آریزونا درخواست ایالات متحده برای برداشتن کانتینرها در امتداد مرز را رد کرد

دیوار مرزی که توسط رئیس جمهور پیشین دونالد ترامپ ترویج شد، همچنان یک موضوع مهم برای سیاستمداران جمهوری خواه است که امیدوارند حمایت خود را از امنیت مرزی نشان دهند.

وزارت امور اضطراری و نظامی آریزونا در نامه ای در 18 اکتبر به اداره احیای ایالات متحده، گفت: “کانتینرها تا زمانی که جزئیات خاصی در مورد ساخت و ساز ارائه نشود، در جای خود باقی خواهند ماند.” توسط آلن کلارک، مدیر بخش امضا شد.

دفتر Ducey گفت که نمی تواند اظهار نظر کند زیرا اطلاعیه رسمی از مرکز دریافت نکرده است.



منبع

فینیکس (AP) – آریزونا درخواست دولت فدرال برای برداشتن کانتینرهای حمل و نقل دوتایی را که برای پر کردن شکاف های دیوار در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک قرار داده بود رد کرد و گفت تا زمانی که ایالات متحده برای ساخت یک کشتی دائمی اقدام نکند این کار را انجام نخواهد داد. در عوض مانع

یک سخنگوی منطقه‌ای اداره احیاء فوراً به درخواستی برای اظهار نظر در مورد امتناع آریزونا در جدیدترین اختلاف بین دولت بایدن و ایالت‌های مرزی تحت رهبری جمهوری‌خواهان بر سر سیاست‌های مهاجرت پاسخ نداد.

مرکز تنوع زیستی روز چهارشنبه اعتراض متفاوتی به کانتینرهای حمل و نقل کرد و اعلامیه ای مبنی بر قصد شکایت از دولت Ducey به دلیل آنچه که گروه محیط زیست اعلام کرد قصد دارد کانتینرهای حمل و نقل بیشتری در امتداد مرز نصب کند، ارائه کرد. این گروه گفت که این حرکت مانع از راهروی مهم مهاجرت جگوار و اوسلوت خواهد شد.

آژانس فدرال هفته گذشته در نامه ای به مقامات آریزونا گفت که این کانتینرها غیرمجاز بوده و قوانین ایالات متحده را نقض می کنند. این دفتر همچنین خواستار قرار دادن کانتینرهای جدیدی شد و گفت که می‌خواهد از درگیری با دو قرارداد فدرال که قبلاً منعقد شده و دو قرارداد دیگر هنوز در انتظار پر کردن شکاف‌های دیوار مرزی در نزدیکی سد مورلوس در منطقه یوما، آریزونا هستند، جلوگیری کند.

داگ دوسی، فرماندار آریزونا، دستور نصب بیش از 100 کانتینر دوتایی را داد که در تابستان گذاشته شدند، و گفت که او نمی تواند منتظر بماند تا گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده قراردادهایی را که برای این کار اعلام کرده بود، اعطا کند.

پرزیدنت جو بایدن ساخت دیوار را در اولین روز ریاست خود متوقف کرد و میلیاردها دلار کار ناتمام اما همچنان تحت قرارداد باقی ماند. دولت بایدن چند استثنا برای پروژه های کوچک در مناطقی که عبور از آنها برای مردم ناامن تلقی می شود، از جمله شکاف های نزدیک یوما قائل شده است.

مهاجران با دور زدن موانعی که اخیراً برپا شده است، از جمله از طریق منطقه رزرواسیون سرخپوستان کوکوپا، از آنها اجتناب کرده اند. قبیله سرخپوستان کوکوپا شکایت کرده است که آریزونا با قرار دادن 42 پشته دوتایی در زمین خود برخلاف میل خود عمل کرده است.