آیا طوفان در مکزیک می تواند موج گرمای SoCal را تسکین دهد؟ انتظار می رود رطوبت زیادی به همراه داشته باشد

اسوانت اضافه کرد: “هنوز هم به نظر می رسد که بسیار کثیف است.”

کی، سیستمی در نزدیکی شبه جزیره باخا کالیفرنیا مکزیک، میتواند بیاورد رطوبت، سیل ناگهانی، بادهای شدید و موج‌سواری شدید به کالیفرنیای جنوبی.

اسوانت گفت که کاهش روز تا حد زیادی به دلیل ابرهای بیشتر در منطقه است.

کی، که پیش بینی می شود در نزدیکترین فاصله به سن دیگو، طوفان گرمسیری باشد، پیش بینی می شود که از روز جمعه موجی از رطوبت را به جنوب کالیفرنیا برساند. این که تا چه اندازه بر جنوب کالیفرنیا تأثیر خواهد گذاشت، همین است هنوز در حال نظارت استاما پیش‌بینی‌کنندگان سیل احتمالی، بادهای شدید احتمالی و جریان‌های خطرناک را در آخر هفته پیش‌بینی می‌کنند.

انتظار می‌رود که طوفان کی رطوبت زیادی را به کالیفرنیای جنوبی بیاورد، با پیش‌بینی دمای بالا تا آخر هفته و شرایط مرطوب تا یکشنبه ادامه خواهد داشت.

در حالی که بیشینه ها در شهر سن دیگو اندکی کاهش می یابد، کمینه ها از 73 درجه صبح پنجشنبه به 77 درجه در صبح شنبه افزایش می یابد. اسوانت گفت که افزایش رطوبت ناشی از طوفان کاهش دمای پایین را به خصوص در سواحل دشوار می کند. پیش بینی می شود یکشنبه به خصوص مرطوب باشد و در کوهستان ها و سواحل رطوبت 90 تا 100 درصد و بیابان ها بین 50 تا 70 درصد حداکثر رطوبت پیش بینی می شود.

Mark Moede، هواشناس در سرویس ملی هواشناسی در سن دیگو برای نزدیک به 30 سال، این هفته را یک رویداد آب و هوایی “فوق العاده” برای منطقه نامید.

این طوفان همچنین می‌تواند بادهای شدیدی را به همراه داشته باشد و نگرانی‌هایی را برای خدمه آتش‌نشانی ایجاد کند که با آتش‌های نزدیک همت و دیگری در نزدیکی دریاچه خرس بزرگ مبارزه می‌کنند.

این تصویر ماهواره ای که توسط NOAA در دسترس است، طوفان کی را در سواحل اقیانوس آرام مکزیک در 7 سپتامبر نشان می دهد. (NOAA)

انتظار می‌رود بیشتر مناطق جنوبی کالیفرنیا از جمعه تا یکشنبه حداقل نیم اینچ باران ببارد. مرکز پیش بینی آب و هوای اداره ملی اقیانوسی و جوی سیل احتمالی را پیش بینی می کند.

بیشترین کاهش در دره ها و بیابان ها پیش بینی می شود. انتظار می‌رود در دره کواچلا، پالم اسپرینگز از 108 درجه پنج‌شنبه به 89 درجه در روز شنبه عقب‌نشینی کند، اما پایین‌ترین دما به سختی کاهش خواهد یافت، با حدود 85 درجه برای صبح پنجشنبه و 78 درجه برای صبح شنبه. Ocotillo Wells در صحراهای سن دیگو روند مشابهی را شاهد خواهد بود: 107 درجه در پنجشنبه و 89 درجه در شنبه، با کمینه های صبحگاهی به ترتیب 86 درجه تا 79 درجه.

کیسی اسوانت، هواشناس در سرویس ملی هواشناسی در سن دیگو گفت: این منطقه هنوز از خط پایان این رویداد آب و هوایی شدید ماراتن عبور نکرده است. شنبه باید شروع برخی از دماهای سردتر باشد، اگرچه شرایط چسبنده باقی خواهد ماند.

اسوانت گفت که این می تواند به سمت شمال به دره کواچلا و کوه های ریورساید و سن برناردینو گسترش یابد.

دیوید سویت، هواشناس در سرویس ملی هواشناسی در اوکسنارد، گفت دمای آخر هفته در بخش‌هایی از لس‌آنجلس و شهرستان‌های ریورساید باید از روز شنبه خنک‌تر باشد و در برخی مناطق احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، اما همچنان خفه‌کننده و مرطوب خواهد بود.

مود در مورد تغییر الگوهای آب و هوا از جمعه به شنبه گفت: «ما می‌توانیم از روزی برویم که در آن هوا گرم، خشک و شاید از نوع سانتا آنا باشیم، و روز بعد… مناطقی با باران وجود خواهد داشت». از نظر آب و هوا پایان هفته بسیار پویا خواهد بود.

این وحشیانه‌ترین موج گرمای سپتامبر در تاریخ کالیفرنیا را دنبال می‌کند که هفته گذشته آغاز شد و انتظار می‌رود نه روز طول بکشد. حتی در شب، درجه حرارت پایین بی سابقه تسکین کمی برای ساکنان یا تامین کنندگان برق ایجاد می کند. و مناطق ساحلی – اغلب پناهگاهی در برابر گرما – نیز با دمای سوزان مواجه شدند.

این تصویر ماهواره ای که توسط NOAA در دسترس است طوفان کی را در سواحل اقیانوس آرام مکزیک نشان می دهد

کوه ها و بیابان می توانند 2 تا 3 اینچ باران در این آخر هفته ببینند. کوه لاگونا با بارش 3 و 4 اینچ باران پیش بینی می شود. جولیان می توانست به اندازه 2.5 اینچ باران را ببیند. اسوانت گفت که رانندگان باید از بارندگی های شدید احتمالی در امتداد بین ایالتی 8 نیز آگاه باشند که می تواند از 1.5 اینچ تا 3 اینچ در امتداد بخش هایی از آزادراه مشاهده شود.

اسوانت گفت: «متأسفانه، طوفان کی ممکن است تسکین زیادی از گرما به همراه نداشته باشد.» انتظار می‌رود که پایین‌ترین حد در طول شب در برخی مناطق فقط تا حدود دهه ۷۰ پایین‌تر خواهد بود، و برخی دیگر در دمای ۸۰ درجه یا بالاتر از آن تا یکشنبه، زمانی که هر روز می‌شود، کاهش می‌یابد. باید سفر به سمت جنوب آغاز شود.

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.





منبع