعا می‌کرد آنها یک رابطه 10 سال قبل

این که این رویداد – اولین تظاهرات رسمی ترامپ از زمان اعلام نامزدی او برای کاخ سفید – در حدود 17 مایلی محل محاصره فرقه دینی داویدیان شاخه داویدیان که در سال 1993 توسط دولت فدرال احتکار اسلحه انباشته شده بود، برگزار شد، باعث ایجاد شکی نشدنی شد. کارشناسان گفتند که پیامی برای افراط گرایان راست افراطی.

من از دیدن نحوه استفاده او از کلیپ های آن روز ناامید شدم. راندز به HuffPost گفت: آن روز بدی برای این کشور بود. «آنچه در آن روز اتفاق افتاد به همان اندازه که در مدت زمان طولانی شاهد آن بودیم به یک شورش نزدیک بود، و فکر نمی‌کنم هیچ یک از ما نباید به آن روز افتخار کنیم.»

در حالی که تصاویری از شورش 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره ایالات متحده در پس زمینه نمایش داده می شود، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در حالی که آهنگ می خواند، ایستاده است.

در همین حال، سناتور مایک راندز (RS.D.) از اینکه تصاویری از قیام 6 ژانویه در حالی که ترامپ روی صحنه ظاهر شد بر روی صفحه نمایش های بزرگ نمایش داده شد ابراز تاسف کرد.

ترامپ در حالی که دستی روی قلبش گذاشته بود، راهپیمایی خود را روز شنبه در واکو، تگزاس با آهنگی به نام «عدالت برای همه» که توسط «گروه کر» از افرادی که به دلیل نقش‌شان در شورش در ساختمان کنگره آمریکا زندانی شده بودند، آغاز کرد. این ضبط برای جمع آوری کمک های مالی برای حمایت از خانواده های حامیان ترامپ که به اتهامات مربوط به خشونت در 6 ژانویه 2021 محبوس شده اند، استفاده می شود. در آهنگ، ترامپ در حال تلاوت وعده وفاداری است.

توبرویل گفت: “بیشتر هر سیاستمداری از هر چیزی که می تواند برای به دست آوردن برتری استفاده می کند.” من فکر می‌کنم در حین صحبت‌هایش سعی می‌کند در ابتدای مبارزات انتخاباتی‌اش همه را به آتش بکشد. هی، همه چیز در مورد انگیزه و تشویق مردم برای یک هدف مشترک است.”

اما یکی دیگر از متحدان ترامپ، سناتور تامی توبرویل (آلا.) پیشنهاد کرد که ترامپ از حمله 6 ژانویه به کنگره برای جلب رأی‌دهندگان پایه خود در انتخاباتی که انتظار می‌رود در انتخابات مقدماتی پرجمعیت جمهوری‌خواهان باشد، استفاده می‌کند.