آمریکا سیستم ضد تانک تایوان را در بحبوحه افزایش تهدید چین می فروشد

برخی دیگر برای یک نیروی انعطاف‌پذیرتر، به شدت مسلح به سیستم‌های موشکی زمینی برای هدف قرار دادن کشتی‌ها، هواپیماها و کشتی‌های فرود دشمن استدلال می‌کنند. آنها می گویند که مزیت عددی بسیار زیاد چین در پرسنل و تجهیزات به تایوان گزینه کمی جز انتخاب رویکرد “نامتقارن” تر می دهد.



منبع

این باعث شده است که شاخه نظامی قدرتمندتر حزب کمونیست حاکم، ارتش آزادیبخش خلق، هواپیماها یا کشتی ها را تقریباً هر روز به سمت جزیره می فرستد.

به گفته وزارت دفاع، بین ساعت 6 صبح یکشنبه تا 6 صبح دوشنبه، 47 هواپیمای چینی از میانه تنگه تایوان عبور کردند، مرزی غیررسمی که زمانی به طور ضمنی توسط هر دو طرف پذیرفته شده بود.

این سلاح می‌تواند مین‌های ضد تانک و ضد نفر را از یک وسیله نقلیه زمینی یا هلیکوپتر پراکنده کند، این نوع سلاحی است که برخی کارشناسان معتقدند تایوان برای منصرف کردن یا دفع حمله احتمالی چین به بیشتر نیاز دارد.

این وزارتخانه روز چهارشنبه گفت که سیستم آتشفشان و تمام تجهیزات مربوطه حدود 180 میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

در حالی که واشنگتن فقط روابط غیر رسمی با تایوان در احترام به پکن دارد، این روابط شامل تبادلات دفاعی قوی و فروش نظامی است.

واشنگتن (AP) – وزارت امور خارجه ایالات متحده فروش یک سیستم مین گذاری ضد تانک به تایوان را در بحبوحه تهدید نظامی فزاینده چین تایید کرد.

در این بیانیه آمده است که تایوان “هیچ مشکلی برای جذب این تجهیزات به نیروهای مسلح خود نخواهد داشت” و این فروش “توازن نظامی اساسی در منطقه را تغییر نخواهد داد.”

آزار و اذیت نظامی چین علیه تایوان در سال های اخیر، همراه با لفاظی های رهبران ارشد مبنی بر اینکه این جزیره چاره ای جز پذیرش حکومت نهایی چین ندارد، تشدید شده است.

تحلیلگران در مورد اینکه اولویت‌های دفاعی تایوان باید چه باشد، اختلاف نظر دارند و برخی خواستار اقلام بزرگ مانند جت‌های جنگنده پیشرفته هستند.

وزارت امور خارجه در بیانیه خود اعلام کرد که فروش آتشفشان «با حمایت از تلاش‌های مستمر دریافت‌کننده برای مدرن‌سازی نیروهای مسلح و حفظ قابلیت دفاعی معتبر، در خدمت منافع ملی، اقتصادی و امنیتی ایالات متحده است».

این امر پس از ابراز خشم چین از مفاد مربوط به تایوان در لایحه هزینه‌های دفاعی سالانه ایالات متحده صورت گرفت که یک رویه استاندارد چینی است.

چین در ماه اوت در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، تمرینات نظامی گسترده ای را با شلیک مستقیم انجام داد. پکن بازدیدهای دولت های خارجی از این جزیره را به رسمیت شناختن تایوان به عنوان مستقل و چالشی برای ادعای حاکمیت چین می داند.

وزارت دفاع تایوان روز دوشنبه گفت که ارتش چین برای تبلیغ این تهدید، 71 هواپیما و هفت کشتی را به سمت تایوان در نمایش 24 ساعته نیرو به جزیره خودگردانی که ادعا می کند قلمرو خود آن است، به سمت تایوان فرستاد.