آنها می توانند به اندازه کوسه های سفید بزرگ باشند و در Puget Sound شنا می کنند. آنها را نگیرید

پرونده او یک ناهنجاری نبود، و همچنین او اولین شش ماهی بود که امسال در اثر حوادث ماهیگیری مرده کشف شد. از ماه مه 2023، WDFW پنج کوسه شش ماهی را که مرده بودند، ثبت کرده است. سه نفر در رابطه با تجهیزات ماهیگیری جان باختند. دو نفر دیگر به دلایل نامعلومی جان باختند. در سال 2022 هیچ موردی ثبت نشد و تنها چهار مورد در تمام سال 2021 ثبت شد.

زیست‌شناسان دپارتمان ماهی و حیات وحش واشنگتن (WDFW) یک گونه منزوی در آب‌های عمیق که معمولاً در سواحل یافت می‌شود، فکر می‌کنند که کوسه‌های شش ماهی برای بچه‌دار شدن به پوگت ساوند می‌آیند.

ما می دانیم که آنها می توانند تا 14 فوت طول داشته باشند – از نظر اندازه با کوسه های سفید “بزرگ” – و آنها را به سومین کوسه بزرگ درنده در جهان تبدیل می کنند. با این حال، تقریباً تمام افرادی که در Puget Sound دیده می‌شوند، افراد فرعی هستند.

کارلی وستر

این فراتر از قلاب کردن تصادفی یک شش ماهی است. هیلیر توضیح داد که کوسه‌ها از آرواره‌های قوی خود برای ورود به گلدان‌های خرچنگ و میگو استفاده می‌کنند، سپس به طور تصادفی جعبه‌های پلاستیکی طعمه را می‌بلعند و باعث می‌شوند که جعبه در گلویشان جا بیفتد.

اگر در حین ماهیگیری تصادفاً یک قلاب شش ماهی صید شود، قلاب گاف حتی نباید یک گزینه باشد. بهترین پروتکل این است که از یک پاک کننده قلاب ماهی دسته بلند استفاده کنید تا قلاب را از دهان خارج کنید بدون اینکه کوسه را از آب خارج کنید.

آکواریوم سیاتل از سال 2003 پس از اینکه متوجه وجود گاه و بیگاه شش آبش در زیر اسکله خود شدند، آنها را مورد مطالعه قرار داده است. غواصان نیز آنها را در نزدیکی ساحل الکی و ردوندو دیده اند.

واشنگتن دارای یک اکوسیستم متنوع و غنی است، اما هنوز هم ممکن است تعجب آور باشد که آب های ما خانه کمتر از 12 گونه کوسه در ساحل و Puget Sound است.

لیزا هیلیر، زیست شناس ارشد WDFW و مدیر کوسه در ایالت واشنگتن، گفت: «آنها عمدتاً به طور تصادفی توسط وسایل ماهیگیری کشته می شوند.

با این حال، کوسه ها هنوز به آرامی از شهرت لکه دار خود، که زمانی به عنوان قاتلان ترسناک انسان به تصویر کشیده می شدند، بهبود می یابند – شهرتی که متأسفانه در صورت عبور تصادفی از مسیر ما، می تواند باعث کشته شدن آنها شود.

اتفاقی که می‌تواند دقیقاً همان اتفاقی باشد که من اخیراً یک کالبد شکافی علمی از آن را مشاهده کردم برای کوسه شش ماهی رخ داد. من اجازه مشاهده و عکسبرداری از این کالبد شکافی علمی را از طریق دعوت یک دوست قدیمی زیست شناس شیلات داشتم. تشریح رویدادهای عمومی نیستند.

کارشناسان یک کوسه شش ماهی را روی میز آزمایشگاه ماهی و حیات وحش وزارت امور خارجه واشنگتن تشریح کردند.  آنها تشخیص دادند که او احتمالاً طعمه یک نفر را درست کرده است و در طول فرآیند آزادی کشته شده است.


منبع

یک قلاب گاف برای کمک به بلند کردن ماهی های سنگین از آب روی قایق استفاده می شود. هرگز نباید هنگام تلاش برای رهاسازی حیوان بدون آسیب استفاده شود.

حوادث ناگوار ماهیگیری

کوسه ها برای آب های ما حیاتی هستند. بدون آنها، اکوسیستم ما آسیب خواهد دید. و آنها به دور از تهدید برای انسان هستند. برداشتن گام های کوچک برای آموزش خود در مورد آنها، اجتناب از درگیری در حین ماهیگیری، و کاهش ترس تنها به حمایت ها و تحقیقات آینده کمک می کند.

کارلی وستر

ماهی شش ماهی زن زیبا بود، بدنش برای آب عمیقی ساخته شده بود که باید هنوز در آن شنا می کرد. مشاهده گونه ای که قبلاً مورد مطالعه قرار نگرفته بود به دلیل نیش زدن خطای انسانی گم شده است.

Sixgills توسط اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) به‌عنوان تقریباً در معرض تهدید قرار گرفته‌اند. در سال 2012، واشنگتن اقدامات حفاظتی خود را تصویب کرد. در صورت گیر افتادن آنها از آب ممنوع است. همچنین صید فعال برای ماهی شش ماهی غیرقانونی است و نمی توان آنها را در ماهیگیری های تفریحی یا تجاری نگهداری کرد. یعنی اگر قلاب باشند نگهداری آنها غیرقانونی است.

اگر یک کوسه در ساحلی که قبلاً مرده است پیدا شد، مستقیماً با WDFW تماس بگیرید تا به گل نشستن گزارش دهید. در حالی که کالبد شکافی می تواند اطلاعاتی در مورد این موجودات ارائه دهد، سخت است که از مرگ بی مورد ناامید نباشیم.

هیلیر گفت: “من دوست دارم بدانم شش گلوله چه مدت در Puget Sound می گذرد و رژیم غذایی اصلی آنها چیست.”

این همچنین می تواند با تبدیل شهرت آنها در چشمان عمومی شروع شود – چیزی که Gig Harbor غیرانتفاعی Harbour WildWatch در حال کمک به آن است. نمایشگاه کوسه‌های دریای سالیش به بازدیدکنندگان از طریق نمونه‌هایی که از WDFW به امانت گرفته شده است، در مورد تمام ۱۲ گونه کوسه در آب‌های ما آموزش می‌دهد. از دم کوسه کوبنده گرفته تا آرواره های کوسه، آنها فرصتی رایگان برای یادگیری و کاهش ترس از اطراف کوسه ها ارائه می دهند.

در حالی که مشخص نیست آنها چه مدت در آنجا می مانند (و اندازه جمعیت و رژیم غذایی دقیق آنها چقدر است)، آب های کم عمق تر Puget Sound به ما این امکان را می دهد که بیشتر در مورد آنها بیاموزیم.

علت احتمالی مرگ؟ با توجه به قلاب در دهان و علامت گاف در سمت چپ سرش، او از طعمه کسی غذا درست کرد و احتمالاً در طی فرآیند رهاسازی بی‌دقت کشته شد. WDFW پس از اینکه متوجه شد اندام های داخلی او آسیبی ندیده و حتی سالم هستند، این نتیجه را با دقت انجام داد.

هیلیر توصیه می کند: «مواظب پایان نیش باشید». “و اگر کوسه وحشت زده است، قطع کردن خط به طور کلی گزینه خوبی است.”