آدام شیف، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا می گوید آخرین حرکت ایلان ماسک یک اشتباه وحشتناک است

او از این بابت پشیمان نشد. شیف افزود: او همچنان در مورد اعمال خود در آن روز دروغ می گوید. او در مورد عفو افرادی صحبت می کند که در آن روز به افسران پلیس حمله کردند و به ساختمان کنگره حمله کردند.

ترامپ دو روز پس از آن که گروهی از حامیانش به شدت به ساختمان کنگره یورش بردند، در تلاش برای توقف صدور گواهینامه کنگره برای انتخابات 2020، از ورود به پلت فرم رسانه های اجتماعی منع شد. ترامپ از این پلتفرم برای انتشار دروغ هایی مبنی بر «دزدیده شدن» انتخابات از او و تشویق حامیانش برای مبارزه با نتایج استفاده کرده بود.

همانطور که در جلسات استماع 6 ژانویه نشان دادیم، رئیس جمهور از آن تریبون برای تحریک آن حمله به ساختمان کنگره استفاده کرد. شیف، که در کمیته تحقیق درباره شورش مجلس نمایندگان کار می کند، در برنامه این هفته شبکه ABC گفت: اظهارات او در مورد معاون رئیس جمهور – معاون خودش – جان مایک پنس را به خطر انداخت.

اگرچه او ابتدا متعهد شد که روندی را برای بازگرداندن کاربران ممنوعه ایجاد کند، اما پس از برگزاری یک نظرسنجی که از کاربران توییتر خواسته بود روی «بله» یا «خیر» کلیک کنند، حساب ترامپ را بازگرداند.

مربوط…



منبع

شیف گفت: «این با گفته‌های ایلان ماسک که می‌خواهد مشاوری برای ارزیابی این موضوع ایجاد کند، تناقض دارد. “و علاوه بر این، ماسک و نگرانی ادعایی او در مورد ربات‌ها در پلتفرم خودش را در تضاد قرار می‌دهد تا تصمیم را به یک نظرسنجی در این پلتفرم که به راحتی می‌توان از این طریق مورد سوء استفاده قرار داد.”

ماسک که ماه گذشته تصاحب 44 میلیارد دلاری توییتر را نهایی کرد، به سرعت مجموعه‌ای از تغییرات آشفته در این شرکت را در مدت کوتاهی که در راس آن بود، اعمال کرد، از جمله اخراج تعداد زیادی از 7500 کارمند تمام وقت شرکت و دستور دادن به کارمندان باقی مانده موافقت کنید که کار “بسیار سختگیر” را برای حفظ شرکت انجام دهید – تقاضایی که موجی از استعفای گسترده را به همراه داشت.

نماینده آدام شیف (دولت کالیفرنیا) یکشنبه گفت که ایلان ماسک میلیاردر در بازگرداندن حساب کاربری توئیتر ممنوعه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، “اشتباه وحشتناکی” مرتکب شد.

شیف همچنین خاطرنشان کرد که ماسک در اوایل این ماه برخلاف ادعای خود عمل می‌کرد و گفت که اجازه نخواهد داد هیچ کاربر تعلیق شده توییتر به سایت بازگردند تا زمانی که شرکت رویه‌هایی را برای چگونگی انجام این کار، از جمله تشکیل «شورای تعدیل محتوا» ایجاد کند. “