آیا بحث سقط جنین زنان میانه رو را در اردوگاه دموکرات ها نگه می دارد؟

در حالی که برخی از جمهوری‌خواهان فرصت‌هایی را برای ترسیم دموکرات‌ها در مورد حقوق سقط جنین در اواخر بارداری می‌بینند، بسیاری از مقامات عمدتاً به دنبال حفظ تمرکز خود بر روی مسائل مربوط به هزینه‌های زندگی و بایدن بوده‌اند.

رقابت فرمانداری پنسیلوانیا یکی از چندین مسابقه از جمله رقابت های فرماندار در میشیگان و ویسکانسین است که می تواند مستقیماً بر حقوق سقط جنین در ایالت های میدان نبرد تأثیر بگذارد.

«آیا تأثیری دارد؟ چاک روچا، یک استراتژیست دموکرات، گفت: قطعاً. «آیا اساساً چشم انداز را تغییر می دهد؟ نه. نه در انتخابات خارج از سال، زمانی که محبوبیت رئیس جمهور شما زیر 40 درصد است و بنزین 5 دلار در هر گالن است.»

اما نظرسنجی‌ها همواره نشان داده‌اند که اقتصاد و تورم همچنان مهمترین مسائل برای بسیاری از آمریکایی‌ها است. و بسیاری از رای دهندگان تمایل دارند که ناامیدی خود را در مورد نگرانی های مربوط به هزینه های زندگی از دموکرات ها بیرون کنند.

اما او در رقابت های انتخاباتی عمومی برای متقاعد کردن به نظر می رسید.

او گفت: «فقط به تورم نگاه کنید.

در یک گروه متمرکز خصوصی کوچک از رای‌دهندگان نوسان حومه شهر که هفته گذشته توسط سازمان‌های مترقی حمایت می‌شد، اکثریت واضح شرکت‌کنندگان گفتند که تصمیم Roe هنگام بررسی نحوه رای دادن در انتخابات آتی اهمیت زیادی خواهد داشت یا مقدار متوسطی دارد.

کارول به نظر موافق قاضی کلارنس توماس اشاره کرد که پیشنهاد می‌کرد دادگاه باید پرونده‌های خود را که حقوق مربوط به ازدواج همجنس‌گرایان، روابط توافقی همجنس‌ها و پیشگیری از بارداری را ایجاد می‌کند، بررسی کند.

پس از ماه‌ها مبارزه با چالش‌های سیاسی دلهره‌آور، دموکرات‌ها فرصت جدیدی برای تعامل با زنان میانه‌رویی مانند منیلی دارند که در پیروزی‌های اخیر حزب نقش مهمی داشتند اما طبق مصاحبه‌هایی که با بیش از دوجین رای‌دهنده انجام شد، امسال اغلب به‌عنوان رای‌دهندگان نوسانی دیده می‌شوند. مقامات منتخب و استراتژیست های حزبی در سراسر کشور.

دموکرات ها فرصت جدیدی را برای مشارکت دادن رای دهندگان ناراضی در مبارزه بر سر حقوق سقط جنین می بینند. (جیمی کلتر دیویس/نیویورک تایمز)

او گفت: «اگر نامزدی برای ریاست‌جمهوری وجود داشت که می‌گفت می‌خواهد آن را در هر مورد غیرقانونی اعلام کند، من نمی‌دانم که به آن شخص رای می‌دادم. “این بسیار افراطی است.”

اما در یکی از علائم هشداردهنده برای دموکرات‌ها، حداقل یکی از شرکت‌کنندگان گفت که احساس می‌کند «خیلی دیر شده است» – حزب در قدرت قبلاً در حمایت از حقوق سقط جنین شکست خورده است، بنابراین او مجموعه گسترده‌تری از مسائل را بررسی می‌کند.

ویت آیرس، استراتژیست جمهوری خواه، می گوید: «من تعجب می کنم اگر رای دهندگان پرانرژی دموکرات بر لنگر مرده تایید شغلی 40 درصدی برای یک رئیس جمهور دموکرات غلبه کنند. اما ممکن است برخی از مسابقات را نزدیک‌تر از آنچه در غیر این صورت می‌بودند، کند.»

گراند راپیدز، میش.- در حالی که فرماندار گرچن ویتمر اخیراً برای شروع یک میزگرد درباره حقوق سقط جنین در یک کارخانه آبجوسازی آماده می‌شد، آلیشا منیلی در گوشه‌ای از میز نشست و احساس می‌کرد که از نظر سیاسی رها شده است.

استراتژیست ها در هر دو حزب هنوز در تلاش هستند تا تعداد رای دهندگانی مانند هلشتاین را تعیین کنند.

سقط جنین در حال حاضر در حداقل هشت ایالت ممنوع است، با استثنائات کمی مجاز است. برخی از چالش های قانونی در حال انجام است و انتظار می رود که ممنوعیت های بیشتری به زودی اعمال شود. داگ ماستریانو، نامزد حزب راست افراطی جمهوری‌خواه برای فرمانداری پنسیلوانیا، از ممنوعیت تقریباً شش هفته‌ای سقط جنین حمایت کرده و علاقه خود را به محدودیت‌های بیشتر نشان داده و گفته است که زندگی از زمان لقاح شروع می‌شود. او در یک مناظره در پاسخ به این سوال که آیا او به استثناهایی برای تجاوز جنسی، زنای با محارم یا زندگی مادری معتقد است، پاسخ داد: “من راهی برای استثناها نمی‌دهم.”

منیلی، 43 ساله، که در مصاحبه ای کمی قبل از اینکه دادگاه عالی Roe v. Wade را لغو کند، گفت: “این من را بسیار می ترساند.”

نظرسنجی دیگری از Morning Consult و Politico نشان داد که در میان رای دهندگان حومه شهر، حدود 60 درصد گفتند که حمایت از نامزدی در انتخابات میان دوره ای که از دسترسی به سقط جنین حمایت می کند، بسیار یا تا حدودی مهم است. تقریباً 40 درصد گفتند که حمایت از نامزدی که مخالف این دسترسی است بسیار یا تا حدودی مهم است.

بری هلشتاین، 58 ساله، گفت که احساس جدیدی از فوریت سیاسی دارد. هولشتاین، که در درشر، پنسیلوانیا زندگی می کند، از بیان نحوه رای خود در سال 2020 خودداری کرد. او گفت که همیشه در انتخابات میان دوره ای رای نمی دهد و اغلب برای نامزدهای هر دو حزب باز است. اما او گفت که امسال قصد دارد به نامزدهایی رای دهد که از حقوق سقط جنین و کنترل اسلحه حمایت می کنند.

این پویایی با پتانسیل شکل دادن به نژادهای سراسری و برخی رقابت‌های مجلس نمایندگان است و تنش مرکزی انتخابات میان‌دوره‌ای را متبلور می‌کند، زیرا دموکرات‌ها آزمایش می‌کنند که آیا تلاش‌ها برای تعریف جمهوری‌خواهان امروزی به‌عنوان افراط‌گرا می‌تواند از باد مخالف سیاسی که با آن‌ها مواجه هستند، بکاهد.

همه این جریان های متقاطع هفته گذشته در چند مرکز خرید در وارینگتون، پنسیلوانیا، در شهرستان باکس خارج از فیلادلفیا، همگرا شدند. این یک شهرستان نوسان در یک شهرستان نوسان در کشور نوسان نهایی است. پس از تصمیم اخیر دیوان عالی که کنترل حقوق سقط جنین را به ایالت ها بازگرداند، فرماندار بعدی و مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان به احتمال زیاد دسترسی به سقط جنین را تعیین خواهند کرد.

“آیا آنها می خواهند کنترل بارداری را ممنوع کنند؟” او گفت.

او گفت: “در حال حاضر، من در حزب جمهوری خواه بسیار حساس هستم.”

سوفیا کارول، 22 ساله، گفت که با بزرگ شدن، برخی از دوستانش درگیر فعالیت های ضد سقط جنین بودند. کارول، یک جمهوری خواه ثبت نام شده، با استناد به تربیت کاتولیک خود، گفت که وقتی رو واژگون شد، احساسات متفاوتی داشت. اما او قصد داشت پاییز امسال به دموکرات‌ها رای دهد، «فقط به دلیل این موضوع» که حفاظت از حقوق سقط جنین است.

او در یک مرکز خرید در فضای باز گفت: “به عنوان کسی که زنان دیگری را می شناسد که مجبور به تصمیم گیری برای انتخاب شده اند، این یک تصمیم بسیار شخصی و بسیار صمیمی است.”

این ممکن است در انتخابات ویژه اخیر نبراسکا رخ داده باشد، زمانی که یک نامزد دموکرات بهتر از حد انتظار در یک منطقه به شدت متمایل به جمهوری خواهان عمل کرد. مشارکت در انتخابات فقط کمتر از 30 درصد از رای دهندگان ثبت نام شده بود.

او همچنین گفت که از نماینده پیتر مایجر، یک جمهوری خواه که تصمیم رو را تحسین کرده، در انتخابات مقدماتی خود حمایت خواهد کرد. منیلی به تمایل خود برای به چالش کشیدن ترامپ اشاره کرد. (او یکی از 10 جمهوری خواه مجلس نمایندگان بود که پس از شورش کنگره به استیضاح رأی دادند.)

او گفت: «من سیاسی نیستم. “اما کافی است. من کمی از اطرافیانش دلخور هستم. من از کنترل اسلحه عصبانی هستم و از سقط جنین عصبانی هستم. من واقعا هستم.»

دایان جیکوبز، 57 ساله، بیرون از یک فروشگاه مواد غذایی Wegmans در وارینگتون گفت: “اقتصاد همیشه برای من بزرگترین چیز خواهد بود.” جیکوبز، که گفت که معمولاً به جمهوری‌خواهان رأی می‌دهد، او را «طرفدار زندگی» می‌داند اما معتقد نیست سقط جنین باید غیرقانونی باشد. او همچنین در سال 2020 به بایدن رای داد تا پادزهری برای تفرقه باشد. اما جیکوبز گفت که دیگر این کار را نخواهد کرد و قصد دارد امسال از جمهوری خواهان حمایت کند.

جاش شاپیرو، نامزد دموکرات‌ها، قول داده است «هر لایحه‌ای را که حقوق سقط جنین را محدود می‌کند» وتو کند.

نظرسنجی‌های محدودی وجود دارد که نگرش‌های پس از تصمیم دیوان عالی را نشان می‌دهد، و هیچ یک از آن‌ها پیش‌بینی نمی‌کند که رأی‌دهندگان در ماه نوامبر چه احساسی خواهند داشت. یک نظرسنجی اخیر از NPR، PBS NewsHour و Marist نشان داد که 56٪ از بزرگسالان مورد بررسی با این تصمیم مخالف بودند و 40٪ از آن حمایت کردند. در میان مردم حومه شهر، که در سال‌های اخیر خانه بسیاری از میانه‌روها و رای‌دهندگان نوسانی بوده است، 57 درصد گفتند که عمدتاً از حقوق سقط جنین حمایت می‌کنند. تنها یک سوم گفتند که اکثراً با حقوق سقط جنین مخالفند. در میان زنان در حومه شهرها و شهرهای کوچک، حمایت از حقوق سقط جنین به 61 درصد افزایش یافت.

هفته گذشته، منیلی از میشیگان – که سابقه کار دولتی دارد و در تلاش برای مبارزه با قاچاق انسان و استثمار آنلاین از کودکان است – گفت که تصمیم گرفته است به ویتمر، فرماندار دموکرات رأی دهد.

برخی از رای دهندگان هنوز از پیامدهای واژگونی Roe که روز به روز و ایالت به ایالت آشکار می شود، آگاه نیستند. دموکرات‌ها ممکن است با کسب اطلاعات بیشتر، حمایت خود را از این موضوع افزایش دهند. با این حال، اگر بسیاری از رأی دهندگانی که با این تصمیم موافق نیستند، در نهایت به نفع جمهوریخواهان خواهند بود. جیکوبز گفت که در مورد جمهوری خواهان منطقه نشنیده است که بخواهند این رویه را غیرقانونی کنند.

از حومه فیلادلفیا و گراند راپیدز گرفته تا مناطق محافظه‌کارتر در نبراسکا، نشانه‌های اولیه وجود دارد که نشان می‌دهد برخی از رأی‌دهندگان مخالف بایدن نیز به طور فزاینده‌ای بر این باورند که جمهوری‌خواهان در طیفی از موضوعات، به‌ویژه سقط جنین، بیش از حد به سمت راست رفته‌اند.

جین کلیب، رئیس حزب دموکراتیک نبراسکا گفت: «این واقعی و طنین‌انداز است و شما آن را روی زمین احساس می‌کنید. من فکر می کنم مردم در غرب میانه واقعاً به حریم خصوصی افراد احترام می گذارند. دامداران همیشه می گویند: “اگر دام ها را اذیت نمی کند، من را آزار نمی دهد.” فکر می کنم این ذهنیت در ذهن رأی دهندگان بسیار زنده است.»

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

منیلی در سال 2016 قبل از حمایت از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سال 2020 به دونالد ترامپ رای داد. اکنون، او با هر دو حزب دست و پنجه نرم می کند، به شدت از رهبری بایدن ناامید شده است، اما از چیزی که به نظر او به نظر می رسد جمهوری خواهان به سمت افراط گرایی حرکت می کنند، با فضای کمی برای اختلاف نظر – به ویژه در مورد حقوق سقط جنین، ناراحت است.

چند روز بعد، در حالی که بسیاری از مقامات جمهوری خواه از پیامدهای گسترده این تصمیم استقبال کردند، او صریح بود. منیلی گفت: «این حزب من نیست.»

دموکرات ها فرصت جدیدی را برای مشارکت دادن رای دهندگان ناراضی در مبارزه بر سر حقوق سقط جنین می بینند.  (جیمی کلتر دیویس/نیویورک تایمز)

تورم بالا همچنان نگرانی اصلی بسیاری از رای دهندگان است، و جمهوری خواهان شرط بندی می کنند که اکثر آمریکایی ها بیش از هر چیز در مورد ناامیدی از جیب خود صحبت کنند. بایدن مدت‌هاست که با رتبه‌بندی کم‌خونی‌های مورد تایید مردم دست و پنجه نرم می‌کند. آمریکایی‌ها همچنین معتقدند که کشور در مسیر اشتباهی پیش می‌رود که یکی دیگر از نشانه‌های نگران‌کننده برای حزب در قدرت است. و برخی از دموکرات‌ها تردید دارند که حتی چیزی به اندازه سرنگونی رو به طور چشمگیری محیط سیاسی را تغییر دهد.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید