آثار کشف شده در 23 جعبه سربی در کلیسای جامع مکزیکوسیتی

در این یادداشت آمده بود که یکی از جعبه‌ها توسط گروهی از سنگ‌تراشان و نقاشان در سال 1810 پیدا شده بود و از هر کسی که آن را پیدا کرد می‌خواست «برای روحشان دعا کند».

این اولین بار نیست که آثار مدفون در دیوارهای کلیسای جامع پیدا می شود.

در سال 2008، محققان یک کپسول زمانی را از سال 1791 پیدا کردند که ظاهراً برای محافظت از ساختمان در برابر صاعقه در بالای یک برج ناقوس در کلیسای جامع قرار گرفته بود.

کاغذ پوستی کاملاً نگهداری شده ای که در جعبه یافت شد، محتویات کپسول زمان را شامل 23 مدال، 5 سکه و پنج صلیب کوچک ساخته شده از نخل توصیف کرد. کاغذ پوست می گوید: “همه برای محافظت از طوفان هستند.”



منبع

جعبه سربی پر از مصنوعات مذهبی، سکه ها و کاغذهای پوستی در یک توپ سنگی توخالی قرار داده شد تا جشنی را در 14 مه 1791 نشان دهد، زمانی که بالاترین سنگ ساختمان گذاشته شد، 218 سال پس از شروع ساخت.

ظروف سربی تقریباً به اندازه یک جعبه ضرابخانه است و دارای کتیبه های نوشته شده ای بود که به قدیسان خاصی اختصاص داشت. یادداشت دست‌نویسی که در یکی از آنها یافت شد نشان می‌دهد که آنها قبلاً در سال 1810 پیدا شده‌اند و دوباره دفن شده‌اند.

این موسسه گفت که پس از فهرست بندی، جعبه ها و محتویات آنها به طاقچه های خود بازگردانده می شود و دوباره با گچ پوشانده می شود.

کلیسای جامع طی یک فرآیند قرن‌ها بین سال‌های 1573 و 1813 ساخته شد. یکی از دلایلی که طول کشید این بود که تقریباً به محض شروع ساخت، ساختمان عظیم و سنگین شروع به فرورفتن در زیر خاک نرمی کرد که مشخصه شهر است.

آنها در طاقچه های حک شده در دیوارهای پایه فانوس کلیسای جامع، نورگیر باریکی که بالای گنبد قرار دارد، پیدا شدند. طاقچه ها با صفحات سفالی پوشانده شده و زیر گچ پنهان شده بودند.

کارشناسان روز جمعه گفتند که در 30 دسامبر در حین کار برای بازسازی گچ پیدا شدند. موسسه ملی مردم شناسی و تاریخ گفت که ممکن است آنها برای محافظت الهی از کلیسای جامع یا شهر در آنجا قرار گرفته باشند.

مکزیکو سیتی (AP) – کارشناسانی که در حال بازسازی فضای داخلی کلیسای جامع متروپولیتن کاتولیک مکزیکو سیتی هستند، روز جمعه گفتند 23 جعبه سربی حاوی کتیبه‌های مذهبی و آثاری مانند نقاشی‌های کوچک و صلیب‌های چوبی یا نخل پیدا کردند.