آدام کینزینگر، نماینده جمهوریخواه، می گوید کمیته 6 ژانویه پرونده جنایی علیه ترامپ را “اثبات” کرده است.

مقامات سابق وزارت دادگستری که در دولت های جمهوری خواه خدمت می کردند، هفته گذشته گفتند که کمیته 6 ژانویه شواهد کافی برای پیگرد بی سابقه رئیس جمهور سابق را کشف کرده است. و گلن کرشنر، دادستان فدرال سابق گفت که معتقد است ترامپ به خاطر نقشش در شورش سال گذشته متهم خواهد شد.

پس از شورش، شورشیان تلاش کردند تا عکس‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی را که مشارکت آن‌ها در شورش کنگره را ثابت می‌کرد، پاک کنند. برخی تلفن های همراه خود را شکستند، حساب های رسانه های اجتماعی خود را پاک کردند و سعی کردند دیسک های سختی را که ممکن است حاوی عکس ها و سایر شواهد دال بر دخالت آنها باشد پاک کنند.

آدام کینزینگر

من فکر می‌کنم، در مجموع، این بزرگترین تلاش برای براندازی اراده مردم، توطئه علیه خواست مردم و توطئه علیه دموکراسی آمریکایی است که صادقانه بگویم از زمان جنگ داخلی تاکنون داشته‌ایم.» او روز جمعه در مصاحبه ای با CNN گفت. “من فکر می کنم ما این را ثابت کرده ایم.”

نماینده آدام کینزینگر، یکی از دو جمهوری خواه عضو کمیته 6 ژانویه که وظیفه تحقیق در مورد شورش کنگره را بر عهده دارد، گفت که این هیئت پرونده جنایی علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را ثابت کرده است.

سازمان دهندگان از اصرارهای رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ برای اعتراض به نتایج انتخابات 2020 با او، علیرغم پیروزی جو بایدن در انتخابات، جسور شدند. در حالی که اعضای کنگره در داخل ساختمان کنگره برای تأیید نتایج و تأیید پیروزی بایدن در انتخابات جلسه داشتند، حامیان ترامپ یک کودتا را سازماندهی کردند و به ساختمان کنگره یورش بردند.

نماینده آدام کینزینگر، نماینده ایالتی، در حالی صحبت می کند که کمیته منتخب مجلس در مورد حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره ایالات متحده در 21 ژوئیه 2022 جلسه استماع در واشنگتن دی سی برگزار می کند.AP Photo/J. اسکات اپل وایت

  • او گفت: «مطمئناً فکر می‌کنم اگر به آنچه امشب ارائه کردیم و سپس همه این جلسات استماع نگاه کنید، نمی‌توان از رئیس‌جمهور ایالات متحده پذیرفت.

    آدام کینزینگر، نماینده پارلمان گفت که معتقد است هیئت 6 ژانویه پرونده جنایی علیه ترامپ را ثابت کرده است.

  • کمیته منتخب مجلس نمایندگان که وظیفه بررسی وقایع منتهی به شورش کنگره و پس از آن را بر عهده دارد، در حال جمع آوری شواهدی است، از جمله شواهدی که کارشناسان حقوقی می گویند ممکن است به این معنی باشد که ترامپ حداقل پنج قانون فدرال را زیر پا گذاشته است، مانند توطئه برای جلوگیری از روند رسمی. و کلاهبرداری از آمریکا.

    کینزگر، یکی از دو جمهوری‌خواه حاضر در این هیئت، روز جمعه گفت که او «مطمئناً در معرض جنایت‌کارانه قرار دارد».

  • شورش کنگره پنج نفر از جمله یک افسر پلیس کشته شدند. اعضای پسران مغرور که توسط مرکز حقوقی فقر جنوب به عنوان گروه نفرت‌انگیز طبقه‌بندی شده‌اند نیز حضور داشتند.

    کمیته می تواند یک ارجاع جنایی را به DOJ ارسال کند.

کینزگر به خبرنگاران گفت، اما ترامپ «مطمئناً در معرض جنایتکارانه قرار دارد».

اما دیگران به دخالت خود می بالیدند و شناسایی و بعداً طرح اتهام علیه آنها برای اف بی آی آسان تر می شد. به گفته پایگاه اینسایدر، تاکنون بیش از 882 نفر در ارتباط با این قیام متهم شده اند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

کینزینگر پس از جلسه استماع روز پنجشنبه با خبرنگاران گفت که نمی تواند قضاوت دادستانی داشته باشد، زیرا کمیته نمی تواند ترامپ را به طور قانونی تحت پیگرد قانونی قرار دهد. اما اعضای آن می توانند وزارت دادگستری را از رفتار مجرمانه احتمالی، همانطور که جان دورمن از Insider قبلاً گزارش کرده بود، مطلع کنند.