آیا تنظیم ترموستات روی 78 درجه واقعا کمک می کند؟ از یک مهندس برق پرسیدیم.

تعداد معدودی از مشتریانی که قیمت‌گذاری بی‌درنگ را انتخاب می‌کنند، انگیزه کاهش بار غیرضروری را برای صرفه‌جویی در هزینه دارند، در حالی که اکثر مشتریانی که برنامه‌های برق با نرخ ثابت دارند، اینطور نیستند.

اگر حاشیه بین عرضه برق موجود و استفاده مشتری بسیار کم باشد، ERCOT از مشتریان می خواهد که صرفه جویی کنند – به امید کاهش تقاضا و افزایش ذخایر عملیاتی.

در حال حاضر، مشتریان می توانند با روشن کردن ترموستات خود از 2 تا 3 دلار صرفه جویی کنند، اما این ممکن است برای تحمل آب و هوای ناخوشایند کافی نباشد.

او این درخواست‌ها را به نرخ‌های زمان استفاده تشبیه می‌کند، که هدف آن ترغیب مشتریان به مصرف انرژی بیشتر در حالی که تقاضا کم است، برای کاهش فشار روی شبکه. لی با تحقیق در مورد تأثیر نرخ بر مشتریان، دریافت که پاسخ آنها به مرور زمان کاهش می یابد.

او گفت که ERCOT باید این مشتریان را به نحوی تشویق کند تا آنها را به شرکت در رویدادهای حفاظتی ادامه دهد، به ویژه زمانی که آنها پیش بینی می کنند که تقاضای بیشتری به دلیل آب و هوا وجود خواهد داشت. لی افزود، آنها باید راهی برای ردیابی زمانی که مشتریان برق خود را قطع می کنند و جبران خسارت می کنند، بیابند. یک سخنگوی گفت در حال حاضر، ERCOT تعداد افراد شرکت کننده در یک رویداد حفاظتی را ردیابی نمی کند.

در مقابل، تغییر زمان شستن لباس ها یا شستن ظروف ممکن است چندان ناراحت کننده نباشد.



منبع

لی گفت: «این زیرساخت های زیادی است که ما باید آنها را اصلاح کنیم. “ما باید ارتقا دهیم و سپس مشتری را مستقیماً درگیر کنیم.”

لی گفت، در حالی که درخواست‌های صرفه‌جویی منجر به مقادیر قابل توجهی کاهش انرژی می‌شود، اما این ابزاری نیست که بتوان از آن برای مدیریت شبکه استفاده کرد. تأثیر آن کمتر و کوچکتر خواهد شد، زیرا مردم به این درخواست ها پاسخ نمی دهند. او گفت که این امر حفاظت را به یک راه حل بلندمدت ناکارآمد تبدیل می کند.

Star-Telegram با استاد مهندسی برق دانشگاه UT Arlington، Wei-Jen Lee صحبت کرد تا بینشی در مورد این سوالات بدست آورد.

آنچه در مورد درخواست های حفاظتی باید بدانید

اگر 15 سنت در هر کیلووات ساعت را به عنوان مثال در نظر بگیرید. احتمالاً سه کیلووات ساعت استفاده می کنید. بنابراین در یک ساعت، شما قرار است 45 سنت خرج کنید. لی گفت: اگر شش ساعت بعد از ظهر را در نظر بگیرید، می توانید کمی کمتر از 3 دلار پس انداز کنید. “آیا حاضرید این کار را انجام دهید؟ مساله این است.”

به غیر از خانوارها و مشاغل فردی، ERCOT همچنین از مشتریان بزرگ برق می‌خواهد که مصرف برق خود را از طریق برنامه‌های پاسخگویی به تقاضا، که ترموستات‌های خانوارهایی را که با آن موافقت می‌کنند کنترل می‌کنند، کاهش دهند. اگر بار آنها 10 مگاوات باشد و آنها 20 درصد یا دو مگاوات برق را کاهش دهند، این نشان دهنده 300 تا 400 خانه است که تأثیر زیادی در کاهش تقاضا دارد.

لی می‌گوید یک راه‌حل پایدار می‌تواند استفاده از کنتورهای هوشمند برای قیمت‌گذاری پویا باشد. اگر مقدار معینی از قدرت استفاده کنید، قیمت آن ثابت می شود، اما اگر از یک آستانه خاص فراتر بروید، باید قیمت بازار را بپردازید.

طول درخواست‌های حفاظت بستگی به شرایط سخت شبکه دارد. آنها می توانند از ساعت ها در یک روز تا چند روز متغیر باشند. درخواست حفاظت از محیط زیست در 11 جولای بین ساعت 2 تا 8 بعد از ظهر و روز بعدی در 13 ژوئیه ساعت 14 تا 9 بعد از ظهر بود. فقط دو ماه قبل از آن، در 13 مه، شش نیروگاه خاموش شدند و ERCOT از تگزاسی‌ها خواست بین ساعت 3 تا 8 بعد از ظهر صرفه‌جویی کنند. تعطیلات آخر هفته. ژوئن گذشته، درخواست حفاظت به مدت پنج روز، از ساعت 3 تا 7 بعد از ظهر هر روز به طول انجامید. طولانی ترین درخواست در طول موج گرمای سال 2011 صادر شد که بین 1 تا 28 اوت هشت روز به طول انجامید.

برخی از موارد نیاز به حفاظت موضعی برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای مشتری دارند. در سال 2016، یک درخواست محلی برای حفاظت از دره ریو گراند وجود داشت.

لی گفت: «دلیل اینکه ERCOT مجبور است از این نوع جذابیت استفاده کند این است که قیمت برق اکثر مشتریان ما ثابت است. بنابراین اساساً انگیزه ای برای کاهش مصرف ندارد. این همیشه نوعی قضاوت از سوی مشتری است.»

طبق پیش‌بینی، مردم از این موضوع خوشحال نبودند و این سوال را مطرح کردند که چرا اپراتور شبکه برای گرمای تابستان آماده نیست و اقدامات دیگری برای مدیریت شبکه انجام نداده است. آنچه که من ترموستات خود را روی آن تنظیم کردم به ERCOT مربوط نمی شود، تگزاسی ها با میم ها، توییت ها و نظرات پاسخ دادند.

طبق گفته ERCOT، شبکه برق را با محافظه کاری بیشتری مدیریت می کند و درخواست های حفاظت را زودتر صادر می کند تا اطمینان حاصل شود که برق کافی وجود دارد.

هفته گذشته، شورای قابلیت اطمینان الکتریکی تگزاس دو بار از مردم تگزاس خواست که ترموستات خود را روی 78 درجه تنظیم کنند و از استفاده از وسایل بزرگ در ساعات اوج مصرف خودداری کنند.

برای صدور یک درخواست حفاظت، ERCOT با کمیسیون خدمات عمومی تگزاس و رهبری دولتی ERCOT همچنین هشدارهایی را برای فعالان بازار برق ارسال می کند.

آیا درخواست های حفاظتی واقعاً کار می کنند؟

با توجه به اینکه بسیاری از تگزاسی‌ها می‌گویند ترموستات‌های خود را روی دمای گرم‌تر تنظیم نمی‌کنند، آیا جذابیت‌های صرفه‌جویی در واقع منجر به کاهش انرژی شده است؟ و آیا درخواست های حفاظتی می تواند در درازمدت به قابل اعتماد نگه داشتن شبکه و جلوگیری از خاموشی کمک کند؟

ERCOT گفت: «حفاظت روشی مؤثر برای کمک به تعادل عرضه تولید و تقاضای مشتری است.

ERCOT بین سال‌های 2008 تا ژوئیه 2022 بیش از 50 درخواست حفاظت را صادر کرده است. به گفته اپراتور شبکه، این درخواست‌ها به کاهش میزان برق مصرفی در شبکه تنها در صورت نیاز کمک می‌کنند. زمانی استفاده می شود که ذخایر پیش بینی شده ممکن است به مدت 30 دقیقه یا بیشتر به زیر 2300 مگاوات برسد.

لی گفت: “اگر آنها اغلب برای مشتری جذابیت داشته باشند، تاثیر آن به نوعی کاهش می یابد.” این تأثیر فوری وجود نخواهد داشت، یا کاهش خواهد یافت.»

ERCOT گفت: “هدف ما جلوگیری از وقوع شرایط اضطراری احتمالی در شبکه است.” صرفه جویی به طور خودکار به این معنی نیست که یک وضعیت اضطراری انرژی وجود خواهد داشت – این ابزاری است که توسط ERCOT برای قابل اعتماد نگه داشتن شبکه برای مشتریان استفاده می شود.

سخنگوی ERCOT به Star-Telegram گفت: بین ساعت 1:56 تا 2 بعد از ظهر دوشنبه گذشته، پس از صدور درخواست حفاظت، تقریبا 500 مگاوات بار کاهش یافت. به گفته لی، یک مگاوات می تواند حدود 150 تا 200 خانه را تامین کند. بار هر خانوار حدود پنج تا ده کیلو وات است.