آیا پایان Roe پایگاه دموکرات ها را در میان دوره ای تقویت می کند؟

مولی مورفی، یک نظرسنجی و استراتژیست دموکرات که افکار عمومی را در مورد سقط جنین مطالعه کرده است، می گوید: «شش ماه پیش، اگر از رای دهندگان بپرسید که اولویت اصلی که می خواهید رهبران منتخب روی آن تمرکز کنند، سقط جنین ممکن است 3٪، 4 باشد. ٪، حداکثر 5٪. اکنون این واقعاً یک موضوع سطح بالایی است، فقط پشت تورم و اقتصاد است.»

ریچاردز که اکنون رئیس مشترک American Bridge 21st Century است، گفت: «جهان پس از تصمیم دابز کاملاً وارونه شد. ما دیگر از حقی دفاع نمی کنیم. ما اکنون در واقع باید برای به دست آوردن یک برگشت راست بجنگیم.”

“یک مسئله سطح بالا”

در جاهای دیگر، در یک جفت انتخابات ویژه مجلس نمایندگان پس از رو، دموکرات‌ها بهتر از انتظارات عمل کردند که با مشارکت قوی در مناطق حومه شهر افزایش یافت.

او در مصاحبه اخیر خود گفت: “چیزی که هنگام شروع صحبت با گروهی از زنان در مورد سقط جنین اتفاق می افتد این است که آنها بلافاصله شروع به گفتن داستان هایی در مورد عوارض و چیزهایی می کنند که ممکن است در دوران بارداری اشتباه شود.”

مورفی گفت که شکست مهیج ضد سقط جنین در رفراندوم کانزاس نشان داد که رای دهندگان از این فرصت برای جلوگیری از اتفاق بد انگیزه دارند. او گفت که برای هدایت این خشم، دموکرات ها باید رای دهندگان را متقاعد کنند که جمهوری خواهان نه تنها با سقط جنین مخالفند، بلکه تهدیدی برای آن هستند.

بر اساس داده‌های TargetSmart، در میان کانسان‌هایی که پس از حکمرانی دابز برای رای دادن ثبت‌نام کردند، دموکرات‌ها هشت امتیاز برتری داشتند. در میان رای دهندگان تازه ثبت نام شده، 70 درصد زن بودند.

عکس: Gemunu Amarasinghe/AP

او گفت: «همانطور که با اوباماکر آموختیم، وقتی حقی دارید، نمی‌خواهید واقعاً نمی‌خواهید آن حق سلب شود.

در میشیگان، جایی که رای دهندگان ممکن است تصمیم بگیرند که حمایت از سقط جنین را در قانون اساسی ایالت در ماه نوامبر به ثبت برسانند، انجمن فرمانداران دموکرات تبلیغاتی را منتشر کرد که به نامزد جمهوری خواه، تودور دیکسون، به دلیل مخالفت او با سقط جنین، بدون استثنا برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم، حمله کرد.

مورفی گفت: ما دیگر در مورد این موضوع به عنوان یک فرضیه صحبت نمی کنیم. “ما داریم زندگی می کنیم.”

نظرسنجی ها نشان داده است که اکثر آمریکایی ها حداقل از برخی از حقوق سقط جنین حمایت می کنند. طبق گزارش مرکز تحقیقات پیو، حدود 60 درصد می گویند سقط جنین باید در همه یا بیشتر موارد قانونی باشد در حالی که فقط 8 درصد می گویند که باید بدون استثنا غیرقانونی باشد.

در همین راستا، تبلیغی از جاش شاپیرو، نامزد دموکرات‌ها برای فرمانداری پنسیلوانیا، رقیب راست افراطی او، داگ ماستریانو را نشان می‌دهد که می‌گوید “من راهی برای استثناها نمی‌دهم”، از جمله زمانی که زندگی مادر در معرض خطر است.

اما نادیده گرفتن این موضوع سخت است. داستان های دلخراش منتشر شده است. دختر 10 ساله ای که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته بود مجبور شد برای سقط جنین از اوهایو به ایندیانا سفر کند. هفته‌ها بعد، ایندیانا اولین ایالت در دوران پس از رو بود که تقریباً یک ممنوعیت را تصویب کرد. این هفته، یک قاضی در فلوریدا به یک دختر 16 ساله گفت که او «به اندازه کافی بالغ نیست» تا تصمیم بگیرد که آیا سقط جنین کند یا خیر.

پیام‌های تهاجمی دموکرات‌ها یادآور این است که سیاست سقط جنین با چه سرعتی تغییر کرده است.

همه چیز در ژوئن تغییر کرد، زمانی که در بازی Dobbs v Jackson، دادگاه عالی Roe v Wade، حکم 49 ساله ای که حق را ایجاد کرده بود، لغو کرد.

سال‌ها، دموکرات‌ها هشدار می‌دادند که حقوق سقط جنین در معرض تهدید جدی قرار دارد. در سرتاسر ایالات متحده، فعالان ضد سقط جنین در ایالت های قرمز دسترسی را از دست دادند و بر قضات محافظه کار فشار آوردند تا دستاوردهای خود را تضمین کنند. با این حال، برای بسیاری از آمریکایی ها، چشم انداز از دست دادن حق سقط جنین در قانون اساسی که از سال 1973 وجود داشت، نگران کننده اما دور از ذهن باقی ماند.

جمهوری‌خواهان تردید دارند که سقط جنین عاملی تعیین‌کننده در انتخابات میان‌دوره‌ای باشد که ناشی از نگرانی از قیمت بالای بنزین و تورم و رئیس‌جمهور نامحبوب دموکرات است.

سوال کلیدی دیگر برای نوامبر امسال این است که چقدر حقوق سقط جنین در میان زنان مستقل در حومه میدان نبرد که نگرانی های عمیقی در مورد اقتصاد دارند طنین انداز خواهد شد. سارا لانگول، یک استراتژیست میانه رو جمهوری خواه، گفت که سقط جنین معمولا اولین موضوعی نیست که در گروه های متمرکز با رای دهندگان نوسان مطرح می شود. اما وقتی از شما خواسته شد، بحث در مورد سقط جنین اغلب شخصی می شد.

برخی از دموکرات‌ها در حال اتخاذ زبان جمهوری‌خواهان در مورد تجاوز دولت به موضوعاتی مانند نقاب زدن هستند تا مخالفان خود را به نقض حقوق و آزادی‌های فردی در مورد سلامت باروری زنان متهم کنند. همه اینها بخشی از یک استراتژی گسترده تر برای معرفی جمهوری خواهان به عنوان تندروهایی است که مصمم به سلب حقی از آمریکایی ها هستند که به آنها تکیه کرده اند.

اما دموکرات ها در حال پیشروی هستند و جمهوری خواهان را به دلیل مواضع سازش ناپذیر و گاهی اوقات لفاظی های عجیب و غریب آنها در مورد سقط جنین مورد انتقاد قرار می دهند.

کامیل ریورا، یک استراتژیست دموکرات، گفت که این طرح شبیه پیام‌های دموکرات‌ها در سال 2018 است، زمانی که آنها پس از ضربه زدن به جمهوری‌خواهان به دلیل تلاش‌ها برای لغو قانون مراقبت مقرون‌به‌صرفه، به پیروزی رسیدند.

مقامات کاخ سفید، نامزدهای دموکرات و استراتژیست های حزب می گویند که از دست دادن انتخاب باروری نه تنها پایگاه ناامید شده آنها را تقویت کرده است، بلکه جذابیت دموکرات ها را در میان زنان مستقل و جمهوری خواه در حومه شهر که کلید پیروزی های اخیر حزب بودند، تقویت کرده است.

مایک برگ، سخنگوی کمیته کنگره ملی جمهوری خواه گفت: “هر نظرسنجی عمومی و خصوصی نشان می دهد که تورم و اقتصاد مهمترین موضوعاتی هستند که در میان دوره ای پیش می روند.” دموکرات ها ناامید هستند که در مورد هر چیز دیگری صحبت کنند، زیرا آنها سابقه فاجعه باری در هر دوی این موضوعات دارند.

انتخابات ویژه در نیویورک در روز سه شنبه ممکن است سرنخ های بیشتری ارائه دهد. در رقابتی ترین رقابت برای مجلس نمایندگان از زمان سقوط رو، پت رایان، دموکرات، سقط جنین را محور مبارزات انتخاباتی خود قرار داده است. مارک مولینارو، جمهوری خواه، بر اقتصاد و تورم تمرکز کرده است.

تحلیلگران نسبت به نتیجه گیری محکم از چنین نمونه گیری کوچکی هشدار می دهند. جمهوری خواهان تنها به کسب چند کرسی نیاز دارند تا کنترل مجلس نمایندگان را به دست آورند، همانطور که مورد علاقه آنهاست، در حالی که سنا 50-50 همچنان یک چالش واقعی است.

رایان با ترغیب مردم نیویورک به رأی دادن گفت که «انتخاب» و «آزادی» هر دو «در برگه رأی» هستند.





منبع

رای قاطع به حمایت از حقوق سقط جنین در کانزاس محافظه کار در اوایل این ماه، دموکرات ها را بیشتر جسور کرد – و تاکید کرد که جمهوری خواهان در معرض خطر بیش از حد در یکی از مسائل هیجانی زندگی آمریکایی هستند.

<span>عکس: Gemunu Amarasinghe/AP</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/wpLgFO6qOvTXRsYT1fvDPA–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/RqI5zwosEgLY7Q8UeneZ6Q–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/06df3a57e9f5ae82326214fb2afa7b32″ data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/wpLgFO6qOvTXRsYT1fvDPA–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/RqI5zwosEgLY7Q8UeneZ6Q–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/06df3a57e9f5ae82326214fb2afa7b32″/></div>
</div>
</div>
<p>لاکسالت در اوایل این ماه نوشت: «دیدگاه‌های من سیاست را در نوادا تغییر نداده است، و همچنین حکم پرونده دابز نیز تغییر نکرده است.  رای دهندگان در سال 1990 به این نتیجه رسیدند که نوادا یک ایالت طرفدار انتخاب است و خواهد ماند.</p>
<p>از آن زمان تاکنون، ممنوعیت ها در حداقل 10 ایالت اجرایی شده است.  جمهوری‌خواهان با محدودیت‌های جدید و ترس از آسیب‌پذیری سایر حقوق، از جمله ازدواج همجنس‌گرایان و دسترسی به پیشگیری از بارداری، عجله دارند.</p>
<p

<p>دموکرات‌ها با تاکید بر اعتمادشان به برجستگی سقط جنین در این دوره از انتخابات، هزینه‌های زیادی را صرف تبلیغات تلویزیونی در این زمینه می‌کنند.  یکی از آگهی‌های جذاب استیسی آبرامز، نامزد فرماندار جورجیا، <a rel=مونتاژ غم انگیزی از زنان را نشان می دهد هشدار می دهد که در صورت انتخاب مجدد برایان کمپ، فرماندار جمهوری خواه، ممکن است زنان به دلیل درخواست سقط جنین «مجرم» شوند.

زنان می گویند: «تنها راه برای توقف این حمله به زنان جورجیا، توقف برایان کمپ است.»

لانگ ول گفت آنچه واضح است این است که زنان، حتی آنهایی که خود را “طرفدار زندگی” می نامند، “عمیقاً از این ایده که بین زنان و پزشکانشان در مورد تصمیماتی که می تواند زندگی آنها را به خطر بیندازد، ناراحت هستند.”

“ما داریم زندگی می کنیم”

هدف بسیاری از تبلیغات استفاده از کلمات جمهوری خواهان علیه آنها است، به عنوان بخشی از تلاش گسترده تر دموکرات ها برای افراطی جلوه دادن حزب جمهوری خواه.

سیسیل ریچاردز، رئیس سابق برنامه ریزی والدین گفت: جمهوری خواهان “سگی که اتوبوس را گرفت”. این همان چیزی است که آنها سال ها می خواستند. اکنون آنها مالک آن هستند.»

هدف بسیاری از تبلیغات آنها استفاده از سخنان جمهوری خواهان علیه آنها، به عنوان بخشی از تلاش گسترده تر دموکرات ها برای افراطی جلوه دادن حزب جمهوری خواه است.

با این حال، از روستایی مینه‌سوتا گرفته تا کانزاس قرمز یاقوتی و گوشه‌ای محافظه‌کار از نبراسکا، نشانه‌هایی از واکنش شدیدی وجود دارد که دموکرات‌ها معتقدند در پاییز امسال نبرد برای کنترل کنگره و مناظر ایالتی را تغییر خواهد داد.

جمهوری خواهان تا حد زیادی از این موضوع در مبارزات انتخاباتی خودداری می کنند. با توجه به عدم محبوبیت کامل ممنوعیت ها، برخی از نامزدها لفاظی های خود را ملایم می کنند و بر حمایت از استثناها و بر سلامت و رفاه زنان تأکید می کنند. در نوادا، ایالت میدان نبرد، آدام لاکسالت، نامزد جمهوری خواه برای سنا، استدلال کرده است که مخالفت شخصی او با سقط جنین، حمایت های موجود را تغییر نمی دهد.

در منطقه اول مینه سوتا، دموکرات ها تنها با چهار امتیاز شکست خوردند. دونالد ترامپ در سال 2020 با بیش از 10 نفر برنده شد. این روند در انتخابات ژوئن در ناحیه اول نبراسکا بارزتر بود. دو سال پیش ترامپ در آنجا با اختلافی نزدیک به 15 امتیاز پیروز شد. در این سال، جمهوری خواهان با 6 اختلاف پیروز شدند.