آیا آنها می توانند ایالات متحده را از آستانه مالی دور نگه دارند؟

این زنان که روز پنجشنبه برای اولین مصاحبه مشترک خود با آسوشیتدپرس نشستند – و شالاندا یانگ، اولین زن سیاه پوستی که دفتر مدیریت و بودجه را رهبری می کرد و یکی از دستیاران سابق مجلس نمایندگان، به آنها ملحق شد – این زنان مانند دوستان قدیمی صحبت کردند، سر تکان دادند و خندیدند. هنگام گوش دادن به داستان های یکدیگر در مورد روشی که قبلاً برای زنان وجود داشت و گاهی اوقات هنوز هم هستند.

با این حال، او می‌گوید: «هیچ‌کدام از ما سرمان در شن نیست. ما می دانیم که مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.»

زنان در دفتر موری جمع شده بودند، یک نقطه رشک برانگیز در جبهه غربی کاپیتول با منظره ای از بنای یادبود واشنگتن. زمانی در قلمرو مالک افسانه ای سناتور رابرت برد، DW.Va بود. موری به یاد می آورد زمانی که درست پس از انتخاب شدنش در سال 1992 – به اصطلاح “سال زن” – وارد همان اتاق شد، او مستقیماً برای یک صندلی در هیئت مخارج قدرتمند درخواست کرد.

امسال، برای اولین بار در تاریخ، چهار رهبر دو کمیته هزینه کنگره زن هستند. گرنجر رئیس کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان است، در حالی که دلاورو بالاترین دموکرات است. موری رئیس تخصیص بودجه سنا و کالینز برترین جمهوریخواه است.

همه آنها به پیشینیان زن خود در کمیته ها، از جمله سناتور سابق باربارا میکولسکی، دموکرات مریلند که اولین رئیس پنل تخصیص بودجه سنا بود و سناتورهای جدید را برای آنچه که “کارگاه آموزشی” می نامید به دفتر خود دعوت می کرد، اعتبار می دهند. در مورد فرآیند تخصیص اعتبارات، به طوری که آنها بتوانند با جزئیات کار کمیته آشنا شوند.

یانگ به شوخی گفت که این چهار قانونگذار احتمالاً هیچ مدیر OMB دیگری را برای مصاحبه با آنها دعوت نمی کردند. موری موافقت کرد و گفت که بلافاصله به تماس ها و پیامک های آنها پاسخ می دهد، “و این برای من جدید است.”

در پاسخ به سوالی درباره چالش پیش رو، گرنجر می‌گوید “مهلت‌ها بسیار مهم هستند” هنگام برقراری ارتباط با کنفرانس جمهوری‌خواهان. او گفت زمانی فرا می رسد که باید به همکاران جمهوری خواه بگوید: “این زمانی است که باید نهایی شود.”

موری به عنوان یکی از تنها زنان سنا، بلافاصله این کرسی مورد علاقه را به دست آورد. اما او متوجه شد که باید در باشگاهی که هنوز یک باشگاه قدیمی پسران بود، خود را نشان دهد. سی سال بعد، او به جای پاتریک لیهی، سناتور بازنشسته ورمونت، رئیس این هیئت شد. او همچنین جایگزین لیهی به عنوان نماینده موقت سنا شد، یکی از اعضای ارشد اکثریت که ریاست سنا را بر عهده دارد و در ردیف سوم ریاست جمهوری قرار دارد.

سناتور سوزان کالینز، از ایالت مین، می گوید که یکی از اولین بارهایی که ریاست جلسه کمیته را بر عهده داشت، به اطراف اتاق نگاه کرد و متوجه شد که تنها سناتور زن آنجاست. سناتور پتی موری، از D-Wash.، به یاد می‌آورد که در لبه‌ای دورتر از اتاقک کمیته نشسته بود و مردان ارشدتر تصمیم‌گیری می‌کردند.

میکولسکی می‌گوید: «چیزی که من در مورد آن هیجان‌زده هستم این است که آنها نه تنها سقف شیشه‌ای را شکسته‌اند، بلکه کلیدهای طاق را در اختیار دارند.



منبع

موری می‌گوید که دفتر او در کاپیتول «مردان زیادی که سیگار سیگار می‌کشند در آن زندگی می‌کنند».

روابط یانگ در پایان سال گذشته مفید بود، زیرا قانون‌گذاران برای تصویب یک لایحه 1.7 تریلیون دلاری هزینه کردند که بودجه آژانس‌های فدرال را تا ماه سپتامبر تأمین می‌کرد و دور قابل توجهی از کمک‌های نظامی و اقتصادی به اوکراین ارائه می‌کرد. با این حال، گرنجر با اشاره به مشکلات احتمالی پیش رو، لایحه نهایی را امضا نکرد زیرا رهبری جمهوری خواهان مخالفت کردند.

موری و کالینز، به ویژه، سابقه طولانی با هم دارند. در سال 2013، هر دوی آنها کلیدی برای تلاش برای پایان دادن به تعطیلی دولت بودند. و از آنجایی که آنها امسال جایگزین لیهی و سناتور جمهوریخواه بازنشسته ریچارد شلبی به عنوان رهبران کمیته شدند، بلافاصله بیانیه مشترکی صادر کردند و خواستار بازگشت به روند عادی تصویب لوایح مخارج فردی «به شیوه ای مسئولانه و دوحزبی» شدند، به جای اینکه آنها را تحت فشار قرار دهند. همه در یک صورتحساب کلان در پایان سال.

یکی دیگر از کلیدهای مذاکرات، یانگ خواهد بود، که مدیر سابق ستاد دموکرات برای پانل تخصیص بودجه مجلس نمایندگان است و از زمان انتخاب شدن به عنوان مدیر OMB در سطح کابینه برای رئیس جمهور جو بایدن، رابطه نزدیکی با هر چهار زن داشته است. دلاورو و گرنجر قبل از اینکه دخترش را در سال 2021 به دنیا بیاورد، او را حمام کردند و “شما نمی توانید آن روابط را جایگزین کنید.”

گرنجر در سخت‌ترین موقعیت قرار دارد زیرا تلاش می‌کند بین خواسته‌های کنفرانس حزب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و مسئولیت خود برای حفظ دولت تعادل برقرار کند. او گفت که یکی از وظایف مهم پیش رو، توضیح دادن کارهایی است که مالکان برای مردم انجام می دهند. در حالی که کمیته ها به ندرت در کانون توجه قرار می گیرند، آنها قلب تپنده کنگره هستند و لوایح “باید تصویب” را می نویسند که دولت را در حال اجرا نگه می دارد. تصمیم‌گیری در مورد سطوح بودجه تقریباً برای هر چیزی که دولت برای آن پرداخت می‌کند – از ارتش گرفته تا مراقبت‌های بهداشتی، ایمنی غذا و بزرگراه‌های فدرال – از دست تملک‌کنندگان می‌گذرد.

کالینز می‌گوید زمانی که آنها انتخاب شدند، مردان پس از آمدن به کنگره به طور خودکار پذیرفته می‌شدند، اما زنان همچنان باید خود را ثابت می‌کردند. کالینز گفت: «این مانع اضافی که قطعاً وجود داشت هنوز تا حدودی وجود دارد، اما بسیار کمتر از گذشته. «زنان تجربیات مختلف زندگی و دیدگاه‌های متفاوتی را به ارمغان می‌آورند. و به همین دلیل است که اهمیت دارد.»

دلاورو می گوید: «این یک لحظه در زمان است. شما واقعاً به پنج زن نگاه می‌کنید که کنترل قدرتمندترین اهرم‌های حکومت را در دست دارند.»

واشنگتن (AP) – آنها اکنون در میان قدرتمندترین زنان کنگره هستند. اما هنگامی که آنها برای اولین بار در دهه 1990 انتخاب شدند، اغلب نادیده گرفته می شدند یا حتی با آنها صحبت می شد.

کالینز گفت که هیچ کس در هر دو طرف راهرو، در هر دو اتاق، نمی‌خواهد با یک صورت‌حساب هنگفت پایان سال، دوباره به دولت کمک مالی کند. او گفت: «من واقعاً معتقدم که می‌توانیم با همکاری نزدیک به پیشرفت واقعی دست پیدا کنیم.

یادم می‌آید بالاخره در انتهای میز ایستادم و گفتم: «ببخشید!» موری می گوید چون نمی توانستی توجه آنها را جلب کنی. همه چیز در وسط این جدول مشخص شد. فکر می کنم خیلی شگفت انگیز است که اکنون در وسط جدول هستیم.

کای گرنجر، نماینده R-Texas، به خاطر می‌آورد که مردان از پرسیدن سؤالات او اجتناب می‌کنند و در عوض به مردان دیگر در اتاق خطاب می‌کنند. رزا دلاورو، نماینده دموکرات، می‌گوید که یک همکار مرد یک بار در یک جلسه او را به چالش کشید تا یک موتور تانک نظامی تولید شده در منطقه او را بدون نگاه کردن به یادداشت‌های او توصیف کند. (او پاسخ داد: “لعنتی من می توانم!”)

این زنان گفتند که رفاقت، دوستی و تمایل آنها برای همکاری بسیار مهم خواهد بود، زیرا آنها مسئولیت عظیم حفظ دولت را بر عهده دارند – وظیفه ای سالانه که امسال سخت تر خواهد شد، زیرا محافظه کاران در اکثریت مجلس نمایندگان جدید جمهوری خواه اصرار دارند. کاهش عمده هزینه ها و ایالات متحده در معرض خطر نکول قرار دارد. کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، تنها پس از موافقت با چندین خواسته آن اعضای راست افراطی، پست خود را به دست آورد و پویایی ایجاد کرد که می تواند برای مذاکرات خطرناک باشد زیرا کنگره باید سقف بدهی را در ماه های آینده افزایش دهد.

میکولسکی که در سال 2017 پس از 30 سال حضور در سنا بازنشسته شد، در مصاحبه‌ای می‌گوید که این زنان «استراتژیست‌های درخشانی» هستند که ممکن است در مورد سیاست‌ها اختلاف نظر داشته باشند، اما اجازه نمی‌دهند کینه بین آنها ایجاد شود.