اتوبوس‌های تگزاس مهاجران را در سردسیری واشنگتن دی سی رها می‌کنند

واشنگتن (AP) – سه اتوبوس خانواده‌های مهاجر اخیر از تگزاس در نزدیکی خانه معاون رئیس‌جمهور کامالا هریس در شرایط سرمای بی‌سابقه در شب کریسمس وارد شدند.

بیشتر مسافران به مقاصد دیگر می‌رفتند و انتظار می‌رفت برای مدت کوتاهی در واشنگتن بمانند.

ابوت و فرماندار آریزونا، داگ دوسی، هر دو جمهوریخواه، از منتقدان شدید جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، به خاطر نحوه برخورد او با مرز ایالات متحده و مکزیک هستند، جایی که هزاران نفر روزانه در تلاشند از آنجا عبور کنند، بسیاری از آنها برای درخواست پناهندگی. مقامات دو طرف مرز به دنبال کمک اضطراری برای ایجاد پناهگاه ها و خدمات برای مهاجران هستند که برخی از آنها در خیابان ها می خوابند.

لبورد گفت که سازمان‌دهندگان محلی انتظار داشتند اتوبوس‌ها روز یکشنبه برسند، اما شنبه متوجه شدند که گروه زودتر به واشنگتن می‌رسند. افراد سرنشین شامل کودکان خردسال بودند.

برخی با وجود اینکه دمای هوا در حدود 15 درجه فارنهایت (9- درجه سانتیگراد) بود، تی شرت پوشیده بودند. به گزارش واشنگتن پست، این سردترین شب کریسمس ثبت شده در واشنگتن بود.

لابورد گفت که کارمندان برای افرادی که در شب کریسمس وارد شدند پتوهایی آماده کرده بودند و آنها را به سرعت به اتوبوس های منتظر منتقل کردند تا به یک کلیسای منطقه بروند. یک رستوران زنجیره ای محلی شام و صبحانه را اهدا کرد.

جمهوری خواهان استدلال می کنند که بایدن و هریس که به عنوان شخصیت اصلی دولت در زمینه علل اصلی مهاجرت انتخاب شده اند، محدودیت هایی را کاهش داده اند که بسیاری از مردم را وادار به ترک کشورهای مبدا خود کرده است. بایدن به برخی از سیاست‌ها پایان داد، اما برخی دیگر را که توسط رئیس‌جمهور پیشین دونالد ترامپ وضع شده بود، حفظ کرد، که دولت او همچنین با افزایش گذرگاه‌های مرزی دست و پنجه نرم کرد و در مقطعی خانواده‌های مهاجر و کودکان را به عنوان یک اقدام بازدارنده از هم جدا کرد.



منبع

مقامات تگزاس دخالت خود را تایید نکرده اند، اما رها شدن اتوبوس مطابق با اقدامات قبلی فرمانداران ایالت های مرزی است که توجه را به سیاست های مهاجرتی دولت بایدن جلب می کنند.

به گفته تاتیانا لابورد، مدیر عامل SAMU First Response، یک آژانس امدادرسانی که با شهر واشنگتن برای خدمت رسانی به هزاران مهاجر رها شده با شهر واشنگتن همکاری می کند، اتوبوس هایی که اواخر روز شنبه به خارج از محل اقامت معاون رئیس جمهور رسیدند، حدود 110 تا 130 نفر را حمل می کردند. در ماه های اخیر

دفتر فرماندار گرگ ابوت صبح یکشنبه به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد. دفتر او هفته گذشته اعلام کرد که تگزاس از آوریل به بیش از 15000 نفر با اتوبوس به واشنگتن، نیویورک، شیکاگو و فیلادلفیا سفر کرده است.