آتش سوزی بزرگ در پل کلیدی که روسیه را به کریمه متصل می کند گزارش شده است

این گذرگاه یک جفت پل جاده ای و ریلی است که روسیه پس از تصرف کریمه و ضمیمه کردن کریمه از اوکراین با نقض قوانین بین المللی در سال 2014 ساخته شد.

تصاویری که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، ظاهرا آتش سوزی و آسیب به دهانه را نشان می دهد. صحت گزارش ها و تصاویر را نمی توان فوراً تأیید کرد.

پوشش AP از جنگ را در https://apnews.com/hub/russia-ukraine دنبال کنید



منبع

___

این آتش سوزی ساعاتی پس از آن رخ داد که انفجارهایی در شهر خارکف در شرق اوکراین در اوایل روز شنبه رخ داد و دودهای بلندی را به آسمان فرستاد و باعث ایجاد یک سری انفجارهای ثانویه شد.

این انفجارها ساعاتی پس از آن رخ داد که روسیه حملات خود را در تهاجم فزاینده آشفته خود به اوکراین در مناطقی که به طور غیرقانونی ضمیمه خود کرده بود متمرکز کرد، در حالی که تعداد کشته شدگان حملات موشکی قبلی به ساختمان‌های آپارتمانی در شهر جنوبی زاپوریژژیا به 14 نفر افزایش یافت.

ایهور ترخوف، شهردار خارکف در تلگرام گفت که انفجارهای صبح زود نتیجه حملات موشکی به مرکز شهر بوده است. وی گفت: این انفجارها باعث آتش سوزی در یکی از مراکز درمانی و یک ساختمان غیرمسکونی این شهر شد. گزارش فوری از تلفات جانی در دست نیست.

آدام شرک از کیف گزارش داد. فرانسیسکو سکو در این گزارش از خارکف مشارکت داشت.

روز جمعه، کمیته نوبل نروژی جایزه صلح نوبل را به سازمان های حقوق بشر در روسیه و اوکراین، و یک فعال زندانی در بلاروس، متحد مسکو، اعطا کرد.

پوتین این هفته به طور غیرقانونی چهار منطقه اوکراین را به عنوان قلمرو روسیه، از جمله منطقه Zaporizhzhia که بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا است، که ماه گذشته راکتورهای آن تعطیل شدند، معرفی کرد.

خارکف، اوکراین (AP) – رسانه های تحت حمایت دولت روسیه روز شنبه گزارش دادند که چند ساعت پس از انفجارهای قوی شهر خارکف در شرق اوکراین، آتش سوزی در پلی که سرزمین اصلی روسیه را به شبه جزیره کریمه تحت کنترل روسیه متصل می کند، رخ داد.

___

ریانووستی و خبرگزاری تاس به نقل از اولگ کریوچکوف، یکی از مقامات محلی روسیه گفتند شیئی که تصور می شد مخزن ذخیره سوخت باشد آتش گرفت و تردد روی پل متوقف شده است.

بریت رایس اندرسن، رئیس کمیته گفت که این افتخار به «سه قهرمان برجسته حقوق بشر، دموکراسی و همزیستی مسالمت آمیز» تعلق گرفت، هرچند که به طور گسترده به عنوان سرزنش ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و رفتار او در بدترین درگیری مسلحانه اروپا از آن زمان تلقی شد. جنگ جهانی دوم.