آمریکا شرکت‌های چینی و مکزیکی را در زمینه فنتانیل تحریم کرد

فنتانیل تا 50 برابر قوی‌تر از هروئین و 100 برابر قوی‌تر از مورفین است و به طور فزاینده‌ای با داروهای غیرقانونی دیگر مخلوط می‌شود که اغلب منجر به نتایج کشنده می‌شود.

برایان نلسون معاون وزیر خزانه داری در امور تروریسم و ​​اطلاعات مالی در بیانیه ای گفت: «تحریم های خزانه داری هر مرحله از زنجیره تامین مرگبار را هدف قرار می دهد که به افزایش مسمومیت ها و مرگ و میرهای ناشی از فنتانیل در سراسر کشور دامن می زند.

نوشته دافنه پسالداکیس

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد هفت نهاد و شش فرد مستقر در چین و همچنین یک شرکت تجاری و سه فرد مستقر در مکزیک را تحریم کرده است.

بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC) که اوایل این ماه منتشر شد، میزان مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر ناشی از مواد افیونی مصنوعی فنتانیل از سال 2016 تا 2021 در ایالات متحده بیش از سه برابر شده است.

واشنگتن به دنبال کمک بیشتر از پکن برای جلوگیری از جریان غیرقانونی مواد شیمیایی “پیش ساز” فنتانیل از چین بوده است، اما مقامات آمریکایی به رویترز گفته اند که همتایان چینی تمایلی به همکاری نداشته اند زیرا روابط بین دو کشور تیره شده است.

واشنگتن (رویترز) – در حالی که دولت بایدن به دنبال جلوگیری از واردات این داروی کشنده است، ایالات متحده روز سه شنبه تحریم هایی را علیه 17 فرد و نهاد مستقر در چین و مکزیک اعمال کرد که آنها را به تولید قرص های تقلبی و فنتانیل متهم کرد.

بر اساس برآوردهای دولت، دولت بایدن برای اقدام فشار آورده است زیرا مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در ایالات متحده در سال 2021 از 100000 فراتر رفت.

این سازمان افرادی را که هدف قرار گرفته اند متهم به دست داشتن در فروش ماشین های پرس قرص و سایر تجهیزات مورد استفاده برای درج علائم تجاری تقلبی بر روی قرص های تولید شده غیرقانونی است که اغلب با فنتانیل بسته شده و مقصد آنها ایالات متحده است.

(گزارش توسط دافنه پسالداکیس و دوینا چیاکو؛ ویرایش توسط شارون سینگلتون)



منبع

قرص های تقلبی حاوی فنتانیل عامل اصلی این مرگ و میرها هستند و هر ساله هزاران خانواده آمریکایی را ویران می کنند. “