“آنها قبلا از بزرگترین گلوله خود استفاده کردند”

رئیس جمهور بایدن؛ قیمت گاز در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا در 20 مه 2022آنا پولساز/گتی ایماژ; جاستین سالیوان/گتی ایماژ

  • رئیس جمهور بایدن؛  قیمت گاز در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا در 20 مه 2022

    حدود 59 درصد از قیمت گاز در پمپ از هزینه نفت خام در بازارهای جهانی ناشی می‌شود، اما انتشار بیشتر بشکه‌ها یا حتی افزایش تولید ایالات متحده، تنها یک “افت ضرب المثلی در سطل 100 میلیون” را اضافه می‌کند. اقتصاددانان فدرال رزرو دالاس در اوایل این ماه نوشتند: بازار جهانی نفت بشکه در روز.

    “[Before February]اسمیت گفت، ذخایر ایالات متحده در مقایسه با معیارهای تاریخی – برای نفت خام، گاز و گازوئیل پایین بود. در همین حال، تقاضا به سطح قبل از همه‌گیری بازمی‌گشت در حالی که عرضه عقب مانده بود زیرا فعالیت‌های پالایشگاهی کم مانده بود.

    با این حال، حتی قبل از جنگ در اوکراین، عرضه کم بود.

    با این حال، به گفته اسمیت، بایدن کار دیگری نمی تواند انجام دهد.

    قیمت بنزین ایالات متحده رکورد زده است و انتشار استراتژیک نفت نمی تواند آنها را کاهش دهد.

  • قیمت بنزین در هفته های اخیر رکورد پس از ثبت را پشت سر گذاشته است. بر اساس داده های AAA، در روز جمعه، میانگین گالن گاز در ایالات متحده به 4.599 دلار رسید که تقریباً 51 درصد بیشتر از یک سال گذشته است. میانگین روز دوشنبه، پس از اینکه رانندگان برای تعطیلات روز یادبود به جاده آمدند، 4.619 دلار بود.

    یک تحلیلگر ارشد به اینسایدر گفت: «ابزارهای بسیار کمی که دولت ایالات متحده در اختیار دارد، زیرا بزرگترین محرک برای قیمت بنزین توسط عوامل بنیادی جهانی هدایت می شود.

اسمیت گفت، تعطیلات مالیاتی می‌تواند به کاهش قیمت‌ها کمک کند، اما باعث افت قابل توجهی نمی‌شود، به‌ویژه در شرایطی که موجودی انرژی کم است.

در پایان ماه مارس، پرزیدنت بایدن برای جلوگیری از افزایش قیمت گاز و جبران از دست دادن عرضه روسیه با دستور آزادسازی روزانه یک میلیون بشکه در مدت شش ماه از ذخایر استراتژیک نفت اقدام کرد.

فرانک ماکیارولا از گروه تجاری موسسه نفت آمریکا به رویترز گفت: «محدود کردن صادرات انرژی ایالات متحده تنها بی‌ثباتی بیشتر در بازار ایجاد می‌کند، رهبری انرژی آمریکا را کاهش می‌دهد و ضرر بزرگی به متحدان ما می‌کند.»

اتانول و تعطیلات مالیاتی

اسمیت گفت: «بایدن واقعاً نمی‌تواند قیمت‌های جهانی نفت را کنترل کند، حتی اگر آنها بهترین تلاش خود را با آزادسازی استراتژیک نفت به دست آورند.» اکنون آنها در وضعیت نسبتاً ناامیدکننده ای قرار دارند. ممکن است این یک کار غیرممکن باشد.”

جنیفر گرانهولد، وزیر انرژی آمریکا روز سه شنبه گفت، بایدن استفاده از محدودیت های صادراتی برای کاهش هزینه های فزاینده سوخت را رد نکرده است. او به سی ان ان گفت که رئیس جمهور نسبت به کاهش قیمت ها “وسواس” دارد.

پرزیدنت بایدن در تلاش است تا قیمت بنزین را پیش از انتخابات میان دوره ای کاهش دهد، اما ابزار کمی برای انجام این کار در اختیار دارد.

  • یکی دیگر از اقدامات این است که بایدن یک تعطیلی مالیاتی فدرال برای بنزین را برای تابستان اجرا کند – کاری که فرماندار جورجیا قبلاً برای تعلیق مالیات 29.1 سنت بر گالن سوخت موتور ایالت انجام داده است.

    او گفت: «شرکت‌ها قبلاً هزینه راه‌اندازی و راه‌اندازی مجدد این پالایشگاه‌ها را ارزیابی کرده بودند و آن را یک پیشنهاد غیراقتصادی ارزیابی کردند. دولت ایالات متحده کار کمی برای راه اندازی مجدد این پالایشگاه ها می تواند انجام دهد – مگر اینکه خودشان بخواهند پول را سرمایه گذاری کنند، که این اتفاق نخواهد افتاد.

    مت اسمیت، تحلیلگر ارشد نفت آمریکا در کپلر، به اینسایدر گفت: «ابزارهای بسیار کمی که دولت ایالات متحده دارد وجود دارد، زیرا بزرگترین محرک‌ها برای قیمت بنزین توسط عوامل بنیادی جهانی هدایت می‌شوند. شما می توانید در مورد عرضه داخلی تصمیم گیری کنید، اما اگر تأثیری بر تصویر جهانی نداشته باشد، تأثیری در پمپ نخواهد داشت.»

    به گفته اسمیت، دولت دو اهرم دیگر دارد که می‌تواند برای کاهش قیمت‌ها از آن استفاده کند، اما اینها نیز احتمالاً بی‌اثر خواهند بود.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • Source link

    آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده معافیت اضطراری برای مخلوط های بنزین با اتانول بالاتر به مدت 20 روز در ماه می صادر کرد. این امر به طور موقت اجازه می دهد تا بنزین بیشتری وارد بازار شود و حجم سوخت موجود را افزایش می دهد – اما بایدن می تواند برای اجازه دادن به این ترکیب در طول تابستان و همچنین لغو مقررات ضد مه دود حرکت کند.

    قیمت گاز در سراسر ایالات متحده در حال افزایش است، اما رانندگان نباید انتظار داشته باشند که هیچ اقدامی از سوی دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن برای کاهش قیمت ها در پمپ قبل از فصل رانندگی تابستانی انجام شود.

    بلومبرگ روز جمعه گزارش داد که در میان تقلا برای کاهش قیمت ها در آستانه انتخابات میان دوره ای، کاخ سفید با صنعت نفت تماس گرفته تا درباره آتش زدن پالایشگاه های تعطیل شده تحقیق کند. اسمیت توضیح داد، اما شانس اندکی وجود دارد که به نتیجه برسد.

    کاخ سفید به بحران جهانی انرژی ناشی از تهاجم روسیه به اوکراین و همچنین فشارهای عرضه داخلی در سراسر کالاهای انرژی نگاه می کند.

    اسمیت گفت: «ترکیب اتانول با بنزین آن را ارزان‌تر می‌کند، اما دود ایجاد می‌کند.

    «آنها قبلاً از بزرگترین گلوله خود استفاده کردند [with the strategic petroleum release]اسمیت گفت: “این احتمالا بهترین راه برای پایین نگه داشتن قیمت ها بود، زیرا در تئوری نفت خام در نهایت راه خود را به بازار جهانی باز خواهد کرد.”

    اما تولیدکنندگان نفت با محدودیت های احتمالی مخالفند.