آنتونی فاوسی در برابر حملات راست‌گرایان به فاکس نیوز آتش می‌گیرد

اخبار فاکس

وی ادامه داد: «ویروس‌هایی که آنها با آن‌ها سر و کار داشتند، هر کسی که حتی کمی از ویروس‌شناسی می‌داند، به شما خواهد گفت که تبدیل شدن آن ویروس‌ها به طور تصادفی یا عمدی به SARS-COVID-2 از نظر مولکولی غیرممکن است. به نظر می رسد که مردم آن را نادیده می گیرند و با طیف گسترده ای از تئوری های توطئه ادامه می دهند.”

با این حال، نیل کاووتو، گوینده فاکس نیوز، در حالی که از حملاتی که توسط همکاران خود علیه فائوچی انجام شده است، تا حد زیادی به این کارمند دولتی تکان داد. این روزنامه‌نگار کهنه‌کار که واکسن‌های کووید-19 را پس از حملات خود با این بیماری نجات می‌دهند، در طی مصاحبه‌ای با فاکس نیوز روز سه‌شنبه با رئیس مستعفی NIAID، به فائوچی فرصت کافی داد تا به منتقدانش پاسخ دهد.

كاووتو مصاحبه را با اشاره به اينكه منتقدان احساس مي‌كنند كه فاوچي انتقادات آنها را «بسيار نادیده‌انگیز» به پایان رسانده است و «نگرانی‌هایشان را در مورد ترس‌هایشان نگران نمی‌كند» و از خود می‌پرسند آیا برنده مدال آزادی ریاست‌جمهوری می‌خواهد پاسخ دهد.

دکتر آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی بایدن، یک روز پس از اعلام اینکه سرانجام در پایان سال از خدمت دولتی خارج می‌شود، در فاکس نیوز ظاهر شد و بیش از 15 دقیقه را صرف عقب‌نشینی از یک سری نکات و حملات جناح راست کرد.

“یعنی، لطفاً از او بخواهید با من تماس بگیرد و به من بگوید که آنها این شماره را از کجا آورده اند؟” فائوچی از کاووتو پرسید و افزود که اگر حقوق بازنشستگی سالانه‌اش تا این حد بالا باشد، «بسیار بسیار شگفت‌زده» خواهد شد.

فائوچی همچنین با نظر یک نویسنده محافظه‌کار که گفته بود حقوق بازنشستگی سالانه بیش از 400000 دلار او «باید حساسیت آمریکایی‌ها را هم آزار دهد» ناراحت شد و متعجب بود که نویسنده این رقم را از کجا آورده است.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

فائوچی در پاسخ به این سوال که آیا بازنشستگی او “راهی برای جلوگیری از تحقیقات جمهوریخواهان در صورت تسلط بر مجلس و/یا سنا” نیست، گفت: “اصلا” و او “چیزی برای پنهان کردن” ندارد. این کارشناس بهداشت عمومی که تحت فشار قرار گرفته بود اگر در مورد شهادت به عنوان یک شهروند خصوصی تردیدی داشته باشد، اظهار داشت که حاضر است این کار را انجام دهد اما خاطرنشان کرد که جلسات قبلی به دعواهای حزبی تبدیل شده است.

مشاور ارشد پزشکی رئیس جمهور در ادامه این تصور را رد کرد که او کشور را در روزهای اولیه شیوع همه گیر «تعطیل» کرد و خاطرنشان کرد که او «توصیه نکرد همه چیز را تعطیل کند». فائوچی در پاسخ به این سوال که آیا اگر تعطیلی بیش از حد مدارس پیش رفت، پشیمان است یا خیر، فائوچی مدعی شد که او «یکی از افرادی است که می‌گوید ما باید هر کاری که می‌توانیم برای بازگرداندن بچه‌ها به مدرسه انجام دهیم».

من معتقدم که نظارت بخش مهمی از روند دولت است. برخی از چیزهایی که پیش رفته است ترور مستقیم شخصیت بوده است. این نظارت نیست. بنابراین اگر آنها می خواهند تحت نظارت شرافتمندانه قانونی قرار گیرند، من از انجام این کار خوشحال خواهم شد.»

فائوچی پاسخ داد: «این تاریخ تجدیدنظرطلبانه است. من همیشه ذهنی باز داشته‌ام و از همان ابتدا گفته‌ام، باید در مورد منشأ ذهنی باز داشته باشیم. با دریافت اطلاعات بیشتر و بیشتر، از جمله مقالات اخیر ویروس شناسان بسیار ماهر از بسیاری از کشورهای مختلف نشان داده اند که احتمال اینکه این یک اتفاق طبیعی باشد بسیار بیشتر است.

تاکر کارلسون، ستاره فاکس نیوز، که بیش از دو سال را سپری کرد تا فائوچی را به‌عنوان یک «دغدغه» و «دیکتاتور» شبیه موسولینی شیطان‌سازی کند، از بازنشستگی معوق این دانشمند استقبال کرد و فائوچی را به «جنایت‌های بسیار جدی» متهم کرد و به‌طور عجیبی «هواپیمایی در استودیو SoulCycle» را تصور کرد. به دلیل از دست دادن «نسخه کوچکتر دالایی لاما» آنها.

اخبار فاکس

فائوچی اصرار کرد: “بنابراین با شما کاملاً صادق باشم، من حتی نمی دانم آن چیست.” برخی روزنامه ها آن را از گوششان بیرون می آورد و شروع به صحبت در مورد آن می کند. من نمی دانم آنها در مورد چه چیزی صحبت می کنند.»

فائوچی که از سال 1984 مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی را اداره می‌کند و به هفت رئیس‌جمهور خدمت کرده است، مرتباً توسط جمهوری‌خواهان و رسانه‌های محافظه‌کار به خاطر رویکرد محتاطانه‌اش در قبال همه‌گیری کووید-19 مورد انتقاد قرار گرفته است. در واقع، قانونگذاران جمهوری خواه از خبر کناره گیری فائوچی استقبال کردند و قول دادند او را برای تحقیقات بیشتر به جلوی کنگره بکشند.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

«نیل، از اینکه این فرصت را به من دادی متشکرم. تو آدم منصفی هستی اگر کسی چیزی بگوید که از نظر علمی نادرست است و من با او مخالفم، من تبدیل به دشمن شده ام.

البته، این تیراندازی نامحسوس به ترامپ و متحدانش بود، که در ماه‌های اولیه همه‌گیری با وسواس، داروی ضد مالاریا را به‌عنوان یک درمان پیش بردند، حتی اگر مکرراً مشخص شد که این دارو در برابر کووید-19 بی‌اثر است.

با این حال، زمانی که کاووتو منشأ کووید-19 را مطرح کرد، فائوچی واقعاً عقب نشینی کرد و اینکه آیا دکتر این نظریه را که ویروس از طریق کمک های مالی تحقیقاتی از موسسه ملی بهداشت توسعه داده شده بود و در نهایت از آزمایشگاه در سال 2018 به بیرون درز کرده بود، نادیده می گرفت یا خیر. ووهان

البته، وقتی صحبت از میزان لفاظی‌های نفرت‌انگیز که توسط مجریان و مفسران شبکه به فاوچی زده می‌شود، این فقط نوک کوه یخ است – به‌ویژه پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در روزهای رو به زوال ریاست‌جمهوری‌اش شروع به بی‌رحمانه‌ای از فائوچی کرد. در یک مثال بدنام، لارا لوگان، مجری آن زمان فاکس نیشن، فائوچی را مستقیماً با پزشک نازی جوزف منگله مقایسه کرد که باعث محکومیت گسترده و ناپدید شدن او از روی آنتن شبکه فاکس شد.

«اگر کسی بگوید که هیدروکسی کلروکین اثر می‌کند و معجزه‌کننده است و من بگویم که اینطور نیست، پس من برای برخی افراد آدم بدی هستم. در حالی که در واقع هرگز کار نکرد و اکنون هم کار نمی کند.» او در پایان گفت.