آدام شیف می گوید بخشی از 6 ژانویه تقریباً به اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است.

در مجموع 147 نماینده جمهوری خواه کنگره به لغو نتایج انتخابات رای دادند – 139 از 221 جمهوری خواه مجلس نمایندگان و هشت نفر از 51 جمهوری خواه سنا.

او از کنگره خواست تا با اعمال اصلاحات بر اساس یافته‌های کمیته، از “دیگر مستبد دیگر از تخریب نهادهای دموکراتیک ما جلوگیری کند”.

او ادامه داد: «اما برای محافظت از دموکراسی ما بیشتر از نظارت، پاسخگویی و حتی عدالت مورد نیاز است.»

حتی پس از اینکه پلیس کاپیتول و پلیس متروپولیتن شورش را با هزینه های گزاف سرکوب کردند، اکثریت جمهوری خواهان در مجلس از همان جایی که کار را ترک کردند ادامه دادند و همچنان به لغو نتایج در ایالت های مهم رای دادند.

انجام ندادن این کار بسیار خطرناک تر است.»

شیف نوشت: «نظارتی که کمیته 6 ژانویه انجام داد دشوار بود، و پیگیری عدالت ممکن است حتی بیشتر از این هم باشد، اما اقداماتی که ما برای جلوگیری از براندازی یک مستبد دیگر دموکراسی ما در آینده انجام می دهیم، ممکن است چالش برانگیزترین باشد. نتیجه همه.»

مربوط…



منبع

این کمیته روز دوشنبه چهار پرونده جنایی علیه ترامپ را به وزارت دادگستری ارسال کرد. شیف در مقاله خود از وزارت دادگستری خواست تا “از نوعی پاسخگویی که کنگره اختیار ارائه آن را ندارد” اطمینان حاصل کند: پیگرد قانونی.

شیف در مقاله جداگانه ای که برای لس آنجلس تایمز نوشته شده است، نوشت که وزارت دادگستری «باید خود را به استانداردی که در ابتدای تحقیقاتش در مورد این شورش مرگبار تعیین کرده بود نگه دارد: «شواهد را به هر کجا که منجر شد دنبال کنید».

شیف، یکی از اعضای کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان، گزارش نهایی پانل را در مقاله ای در نیویورک تایمز در روز پنجشنبه بیان کرد. این مقاله به ویژه بر قانونگذاران جمهوری خواه در کنگره متمرکز بود که به لغو انتخابات 2020 رای دادند.

نماینده آدام شیف (D-Calif.) می گوید که “یک خط تلاش” برای براندازی انتخابات ریاست جمهوری 2020 صورت گرفته است که آمریکایی ها هنوز به آن توجه کافی نکرده اند.

شیف نوشت: «کشاندن رئیس‌جمهور سابق به عدالت که حتی اکنون خواستار «فسخ» قانون اساسی ما است، یک تلاش خطرناک است.

شیف نوشت: