آیا دستاوردهای غیرمنتظره دموکرات ها می تواند پیروزی میان دوره ای جمهوری خواهان را خنثی کند؟

عکس: گتی ایماژ

پرز به اوز در پنسیلوانیا، بلیک مسترز در آریزونا و جی. یک نیروی ثانویه که به ما باد را پشت سر می گذارد، این واقعیت است که طرف مقابل نه تنها افراطی است، بلکه نامزدهای افراطی معرفی می کند.»

سلیندا لیک، یک نظرسنجی کهنه کار دموکرات که برای کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2020 بایدن کار می کرد، گفت که چنین لفاظی های سخت گیرانه ای به بازنگری انتخابات به عنوان رقابتی پرمخاطره بین دستور کار رئیس جمهور و بازگشت به ترامپیسم کمک می کند.

این انتخابات می تواند کمتر از یک همه پرسی در مورد بایدن باشد تا ترامپ. اگر نامزدهای مورد علاقه او در آریزونا، پنسیلوانیا و جاهای دیگر شکست بخورند، و نامزدهای میانه‌رو جمهوری‌خواه در ایالت‌هایی مانند نیومکزیکو و اورگان موفق شوند، احتمالاً بحث‌های جدیدی بر سر نفوذ او در حزب وجود خواهد داشت.

رئیس جمهور ایالات متحده با مبارزه برای هر رای، روز کارگر را با اعتماد به نفس فزاینده ای جشن می گیرد، زیرا نظرسنجی ها نشان می دهد که در حالی که جمهوری خواهان همچنان پیشتاز هستند، دموکرات ها اکنون شتاب بیشتری دارند که به سمت خانه حرکت می کنند.

اما با توجه به اینکه دموکرات‌ها اکثریت محدود 221-214 را در مجلس دارند، جمهوری‌خواهان تنها باید چهار کرسی را از آن خود کنند و طبق برآورد Cook Political Report، احتمالاً به لطف ترسیم مجدد مرزهای حوزه‌های کنگره، تقریباً سه کرسی را به‌طور خودکار به دست خواهند آورد.

<span>عکس: گتی ایماژ</span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ZFybf8UkOBCnwRkbBoCdXg–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/9k5qhsvu3JzjtWc2JApPiQ–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/176a738df7b20ee0801ac45818898e5d” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ZFybf8UkOBCnwRkbBoCdXg–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQyMw–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/9k5qhsvu3JzjtWc2JApPiQ–~B/aD02MDA7dz0xMDAwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_guardian_765/176a738df7b20ee0801ac45818898e5d”/></div>
</div>
</div>
<p

<p><span>مربوط: </span>هشدار دموکراسی یک مقام عالی رتبه: «آمریکا ممکن است حق رأی را از دست بدهد».</p>
<p>انتخابات میان دوره ای معمولاً یک همه پرسی در مورد رئیس جمهور فعلی است و حزب او معمولاً کرسی های خود را از دست می دهد.  اما وقایع اخیر باعث شده است که جمهوری‌خواهان متزلزل شوند و دموکرات‌ها نه تنها رویای حفظ سنا را در سر بپرورانند، بلکه – که همین چند ماه پیش غیرقابل تصور بود – اکثریت خود را در مجلس نمایندگان حفظ کنند.</p>
<p>دموکرات ها در این هفته نشانه های مثبت بیشتری دریافت کردند.  مری پلتولا از حزب در انتخابات ویژه بر سارا پیلین جمهوری خواه مورد حمایت ترامپ برای کرسی مجلس نمایندگان در آلاسکا پیروز شد.  گزارش سیاسی کوک که یک خبرنامه غیرحزبی است که بسیار مورد احترام است، رتبه‌بندی پنج کرسی مجلس نمایندگان را در جهت دموکرات‌ها تغییر داد.</p>
<figure class=
مری پلتولا، دموکرات، در انتخابات ویژه تنها کرسی مجلس نمایندگان آلاسکا در آلاسکا پیروز شد.

دموکرات ها به این موضوع دست می زنند و تاکید می کنند که حقوق باروری در ماه نوامبر در رای گیری خواهد بود. جمهوری‌خواهان مجبور شده‌اند در حالت تدافعی قرار بگیرند و چندین نامزد در ایالت‌های نوسان، زبان تندرو ضد سقط جنین را از وب‌سایت‌های تبلیغاتی خود حذف کردند.

او افزود: «در سنا، ایالت‌های ویسکانسین، اوهایو و پنسیلوانیا، شاخص‌های واقعی قدرت حزب در سطح ملی هستند. در هر یک از این ایالت ها، نامزد حزب جمهوری خواه سنا دارای نکات منفی بالایی است، اما حزب جمهوری خواه در میان رای دهندگانی که از بایدن راضی نیستند، نفوذ زیادی کرده است و خشم انگیزه خوبی برای رای گیری است.

او گفت: «این بازگشت ترامپ و جمهوری‌خواهان ترامپ را برای مردم بسیار ترسناک می‌کند. و این ایده که اگر می‌خواهید ترامپ را در سال 2024 شکست دهید، باید او را در سال 2022 شکست دهید، برای دموکرات‌ها بسیار برجسته است.

مردم به لغو بازی Roe v Wade توسط دادگاه عالی اعتراض می کنند. عکس: Paul Sancya/AP

“در آریزونا، من نگران این هستم [Democratic incumbent] مارک کلی یک شرور خوب نیست و ما یک جور آدم حواس پرتی داریم، من می ترسم – او باید کمی از حالت حیرت انگیزی بیرون بیاید. اما چیزی که ممکن است ما را نجات دهد مسئله مرز است. هیچ شواهدی مبنی بر اینکه کسی به حرف مارک کلی در مورد اعتدال در مرز گوش می دهد وجود ندارد.

جو بایدن روز دوشنبه به ایالت های میدان نبرد ویسکانسین و پنسیلوانیا سفر می کند و مصمم است که انتخابات میان دوره ای آمریکا را به عنوان انتخابی تعیین کننده بین دموکراسی و افراط گرایی دونالد ترامپ، بازنگری کند.

آلن لیختمن، استاد تاریخ در دانشگاه آمریکایی در واشنگتن، موافق است که «از لحاظ تکتونیکی صفحات سیاست آمریکا را تغییر داده است. وی افزود: «اگر به زیان‌های سال‌های 2018، 2014، 2010 نگاه کنید، آن‌ها ضررهای میان‌دوره‌ای معمول‌تر برای حزبی بود که کاخ سفید را در اختیار داشت. ما چنین مسئله‌ای نداشتیم که زندگی روزمره مردم را تحت تأثیر قرار دهد، آن‌طور که مسئله سقط جنین است.»

ماه‌هاست که دموکرات‌ها از بایدن می‌خواهند از تمام قدرت منبر قلدر خود استفاده کند. لیک گفت که در گروه‌های متمرکز، یکی از انتقادات عمده‌ای که از دموکرات‌ها می‌شنود این نیست که آنها بیش از حد لیبرال هستند، بلکه این است که آنها «بیش از حد ضعیف» هستند. او گفت که از شرکت کنندگان خواسته شد حیوانی را نام ببرند که هر حزب را توصیف کند، شرکت کنندگان اغلب لاک پشت یا تنبل را برای دموکرات ها و ولورین یا گاو نر را برای جمهوری خواهان انتخاب می کنند.

دریاچه سلیندا

همچنین مشخص نیست که میزان مشارکت در میان رای دهندگان آمریکایی آفریقایی تبار در میان دوره ای چقدر خواهد بود و بدون حضور قوی در میان آن پایگاه رای گیری، دموکرات ها برای پیروزی در آنجا و در ایالت های دیگر مانند جورجیا و کارولینای شمالی با مشکل مواجه خواهند شد.

گفت: “خبر خوب برای ما که به روز کارگر می رویم این است که در حال تخلف هستیم.” تام پرز، که در انتخابات میان دوره ای 2018 رئیس کمیته ملی دمکراتیک (DNC) بود. ما در حال امتیاز دادن به هیئت مدیره هستیم و در حال ایجاد حرکت هستیم. و سیاست، به‌ویژه در سیاست میان‌دوره‌ای، همه چیز در مورد شتاب است.»

انتخابات میان دوره ای، کنترل کنگره برای نیمه دوم ریاست جمهوری بایدن را تعیین خواهد کرد. اکثریت دموکراتیک می تواند به او اجازه دهد تا بر روی یک دستور کار جاه طلبانه ادامه دهد. اکثریت جمهوری خواه می توانند او را به یک اردک لنگ تبدیل کنند. هر یک از این سناریوها بر رقابت ریاست جمهوری در سال 2024 تأثیر خواهد گذاشت.

جمهوری خواهان نیز به نوبه خود آسیب هایی به خود وارد کرده اند. چند تن از نامزدهای سنا آنها – مانند ستاره فوتبال هرشل واکر در جورجیا – دارای شهرت هستند اما شجره سیاسی کمی دارند. احتمال اینکه ترامپ به دلیل نگهداری اسناد دولتی فوق محرمانه در خانه اش در مار-آ-لاگو در فلوریدا تحت تعقیب کیفری قرار گیرد نیز سایه ای طولانی ایجاد کرده است.

بایدن همچنین در پیتسبورگ، میزبان یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین رژه‌های روز کارگر، که سومین سفرش به پنسیلوانیا در عرض یک هفته است، توقف خواهد کرد. جان فترمن و جاش شاپیرو از دموکرات‌ها به ترتیب با پزشک تلویزیون مهمت اوز و داگ ماستریانو منکر انتخابات برای مجلس سنا و عمارت فرماندار می‌جنگند. هجده کرسی مجلس نیز در این ایالت قابل تصاحب است.

این ایده که اگر می خواهید ترامپ را در سال 2024 شکست دهید، باید او را در سال 2022 شکست دهید، برای دموکرات ها بسیار برجسته است.

مجموعه‌ای از پیروزی‌های غیر محتمل قانون‌گذاری، همراه با خشم از تصمیم دادگاه عالی برای پایان دادن به حق قانونی سقط جنین، می‌تواند حامیان بایدن را به حضور تعداد زیادی در ماه نوامبر تشویق کند.

این پیروزی‌ها، علی‌رغم اکثریت بسیار کم در کنگره، همراه با افزایش تعداد مشاغل و کاهش قیمت بنزین، امیدی دوباره به دموکرات‌ها در مسیر مبارزات انتخاباتی داده است. اما شاید بزرگترین تغییر بازی، تصمیم دادگاه عالی در ژوئن بود که Roe v Wade را لغو کرد، رای سال 1973 که حق فدرال برای سقط جنین را به رسمیت می شناخت.

رئیس جمهور جو بایدن در فیلادلفیا، پنسیلوانیا در مورد حفاظت از دموکراسی آمریکایی سخنرانی می کند.

در حالی که اف‌بی‌آی در آگوست 2022 حکم بازرسی را اجرا کرد، مقامات خارج از اقامتگاه مارآ لاگو ترامپ ایستاده‌اند. عکس: کریستوبال هررا/EPA

به گفته دموکرات‌ها، ممنوعیت سقط جنین بدون استثنا برای تجاوز جنسی یا زنای با محارم تنها نمونه‌ای از این است که چگونه «جمهوری‌خواهان ماگا» افراطی شده‌اند. تلاش دموکرات‌ها برای ایجاد انتخابات در مورد ترامپ، نه تورم یا جنایت یا امنیت مرزی، چندین کمک از رئیس‌جمهور سابق دریافت کرده است، رئیس‌جمهوری سابق که درگیر درگیری‌های حقوقی، برگزاری تجمعات و تیترهای مسلط از گذشته است.

مردم به لغو بازی Roe v Wade توسط دادگاه عالی اعتراض می کنند.

لیختمن از دانشگاه آمریکایی معتقد است که بایدن قدرتمند ظاهر شود. او گفت: “مهم نیست چه اتفاقی بیفتد، انتظارات همه چیز است و جمهوری خواهان انتظارات را برآورده نمی کنند.”

دادگاه عالی دارای اکثریت محافظه کار 6-3 شامل سه قاضی منصوب شده توسط ترامپ است. واکنش های سیاسی زمانی آشکار شد که در کانزاس محافظه کار، رای دهندگان قاطعانه اصلاحیه قانون اساسی را رد کردند که تصمیم دادگاه عالی ایالتی را که حق سقط جنین را تضمین می کرد، باطل می کرد.

لیک تصمیم دادگاه عالی را «زلزله کلاس 9» خواند که چشم‌انداز سیاسی را عمیقاً به گونه‌ای که جمهوری‌خواهان پیش‌بینی نکرده بودند، تغییر داده است.

برخی از جمهوری خواهان، از جمله رهبر اقلیت سنا، میچ مک کانل، در این نگرانی سهیم هستند. اد راجرز، مشاور سیاسی که در دولت‌های رونالد ریگان و جورج اچ دبلیو بوش کار می‌کرد، می‌گوید: «در بالای جدول، فرماندار و سناتور پنسیلوانیا من را نگران می‌کنند.

لیک افزود: ما باید قدرت خود را نشان دهیم و من فکر می کنم رئیس جمهور واقعاً این کار را انجام می دهد.

وندی شیلر، استاد علوم سیاسی در دانشگاه براون در پراویدنس، رود آیلند، می‌گوید: «جمهوری‌خواهان همچنان با برتری در بخش‌های مجلس نمایندگان به انتخابات میان‌دوره می‌روند، مناطقی که به نفع یکی از حزب‌ها سرکوب می‌شوند، و رأی‌دهندگان همیشه این فرصت را دوست دارند. نارضایتی خود را از حزبی که در قدرت است در انتخابات میان دوره ای ثبت کنند.

نه بایدن و نه ترامپ در رای گیری حضور ندارند، اما هر دو در انتخابات میاندوره ای بزرگ به نظر می رسند و بازپخش انتخابات 2020 و پیش نمایشی از مسابقه احتمالی احتمالی 2024 را ارائه می دهند.

در حالی که اف‌بی‌آی در آگوست 2022 حکم بازرسی را اجرا کرد، مقامات خارج از اقامتگاه مارآ لاگو ترامپ ایستاده‌اند.

فکر نمی‌کنم در انتخابات میان‌دوره‌ای آن‌طور که انتظار می‌رود عمل کنند و این احتمال وجود دارد که دموکرات‌ها سنا را در اختیار داشته باشند، که بسیار مهم‌تر از مجلس نمایندگان است به این دلیل ساده که آنها همه قضات را تأیید می‌کنند. بایدن انتصابات قضایی زیادی برای مقابله با بسیاری از انتصابات ترامپ دارد. بنابراین اگر سنا را از دست بدهند، فاجعه خواهد بود زیرا تصور می‌کنید میچ مک‌کانل همه چیز را مسدود می‌کند.»





منبع

همانطور که وب‌سایت Axios می‌گوید: «نامزدهای میان‌دوره‌ای جمهوری‌خواه – که می‌خواهند صرفاً در مورد قیمت بنزین و مواد غذایی صحبت کنند – اکنون باید با موسیقی پس‌زمینه مبارزه کنند که بار دیگر ترامپ، ترامپ، ترامپ هستند.»

بایدن پنجشنبه شب در اظهاراتی در فیلادلفیا، پنسیلوانیا، “جمهوری خواهان ماگا” را – با استفاده از نام اختصاری شعار تبلیغاتی ترامپ “آمریکا را دوباره بزرگ کن” – به عنوان نماینده افراط گرایی توصیف کرد که پایه های جمهوری آمریکا را تهدید می کند. این به دنبال نظرات قبلی بود که در آن او فلسفه ماگا را به “نیمه فاشیسم” تشبیه کرد.

با این حال، راجرز همچنان مطمئن است که ادامه انشعاب 50-50 در سنا “بدترین سناریو” برای جمهوریخواهان است و آنها “مطمئنا” برنده مجلس خواهند شد. او افزود: «همه به دنبال خرگوش سقط جنین هستند و به تدریج، این برای دموکرات‌ها بهتر است. همه در حال تعقیب حکم جستجو در Mar-a-Lago و این و آن هستند.

این بسیاری از رای دهندگان مستقل هستند که هر روز به آنها یادآوری می شود که چرا به دونالد ترامپ رای نداده اند

رئیس جمهور جو بایدن در فیلادلفیا، پنسیلوانیا در مورد حفاظت از دموکراسی آمریکایی سخنرانی می کند. عکس: خبرگزاری آنادولو/گتی ایماژ

تام پرز

“همه اینها را فراموش کن. چشمان خود را بر چهار مورد بزرگ متمرکز کنید: تورم و اقتصاد. جرم و جنایت و فروپاشی نظم اجتماعی، به ویژه در شهرهای ما؛ مرز و مهاجرت خارج از کنترل و فروپاشی آموزش عمومی در بسیاری از حوزه های قضایی آمریکا.

روز دوشنبه، رئیس جمهور فعلی در جشن کارگری میلواکی در ویسکانسین سخنرانی خواهد کرد، جایی که ران جانسون، متحد ترامپ، آسیب پذیرترین سناتور جمهوری خواه برای انتخاب مجدد در این دوره است.

بایدن همچنین از سخنرانی خود در ساعات پربیننده خود برای ایراد یک سخنرانی تبلیغاتی استفاده کرد و رکوردی را مطرح کرد که شامل «بزرگترین بسته بهبود اقتصادی از زمان فرانکلین دلانو روزولت … بزرگترین سرمایه گذاری زیرساختی از زمان رئیس جمهور دوایت دی آیزنهاور … مهم ترین قانون ایمنی اسلحه از زمان رئیس جمهور کلینتون شده است. … مهم ترین اصلاحات مراقبت های بهداشتی از زمانی که پرزیدنت اوباما قانون مراقبت مقرون به صرفه را امضا کرد … مهم ترین ابتکار آب و هوا تا کنون.

مربوط: بایدن به دموکراسی ایالات متحده که توسط افراط گرایان ترامپ و ماگا در خطر است، هشدار داد

مری پلتولا، دموکرات، در انتخابات ویژه تنها کرسی مجلس نمایندگان آلاسکا در آلاسکا پیروز شد. عکس: مارک لستر/AP

پرز، رئیس سابق حزب دموکرات، گفت: «این فقط جمع شدن دموکرات‌ها نیست، بلکه بسیاری از رأی‌دهندگان مستقل هستند که هر روز به آنها یادآوری می‌شود که چرا به دونالد ترامپ رأی نداده‌اند».