آتش سوزی جنگلی کالیفرنیا در نزدیکی اورگان باعث مرگ ماهی شد

دانشمندان گفته اند که تغییرات آب و هوایی غرب را در سه دهه اخیر گرمتر و خشک تر کرده است و همچنان آب و هوا را شدیدتر و آتش سوزی های جنگلی را مکرر و مخرب تر می کند. در سراسر غرب آمریکا، خشکسالی 22 ساله در سال 2021 چنان عمیق شد که این منطقه اکنون در خشک ترین دوره حداقل 1200 سال گذشته است.

عکسی از کاروک که در حدود 20 مایلی (32 کیلومتری) پایین دست از سیل ناگهانی در شاخه نهر صیاد گرفته شده است، چند ده ماهی مرده را در میان چوب ها و دیگر زباله ها در آب غلیظ و قهوه ای در امتداد ساحل رودخانه نشان می دهد.

این قبیله در بیانیه ای اعلام کرد که ماهی های مرده از همه گونه ها روز جمعه در نزدیکی کمپ هپی، کالیفرنیا، در امتداد ساقه اصلی رودخانه کلامات پیدا شدند.

هنوز مشخص نیست که آیا کشتار ماهی محلی است یا بیشتر به پایین رودخانه گسترش می یابد و ماهی های اضافی را تحت تأثیر قرار می دهد.

گونه ماهی در خطر انقراض فدرال در سال های اخیر از جریان کم در رودخانه کلامات رنج برده است و انگلی که برای ماهی قزل آلا کشنده است در تابستان گذشته در آب گرمتر و کندتر رشد کرد و تعداد زیادی ماهی را کشت.

کشتن ماهی ضربه ای برای قبایل کاروک و یوروک بود که سال ها برای محافظت از جمعیت شکننده ماهی قزل آلا در رودخانه کلامات می جنگند. ماهی قزل آلا مورد احترام قبیله کاروک و قبیله یوروک، دومین قبیله بزرگ بومیان کالیفرنیا است.

آتش سوزی مک کینی که بیش از 90 مایل مربع (233 کیلومتر مربع) را در جنگل ملی کلامات سوزانده است، این هفته روستای دیدنی رودخانه کلامات را که حدود 200 نفر در آن زندگی می کردند، از بین برد. شعله های آتش چهار نفر را در این جامعه کوچک کشت و بیشتر خانه ها و مشاغل را به خاکستر تبدیل کرد.

___

قبیله کاروک گفت که آتش سوزی در یک منطقه دورافتاده در جنوب مرز اورگان به نظر می رسد باعث مرگ ده ها هزار ماهی رودخانه کلامات شده است.

پس از سال ها مذاکره، چهار سد در پایین رودخانه که مانع مهاجرت ماهی قزل آلا می شود، در مسیر برداشته شدن سال آینده در بزرگترین پروژه تخریب سد در تاریخ ایالات متحده در تلاش برای کمک به احیای ماهی است.

فلاکوس از پورتلند، اورگان گزارش داد.



منبع

کاروک ها با یوروک، یکی دیگر از قبیله های کالیفرنیای شمالی، و آژانس های ایالتی و فدرال برای دسترسی به منطقه آتش سوزی کار می کنند تا درک بهتری از آنچه اتفاق افتاده و وسعت مشکل داشته باشند.

هنگامی که آتش شروع شد، آتش مک کینی تنها چند صد هکتار را سوزاند و آتش نشانان فکر کردند که به سرعت آن را تحت کنترل خواهند گرفت. اما رعد و برق با تندبادهای وحشیانه وارد شد که در عرض چند ساعت آن را به یک آتش سوزی غیرقابل توقف هل داد.

آتش سوزی روز شنبه 30 درصد مهار شد.

کریگ تاکر، سخنگوی این قبیله گفت، دقیقاً مشخص نیست که چه چیزی باعث مرگ ماهی‌ها شده است، اما زیست‌شناسان این قبیله معتقدند سیل ناگهانی ناشی از باران‌های شدید در منطقه سوخته باعث جریان عظیمی از آوار شد که وارد رودخانه شد.