آتش‌سوزی بزرگ قایق‌ها، ساختمان‌ها، وسایل نقلیه را در قایق‌سازی می‌سوزاند

وب‌سایت قایق‌سازی Mattapoisett می‌گوید که از سال 1962 یک اسکله تفریحی متعلق به خانواده‌ها بوده و عمدتاً برای قایق‌های تفریحی پذیرایی می‌کند و ظرفیت ذخیره 150 کشتی در طول تابستان را دارد که استفاده نمی‌شوند یا برای فروش هستند.





منبع

شرایط خشکسالی و وزش باد شدید روز جمعه در منطقه ماتاپویزت، سرویس ملی هواشناسی را بر آن داشته است که نسبت به افزایش خطر آتش سوزی هشدار دهد. آتش سوزی در مارینا دود سیاه غلیظی را بر فراز جنوب شرقی ماساچوست فرستاد که تا کیلومترها قابل مشاهده بود.

تیم پرایس، مکانیک قایق‌سازی، به WJAR-TV گفت: “قایق در یکی از سوله‌ها آتش گرفت و خیلی خیلی سریع بالا رفت. همه چیز بالا رفت. فکر می‌کنم همه چیز را از دست دادیم.”

فلمینگ گفت: «صدای ترکیدن تمام سوخت و سایر مواد قابل احتراق بسیار وحشتناک بود. دود به شدت از منطقه بلند می شد. به محض بالا آمدن، دود غلتشی سیاه رنگ بیشتری جای آن را گرفت.»

سازمان هواشناسی اعلام کرد در توییتر که رادار آن “چیزی که به احتمال زیاد یک توده دود است” را در ماتاپویزت شناسایی کرده بود.

ماتاپویزت، ماساچوست (AP) – آتش سوزی عظیم در یک اسکله تفریحی ماساچوست، روز جمعه چندین قایق، ساختمان و خودرو را به پوسته های سوخته تبدیل کرد و دود سیاهی را به قدری غلیظ تولید کرد که توسط رادارهای هواشناسی شناسایی شد.

پاملا فلمینگ آتش را از عرشه پشتی خانه تابستانی خود دید. او گفت که آتش باعث قطع برق در منطقه شد و مجبور شد جاده ای را به سمت یک ساحل محبوب و فانوس دریایی درست آن سوی مارینا بسته شود.

«شعله‌های آتش و دود سیاه بلند بود. خیلی از آن،” واکر گفت. “خوشبختانه، به نظر می رسد بسیاری از مردم قایق های خود را در بندر بیرون آورده بودند. به نظر نمی رسید تعداد زیادی در حیاط وجود داشته باشد.

ریچارد واکر، 72 ساله، ساکن ماتاپویزت، در حال رفتن به موتور سواری بود که ابر دود را دید. او گفت که می تواند آن را در فاصله 5 مایلی (8 کیلومتری) در حالی که به سواری خود ادامه می دهد، ببیند.

علت آتش‌سوزی در دست بررسی است و مقامات اداره پلیس و آتش‌نشانی Mattapoiset گفتند کسی برای اظهار نظر در دسترس نیست. آتش نشانان از اطراف منطقه به آتش سوزی واکنش نشان دادند، از جمله از منطقه پراویدنس، رود آیلند، در حدود 30 مایلی دورتر.

ویدئوی هوایی گرفته شده توسط WCVB-TV نشان می‌دهد که بخش زیادی از قایق‌سازی در Mattapoisett در شعله‌های آتش فرو رفته است و آتش ظاهراً محدود به ساختمان‌ها و قایق‌های روی خشکی است. یک کشتی آتش نشانی را می توان دید که به سمت اسکله کشیده شده بود و تا حد امکان نزدیک می شد و یک جت آب را روی یکی از قایق های بادبانی در حال سوختن می پاشید.

چند نفر دیگر نیز تصاویر و ویدئویی از آتش و دود را در شبکه های اجتماعی منتشر کردند.

پرایس گفت که یک نفر را می شناسد که مجروح شده است، اما جزئیات بیشتری ارائه نکرد.