آیا سواحل جزیره آنا ماریا از طوفان ایان جان سالم به در بردند؟ کانتی می گوید: “زیاد صفر”.

پارک Bayfront در Anna Maria و Manatee Beach در Holmes Beach قبلاً به روی عموم باز شده‌اند، در حالی که ساحل Coquina در Bradenton Beach به دلیل آوار بسته است.

مسیر طوفان از طریق جنوب غربی فلوریدا در نقطه‌ای پیش‌بینی می‌شد که شرایط باد شدید و موج را به جزایر حائل شهرستان‌های Manatee و Sarasota برساند.

روز یکشنبه، کارکنان پارک های شهرستان Manatee گفتند که زمین سواحل این شهرستان عملا توسط ایان دست نخورده است.

چارلی هونسیکر، مدیر پارک ها و منابع طبیعی شهرستان Manatee، در یک بیانیه خبری خاطرنشان کرد، حتی لانه های لاک پشت های دریایی نیز باقی مانده است.

«در طول بازرسی‌های پس از طوفان، از دیدن لانه‌های لاک‌پشت‌ها هنوز دست نخورده هیجان‌زده بودم. این یک نشانگر بصری عالی بود!» هانسیکر گفت.

در Manatee County، سواحل ستون فقرات صنعت گردشگری هستند که تخمین زده می‌شود در سال 2021 بیش از 1 میلیارد دلار درآمد داشته باشد.



منبع

جابجایی ایان به سمت جنوب، مهلت بزرگی را برای جزیره آنا ماریا و Longboat Key به ارمغان آورد، اگرچه این جزایر هنوز هم خسارت قابل توجهی از طوفان دیدند.

سایر مناطقی که مستقیماً در مسیر طوفان ایان قرار دارند چندان خوش شانس نبودند. در ساحل فورت مایرز و جزیره سانیبل، نزدیک جایی که ایان با سرعت باد 150 مایل در ساعت به خشکی رسید، سواحل ویران شدند. ایان همچنین زیرساخت های ساحلی را در سراسر مناطق آسیب دیده جنوب غربی فلوریدا ویران کرد. برخی از پل ها، گذرگاه ها، اسکله ها و جاده ها به شدت آسیب دیده اند.

دولت شهرستان گزارش می‌دهد که اندازه‌گیری‌ها از 25 مکان مختلف در امتداد خط ساحلی نشان می‌دهد که “اساساً از دست رفتن صفر” مناطق ساحلی شنی، هم از نظر عرض و هم در عمق وجود دارد.

یک خبر خوب برای عاشقان ساحل و لاک پشت های دریایی، به نظر می رسد که سواحل معروف کارت پستال جزیره آنا ماریا از خشم طوفان ایان بسیار دست نخورده جان سالم به در برده اند.