آیا این قانونی است؟ چگونه تعداد زیادی از مهاجران به شمال فرستاده شدند.

اسپینوزا-مادریگال گفت: «اگر تحت وعده‌های دروغین مجبور شوید و سوار هواپیما شوید و به شما بگویند که به یک مکان پرواز می‌کنید و به جای دیگری در هوا هدایت می‌شوید، این سلب آزادی است که قانون اساسی آن را ممنوع کرده است».

مهاجران قبلاً در برزخ مهاجرت بودند.

این چیزی است که ما تاکنون می دانیم.

برخی از حقوقدانان همچنین گفته اند که ماموران فدرال عمداً آدرس های نادرستی را برای مهاجران فهرست کرده اند که این امر مانع از دریافت اطلاعیه های مناسب برای جلسات رسیدگی به مهاجرت می شود. اما مشخص نبود که آیا قوانینی نقض شده است یا خیر. غیرعادی نیست که یک مامور فدرال با مهاجری که آدرسی در ایالات متحده ندارد، نام یک پناهگاه بی خانمان را در مقصدی که مهاجر می گوید به آنجا می رود، فهرست کند.

منتقدان مهاجرت های اخیر مهاجران را با به اصطلاح سواری های آزادی معکوس که توسط جدایی طلبان سفیدپوست در سال 1962 ترتیب داده شده بود، مقایسه کرده اند تا به انتقام از معترضان به جداسازی در جنوب اعتراض کنند.

هنگامی که قایق از ترمینال کشتی در تاکستان مارتا، در وینارد هاون، ماساچوست در روز جمعه، 16 سپتامبر 2022 دور می‌شود، مادر و دختر مهاجران به این منظره نگاه می‌کنند. (مت کازبی/نیویورک تایمز)

سازمان‌های غیرانتفاعی سال‌ها به مهاجران کمک کرده‌اند تا هزینه پروازها و اتوبوس‌ها را برای پیوستن به دوستان و اقوام در سراسر ایالات متحده بپردازند.

حمل و نقل مهاجران برای ایالت ها قانونی است، اما این خروج سوالاتی را ایجاد می کند.

این پروسه با سالها عقب ماندگی مواجه است، به این معنی که این مهاجران، مانند بسیاری از افراد در ایالات متحده، در وضعیت برزخ مهاجرت به سر می برند.

اما بسیاری از مهاجران احتمالاً قصد دارند تقاضای پناهندگی کنند و اعلام کنند که در کشورهای خود با خشونت یا آزار و اذیت روبرو هستند و از بازگشت می ترسند. طبق قوانین آمریکا، هر مهاجری حق دارد این کار را انجام دهد و فرآیندی را آغاز کند که در آن مقامات فدرال تعیین می کنند که آیا ادعا معتبر است یا خیر و آنها می توانند مجوز اقامت قانونی در ایالات متحده را دریافت کنند.

آنها پس از بازداشت، معاینه شدند و آزاد شدند تا در آینده به دادگاه رسیدگی کنند. دولت بایدن از این روند با تقریباً همه گذرگاه‌های مرزی کوبا و ونزوئلا استفاده کرده است، زیرا فاقد روابط دیپلماتیک با آن کشورها است که برای بازگرداندن آنها به آن کشورها ضروری است.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

اما در حالی که پیام سیاسی فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس و فرماندار تگزاس، گرگ ابوت، واضح بود، این خروج ناگهانی مشخص نیست که چه اتفاقی برای انسان‌های درگیر خواهد افتاد و پرسش‌های پیچیده‌ای را در مورد نحوه عملکرد سیستم مهاجرت، و حقوق مهاجران ایجاد کرد. و چه مسائل حقوقی درگیر است.

وکلای مهاجرت و ناظران حقوقی گفتند که هنوز در حال تعیین اینکه آیا وقتی ابوت نزدیک به 100 مهاجر از جمله کودکان را فرستاد تا با اتوبوس به بیرون از محل اقامت معاون رئیس جمهور کامالا هریس در واشنگتن دی سی رها شوند و زمانی که دیسانتیس ترتیبی داد که آنها را با اتوبوس پیاده کند، آنها هنوز در حال تعیین این هستند که آیا قوانین نقض شده است یا خیر. حدود 50 هواپیمای دیگر با هواپیماهای اجاره ای به تاکستان مارتا، محل تعطیلات جزیره در ماساچوست منتقل می شوند.

اما به گفته هایدی لی فلدمن، پروفسور، اگر شواهدی وجود داشته باشد که مقامات دولتی درباره اینکه به کجا می‌روند یا چه چیزی در انتظارشان است، شواهدی وجود داشته باشد، همانطور که برخی از وکلای دادگستری ادعا کرده‌اند، مهاجران می‌توانند برای کلاهبرداری یا ناراحتی روحی شدید به دنبال شکایت باشند. در دانشگاه جورج تاون

این ایده در نهایت پس از رد آن توسط متیو آلبنس، معاون وقت اداره مهاجرت و گمرک، که نگرانی هایی را در مورد مسائل مربوط به مسئولیت در صورت مجروح شدن مهاجر در حین حمل و نقل رد کرد، لغو شد. او همچنین گفت که بودجه این آژانس برای ریزش تخصیص داده نشده است.

واشنگتن – یک جفت فرماندار جمهوری خواه جنوبی این هفته از تعداد زیادی مهاجر در یک شیرین کاری سیاسی استفاده کردند که برای تهمت زدن به دموکرات ها در مورد وضعیت سیستم مهاجرت کشور طراحی شده بود و مهاجران را در هواپیماها و اتوبوس هایی که عازم مناطق بسیار مترقی به سمت شمال بودند، سوار کردند.

مقامات ارشد ترامپ ابتدا میزان خروج مهاجران را سنجیدند.

ایوان اسپینوزا-مادریگال، مدیر اجرایی وکلای حقوق مدنی بوستون که نماینده برخی از مهاجران فرستاده شده به تاکستان مارتا است، گفت که موکلانش از حق قانونی خود برای رسیدگی عادلانه محروم شده اند، زیرا سفر به ماساچوست احتمالا به این معنی است که آنها نمی توانند در قرار ملاقات دادگاه مهاجرت خود در سن آنتونیو شرکت کنید.

جدایی‌طلبان به طرز گمراه‌کننده‌ای به سیاه‌پوستان آمریکایی وعده شغل و مسکن دائمی دادند که باعث شد حدود 200 نفر از آنها به شمال سفر کنند. آن خانواده ها نیز در ماساچوست، نزدیک خانه تعطیلات رئیس جمهور جان اف. کندی رها شدند.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

بر اساس این قانون، هنگامی که مهاجران توسط مقامات مرزی آزاد شدند و مدارک آنها برای حضور در دادگاه ارائه شد، دیگر در بازداشت فدرال نیستند و می توانند به داخل ایالات متحده سفر کنند. پرداخت هزینه سفر توسط دولت ایالتی غیرقانونی نیست.

اگرچه منتقدان اقدامات DeSantis و Abbott را با قاچاق انسان یا آدم‌ربایی مقایسه کرده‌اند، چندین وکلا در مورد احتمال محاکمه آنها به دلیل چنین جنایاتی تردید دارند زیرا هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مهاجران ناخواسته سوار هواپیماها یا اتوبوس‌ها شده‌اند به دست نیامده است.

هنگامی که قایق از ترمینال کشتی در تاکستان مارتا، در وینارد هاون، ماساچوست در روز جمعه، 16 سپتامبر 2022 دور می‌شود، مادر و دختر مهاجران به این منظره نگاه می‌کنند. (مت کازبی/نیویورک تایمز)

اما طرح دولت برای استفاده از مهاجران در شهرها و شهرهای دموکرات به دوران دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برمی گردد، زمانی که استفان میلر، مشاور ارشد او و معمار سیاست های مهاجرتی او از آن استقبال کردند. میلر و دیگر تندروهای مهاجرت در دولت، این اقدام را راهی برای انتقام از شهرهای به اصطلاح پناهگاه می دانستند که همکاری آنها را با مقامات فدرال مهاجرت محدود می کرد.

مهاجرانی که به تاکستان مارتا منتقل شده اند، ونزوئلایی هستند که اخیراً بدون مجوز از مرز جنوب غربی عبور کرده و خود را به مقامات مرزی تسلیم کرده اند. مهاجرانی که در خانه هریس رها شدند از کلمبیا، کوبا، گویان، نیکاراگوئه و پاناما بودند و به همین ترتیب وارد کشور شدند.