آمریکا می گوید روسیه و ایران در حال بررسی تولید مشترک پهپادهای کشنده هستند

پوتین و رییسی

وی گفت: روسیه به دنبال همکاری با ایران در زمینه هایی مانند توسعه تسلیحات، آموزش است.

روز شنبه، پنی وونگ، وزیر امور خارجه استرالیا در بیانیه ای گفت: “تامین پهپادها به روسیه دلیلی بر نقش ایران در بی ثبات کردن امنیت جهانی است. این فهرست نشان می دهد که کسانی که از روسیه حمایت مادی می کنند با عواقب مواجه خواهند شد.”

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: ایران به بزرگترین حامی نظامی روسیه تبدیل شده است.

  • به گزارش بی بی سی نیوز، کربی ادامه داد: ایران به بزرگترین حامی نظامی روسیه تبدیل شده است. روسیه از پهپادهای ایرانی برای حمله به زیرساخت‌های انرژی استفاده می‌کند و میلیون‌ها اوکراینی را از برق، گرما و خدمات حیاتی محروم کرده است. مردم اوکراین امروز در نتیجه اقدامات ایران جان خود را از دست می‌دهند.»

    NBC News گزارش داد که روسیه و ایران در حال بررسی تولید مشترک پهپادهای کشنده هستند.

  • روز سه‌شنبه، یک مقام غربی که نامش فاش نشد، گفت که به نظر می‌رسد مسکو پهپادهای ساخت ایران تمام شده است، اما ABC News گزارش داد که پیش‌بینی می‌کند «تامین مجدد» شود.

    وودوارد همچنین گفت که روسیه «صدها» موشک بالستیک از ایران می‌خواهد و در ازای آن حمایت نظامی «بی‌سابقه» ارائه می‌کند.

    جیک اپستاین از Insider گزارش داد، برای ماه‌ها، روسیه از پهپادهای ساخت ایران – به ویژه پهپاد انتحاری شاهد-136 – برای انجام حملات مرگبار به شهرهای اوکراین استفاده می‌کند.

    به گزارش ان بی سی نیوز، یک مقام ارشد گفت: «این مشارکت نه تنها برای اوکراین، بلکه برای همسایگان ایران در منطقه تهدیدی است».

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    این موضوع بعداً توسط سخنگوی شورای امنیت ملی ایالات متحده، جان کربی، تأیید شد و روز جمعه گفت که ایالات متحده گزارش هایی را دیده است که نشان می دهد دو کشور به دنبال ایجاد خط مونتاژ هواپیماهای بدون سرنشین در روسیه هستند.

    به گفته مقامات ارشد آمریکایی، به نقل از ان بی سی نیوز، روسیه در حال بررسی همکاری با ایران در زمینه توسعه تسلیحات است که شامل ایجاد خط تولید مشترک پهپادهای مرگبار می شود.

    ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ با ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در سمرقند ازبکستان دیدار کرد.ریاست جمهوری روسیه/ خبرگزاری آنادولو از طریق گتی ایماژ

    • به گزارش گاردین، باربارا وودوارد، سفیر بریتانیا در سازمان ملل روز جمعه گفت که ایران از ماه اوت صدها پهپاد را به روسیه منتقل کرده است. به گزارش گاردین، او افزود که اینها برای «کشتن غیرنظامیان و هدف قرار دادن غیرقانونی زیرساخت‌های غیرنظامی» در اوکراین استفاده شده است.

      به گزارش بی بی سی نیوز، ایران ابتدا ارسال هرگونه پهپاد به روسیه را تکذیب کرد و بعداً اعتراف کرد که برخی از آنها را قبل از حمله به اوکراین تامین کرده است.

      روسیه با پهپاد به اوکراین حمله کردرویترز

      وال استریت ژورنال گزارش داد روسیه صبح شنبه با استفاده از پهپادهای ساخت ایران حملات جدیدی را به اوکراین انجام داد. بر اساس این روزنامه، فرماندهی جنوب اوکراین اعلام کرد که 10 سامانه هوایی بدون سرنشین را در مناطق خرسون، میکولایف و اودسا سرنگون کرده است.

      آتش در سمت چپ عکس به دلیل انفجار ناشی از پهپادهای روسی.

      بر اساس گزارش ها، روسیه روز شنبه با استفاده از پهپادهای ساخت ایران حملات جدیدی را به اوکراین انجام داد.