آنچه ترامپ از پنجمین درخواست می کند برای تیش جیمز نیویورک AG معنایی دارد

شیلر گفت: «این که آیا خود او مستقیماً به اظهاراتی که آنها ادعا می‌کنند نادرست یا نادرست در پرونده‌های مالیاتی و موارد دیگر ارائه شده است مرتبط است یا نه، سؤالی است که ممکن است بدون شهادت او نتوانند آن را حل کنند». اگر آنها مدارک مستند یا شهادت دیگران را نداشته باشند که بگوید، “خب، او به من گفت که این کار را انجام دهم یا این دستور او بوده است”، پس شاید او نتواند پرونده ای بسازد که به طور خاص او را درگیر کند.”

این آخرین فصل از تحقیقات مدنی چند ساله جیمز در مورد اینکه آیا ترامپ به طور تقلبی ارزش دارایی های خود را افزایش داده است یا خیر. او در اسناد دادگاه گفت که دو “مولفه اساسی” برای حل و فصل تحقیقات او جمع‌آوری شهادت از ترامپ و تعیین اطلاعات وی از تخلفات ادعایی بود.

«اگر او مایل به پاسخگویی به سؤالات بود، برای تحقیقات بسیار بهتر بود. او بیش از حد صحبت می کند و خود را به دردسر می اندازد. تقریباً مطمئناً او به شواهد علیه خود اضافه می کرد. نمی توانم تصور کنم که وکلایش بخواهند او به سوالات پاسخ دهد. آنها می دانند که او چگونه است. بهترین شرط این است که به او بگویید ساکت شود.»

پرونده می تواند به این سؤال ختم شود که: «آیا می توانید ثابت کنید که او فقط با امضای سند مرتکب تخلف شده است، در صورتی که نمی توانید ثابت کنید که او به جعل اطلاع داشته است؟ من فکر می کنم موضوعی وجود دارد که باید در آنجا مطرح شود.

اما به نظر می رسد که رسوب ممکن است سوزن را زیاد حرکت ندهد. ترامپ روز چهارشنبه از پاسخ دادن به سؤالات خودداری کرد و در عوض تصمیم گرفت که از حق متمم پنجم خود علیه خود متهم سازی دفاع کند.

“اکنون [James] جاشوا شیلر، یکی از شرکای Boies Schiller، می‌گوید: می‌تواند ادعا کند که، خوب، او پنجمین را اقامه می‌کند، سپس نگران است که احتمالاً مسئولیت کیفری داشته باشد و بنابراین تحقیقات او شایسته است و او می‌تواند به طرح ادعایی علیه او ادامه دهد و به محاکمه ادامه دهد. Flexner LLP که با دادستان کل با پرونده ها مبارزه کرده است. از سوی دیگر، من این را تصور می کنم [Trump] می‌خواهد بگوید، “خب، من به هیچ سؤالی پاسخ نمی‌دهم، زیرا اینجا دادگاه کانگورو است و به هر حال کسی به من گوش نمی‌دهد.”

سخنگوی AG گفت: “در حالی که ما در مورد جزئیات خاصی اظهار نظر نمی کنیم، می توانیم تأیید کنیم که امروز دفتر ما رسالت رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ را انجام داده است.” لتیتیا جیمز، دادستان کل در این تودیع شرکت کرد که طی آن آقای ترامپ به وی استناد کرد. متمم پنجم، حق بر ضد خود مجرمی. دادستان کل جیمز حقایق و قانون را به هر کجا که ممکن است تعقیب کند. تحقیقات ما ادامه دارد.»

جوزف اسپکتور در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

در حال حاضر، حداقل از دادن مهمات بیشتر به جیمز توسط ترامپ جلوگیری می کند.

این دقیقاً همان چیزی است که ترامپ در بیانیه چهارشنبه خود پیشنهاد کرد، در حالی که تحقیقات جیمز را با مأموران فدرال که در اوایل این هفته در حال جستجوی ملک او در مار-آ-لاگو بودند، مرتبط کرد.

در واقع، دفتر جیمز در یک پرونده قضایی در اوایل سال جاری نوشت که «آقای. دانش واقعی ترامپ – و قصد انجام – تحریفات و حذفیات متعددی که توسط او یا از طرف او انجام شده است، اجزای اساسی برای حل و فصل تحقیقات OAG به شیوه ای مناسب و عادلانه است.

جیمز سال گذشته برای انتخاب مجدد برای AG از رقابت فرمانداری کنار رفت. یکی از تحلیلگران سیاسی گفت، از نقطه نظر سیاسی، او می تواند همچنان نشان دهد که تمرکزش بر اعمال نادرست ترامپ است، زیرا او در ماه نوامبر به دنبال ریاست جمهوری دوم است – حتی در حالی که ترامپ به دنبال شیطان جلوه دادن او در میان حامیانش است.

صبح چهارشنبه، او او را گرفت – حداقل برای رسوبی که او سخت برای جلوگیری از آن مبارزه کرد.

دادگاه‌های ایالتی و فدرال بارها ادعاهای ترامپ را رد کرده‌اند که این پرونده دارای انگیزه‌های سیاسی است و تلاش او برای فرار از رسوب را رد کرده‌اند.

ناظران گفتند که نشست ترامپ با جیمز حاکی از آن است که تحقیقات در مراحل پایانی خود قرار دارد، و به یکی دیگر از پرسش‌های مطرح اخیر اشاره می‌کند – پرسش اندرو کومو، فرماندار سابق نیویورک، که مصاحبه 11 ساعته او با جیمز یکی از آخرین گام‌های قبل از آن بود. او گزارش نهایی خود را در مورد سوء رفتار نامربوط خود منتشر کرد.

و جیمز از نظر تئوری می‌توانست از این تصور استفاده کند.

وینسنت ام. بونونتر، استاد و مدیر مرکز فرآیند قضایی در نیویورک در دانشکده حقوق آلبانی، گفت: «آنچه می گویند این است که او می ترسد اگر شهادت دهد، آنچه می گوید علیه او در برخی پرونده های کیفری استفاده شود.

کارشناسان حقوقی گفتند که تصمیم رئیس جمهور سابق می تواند این تصور را در بین برخی – از جمله هیئت منصفه بالقوه – ایجاد کند که او چیزی برای پنهان کردن دارد.

«دونالد ترامپ هرگز در نیویورک محبوب نبوده است. استیون گرینبرگ، استراتژیست قدیمی حزب دموکرات و سخنگوی نظرسنجی موسسه تحقیقاتی کالج سینا، گفت: نه قبل از ریاست جمهوری، نه در دوران ریاست جمهوری و نه پس از ریاست جمهوری. بنابراین این فقط می تواند یک منفعت سیاسی برای جیمز باشد. این نمی تواند یک ضربه سیاسی برای او باشد – البته نه برای پایگاه او.

جیمز در بیانیه‌ای تأیید کرد که وقتی ترامپ از پاسخ دادن به سؤالات خودداری کرد، در اتاق بوده است.

من یک بار پرسیدم، اگر شما بی گناه هستید، چرا متمم پنجم را قبول می کنید؟ ترامپ روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت: اکنون پاسخ این سوال را می دانم. وقتی خانواده‌تان، شرکت‌تان و همه افرادی که در مدارتان هستند، هدف یک شکار جادوگر بی‌اساس و با انگیزه‌های سیاسی شده‌اند که توسط وکلا، دادستان‌ها و رسانه‌های خبری جعلی حمایت می‌شود، چاره‌ای ندارید.»

حتی با وجود اینکه ترامپ گفته بود که حق خود را در برابر خود تبهکاری استناد خواهد کرد، او برای چندین ساعت در دفتر دادستان کل مخفی ماند و در نهایت حوالی ساعت 3:20 بعد از ظهر از طریق کاروان موتوری ترک کرد.

انبوهی از رسانه ها رئیس جمهور سابق را از آپارتمانش در مرکز شهر در برج ترامپ تا دفتر دادستان کل در مرکز شهر در حدود ساعت 8:30 صبح چهارشنبه دنبال کردند. ترامپ هنگام عزیمت به محل مراسم، برای تماشاگران و اعضای رسانه دست تکان داد و مشتی را در هوا نگه داشت. او حدود ساعت 9 صبح به دفتر جیمز، واقع در خیابان لیبرتی 28 در منطقه مالی رسید.

مقامات سرویس مخفی و افسران پلیس نیویورک در ورودی گاراژی که کاروان ترامپ وارد آن شده بود گشت می زدند و در طول صبح نگهبانی می دادند، در حالی که رهگذران در پیاده روها و گوشه های خیابان اطراف ورودی آسمان خراش جمع شده بودند.

«اگر سؤالی در ذهن من وجود داشت، یورش به خانه من، مار-آ-لاگو، در روز دوشنبه توسط اف‌بی‌آی، درست دو روز قبل از این رسوب، هرگونه عدم اطمینان را از بین برد. من مطلقاً چاره‌ای ندارم، زیرا دولت فعلی و بسیاری از دادستان‌های این کشور تمام مرزهای اخلاقی و اخلاقی نجابت را از دست داده‌اند.»

او شواهد مفصلی مبنی بر اینکه سازمان ترامپ از «ارزیابی دارایی‌های متقلبانه یا گمراه‌کننده» برای دریافت وام‌های مطلوب و سایر منافع اقتصادی استفاده کرده است، توضیح داد. به گفته جیمز، این اظهارات نادرست همه در صورت‌های سالانه وضعیت مالی ترامپ، عکس‌های فوری از دارایی‌ها و دارایی خالص او که به بانک‌ها و بیمه‌گران ارسال شده بود، بود.

تصمیم ترامپ برای پاسخ ندادن به سوالات ممکن است تلاش‌های دادستان کل برای ارتباط ترامپ با تخلف ادعایی را پیچیده کند.

نیویورک – برای ماه‌ها، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، تیش جیمز، دادستان کل نیویورک را “یک دادستان کل نژادپرست” خطاب کرد و گفت که او در مبارزات انتخاباتی خود در مورد اینکه چگونه “ما می‌خواهیم دونالد ترامپ را بگیریم”، صحبت می‌کرد.