اختلاف کرملین با زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بر سر زنده بودن پوتین

پوتین کنفرانس مطبوعاتی پایان سال خود را برای اولین بار پس از 10 سال در دسامبر همراه با سخنرانی سنتی خود در مجلس فدرال لغو کرد. رئیس جمهور روسیه همچنین در رسانه های اجتماعی به دلیل شرکت در مجموعه ای از جلسات و رویدادهای کلیدی از طریق لینک ویدیویی از پناهگاه خود به طور گسترده مورد تمسخر قرار گرفته است، حتی در شرایطی که زلنسکی به برخی از خطرناک ترین نقاط خط مقدم سفر کرده است.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

دعوا زمانی آغاز شد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به حضار در داووس گفت که او کاملاً متقاعد نشده است که رهبر روسیه هنوز در میان زندگان است.

واضح است که زلنسکی ترجیح می دهد نه روسیه و نه پوتین وجود داشته باشند. پسکوف در اظهارات منتشر شده توسط رسانه های روسی گفت: هر چه زودتر بفهمد روسیه وجود دارد و خواهد بود، برای کشوری مانند اوکراین بهتر است.

“من کاملاً نمی دانم با چه کسی و در مورد چه چیزی صحبت کنم. من مطمئن نیستم که رئیس جمهور روسیه، که گاهی در مقابل یک صفحه سبز ظاهر می شود، درست باشد. به گزارش اوکراینسکا پراودا، او گفت که آیا او زنده است، آیا او تصمیم می گیرد یا چه کسی در آنجا تصمیم می گیرد، من کاملا نمی دانم.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

«این بار هیچ عکس یا ویدیویی وجود ندارد. ما فقط به شما اطلاع می دهیم که او از سنت خود پیروی کرد.

گتی

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

گتی

در حالی که پوتین این هفته به سن پترزبورگ سفر کرد و در چندین رویداد علنی ظاهر شد، کرملین روز پنجشنبه با اعلام این که رهبر روسیه برای جشن عید مسیحیان ارتدکس به عید عیسی مسیح در آب های یخی فرو رفته است، سوء ظن بیشتری در مورد سلامت پوتین ایجاد کرد. مطابق با سنت سالانه خود – اما گفت که هیچ کس هرگز مدرکی نخواهد دید که او این کار را انجام داده است.

با گذشت نزدیک به یک سال از جنگ تمام‌مقیاس روسیه علیه اوکراین، کرملین با رهبر اوکراین در مورد زنده بودن یا نبودن ولادیمیر پوتین وارد یک مشاجره عجیب و غریب شده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، به سرعت پاسخ داد – بدون اینکه در واقع به وضعیت رهبر روسیه بپردازد.