آتش‌سوزی‌های آریزونا سرزمین‌های غنی از مکان‌ها و آثار باستانی را درنوردیده است

Fonseca یکی از اعضای تیم نژاد و قومیت AP است. او را در توییتر در https://twitter.com/FonsecaAP دنبال کنید





Source link

همین هفته گذشته، یک تیم یک خانه نیمه مدفون را مشاهده کردند که به خانه گودال معروف است.

نز نیز به اکتشافات نادری دست یافت، از جمله دو نقطه کلوویس و مکان‌های روستایی در دامنه کوه که انتظار دیدنش را نداشت.

استیونز گفت که جنگل ملی کوکونینو، در لبه جنوبی فلات، تنها 20 درصد از 2900 مایل مربع (7510 کیلومتر مربع) را بررسی کرده و 11000 سایت باستان شناسی را ثبت کرده است. کار احیای جنگل که شامل نازک شدن مکانیکی و سوختگی های تجویز شده است، به باستان شناسان این فرصت را داده است که مکان ها را نقشه برداری کنند و ویژگی ها را ثبت کنند. استیونز گفت که به دلیل آتش سوزی های فعلی، به ویژه در مناطق دورافتاده، اکتشافات بیشتری انتظار می رود.

برخی از قبیله های هوپی کسانی را که در ووپاتکی زندگی می کردند اجداد خود می دانند. خانواده‌های ناواهو بعداً در این منطقه مستقر شدند، اما به آرامی، داوطلبانه یا تحت فشار خدمات پارک ملی، که به دنبال حذف کاربری خصوصی زمین پس از تبدیل شدن به یک بنای تاریخی در سال 1924 بود، آنجا را ترک کردند.

آتش سوزی ها تا کنون از تاسیسات جلوگیری کرده اند. چندین جعبه از آثار باستانی که قدمت آن‌ها به فرهنگ‌های بومی متمایز برمی‌گردد، برای نگهداری به موزه آریزونا شمالی برده شده‌اند.

فقط خرابه های پراکنده نیستند که باید محافظت شوند.

بنای یادبود ملی Wupatki در نزدیکی – مرکز تجارت جوامع بومی در حدود قرن 1100 – امسال دو بار به دلیل آتش سوزی های جنگلی تخلیه شده است. نمایشگاه‌های اینجا حاوی مصنوعات گران‌قیمتی از جمله ذرت، لوبیا و کدو 800 ساله، و همچنین نقاط دست نخورده کلوویس، یا نوک پیکان‌های سنگی است که قدمت آن‌ها به حدود 13000 سال پیش می‌رسد.

استیونز کار بر روی آتش سوزی جنگلی در سال 2006 در کوه های سفید در شرق آریزونا را به یاد می آورد و تیمی از زندانیان با یک کیوا بزرگ – یک سنگ مدور ساخته شده در خاک و برای مراسم آتش سوزی – روبرو می شوند. او گفت: “این چیزی واقعاً قابل توجه بود.” جاهایی که اخیراً آتش‌سوزی داشته‌ایم، تحقیقات و دانش زیادی داریم، اما همیشه برای این کشف جدید آماده‌ایم.»

تلاش‌های این تیم‌ها شامل جذب افراد برای مشاوره در مورد حیات وحش و زیستگاه، کیفیت هوا و باستان‌شناسی است. در آریزونا، تعداد انگشت شماری از باستان‌شناسان در ماه‌های اخیر کیلومترها سفر کرده‌اند تا شواهدی از فعالیت‌های انسانی قابل توجه در گذشته و در اطراف مناطق سوخته پیدا کنند و برای محافظت از آن نقشه‌برداری کنند.

متصدی بنا، گوئن گالنشتاین، جعبه‌های تودرتو با حفره‌هایی برای اشیاء بزرگ‌تر و کیسه‌های فوم برای نوک پیکان و سایر مصنوعات کوچک‌تر را جمع‌آوری کرد. او گفت که او برای هر مورد عکس‌هایی داشت، بنابراین شخصی که آنها را بسته‌بندی می‌کرد دقیقاً می‌دانست آنها را کجا بگذارد.

گالنشتاین توانست قبل از وقوع آتش‌سوزی بزرگ دیگری در 12 ژوئن و بسته شدن مجدد بنای یادبود، به شخصی در مورد نحوه بسته‌بندی گلدان‌های سرامیکی، ابزارهای استخوانی، صندل، منسوجات بافته شده از پنبه‌های محلی و چیزهای دیگر آموزش دهد. هیچ کس انتظار نداشت که این طرح را به این زودی عملی کند.

در حالی که دو آتش سوزی این شهر کوهستانی در شمال آریزونا را در برگرفته است، شعله های آتش با یادآوری وجود انسان در طول قرن ها، زمین های متراکم را در بر می گیرد – خانه های سنگی چند سطحی، غارهای کنده کاری شده و تکه هایی از گلدان های سفالی و سرامیکی که به خوبی در این شهر حفظ شده اند. آب و هوای خشک از مدت ها قبل از اینکه مهار آتش به یک تاکتیک تبدیل شود.

او به خدمه آتش نشانی و مسئولان گفت: «خرده های سفال وجود خواهد داشت، میخ های پرتابه نیز وجود خواهد داشت. در فرهنگ‌های بومی، آن چیزها وجود دارد و ما با تنها گذاشتن آنها به آنها احترام می‌گذاریم.»

کارتر گفت: «این به شما حسی از تراکم تاریخ فرهنگی در اینجا می دهد و خارج از مرزهای بنای تاریخی ملی در جنگل ملی ادامه می یابد.

نز، باستان شناس و آتش نشان ناواهو می گوید: «آنها بارها و بارها سوخته اند و سالم است. بسیاری از منابع فرهنگی خود را زنده می دانیم و موجودات زنده مقاوم هستند.»

و آتش برای آنها تازگی ندارد.

فلگستاف، آریز. (AP) – جیسون نز در حالی که کوه‌های ناهموار، صحرای بلند و صخره‌ها را برای یافتن نشانه‌هایی از ابزار و خانه‌های باستانی منحصر به فرد در جنوب غربی ایالات متحده جستجو می‌کند، به این فکر می‌کند که آنها بخشی از یک کل بزرگ‌تر هستند.

او گفت: «آتش‌سوزی تونل باعث شد که آتش‌سوزی – ببخشید جناس – برای نهایی کردن طرح مشکل ساز شود.

این بنای تاریخی حدود 2600 سایت باستان شناسی در 54 مایل مربع (141 کیلومتر مربع) دارد که نشان دهنده همگرایی فرهنگ ها در فلات کلرادو در چهار گوشه جایی است که نیومکزیکو، آریزونا، کلرادو و یوتا به هم می رسند. این منطقه شامل گراند کنیون، صحرای نقاشی شده، مزارع هوپی، مزارع خاکستر آتشفشانی، بزرگترین جنگل کاج پوندروسا در ایالات متحده و قله‌های سانفرانسیسکو، کوهی مقدس برای 13 قبیله بومی آمریکا است.

نز گفت: «بعضی از این نوک پیکان‌ها، برخی از این تکه‌های سفالی که در آنجا می‌بینید، این قدرت را دارند که نحوه‌ی دید ما را در اینجا تغییر دهند.

آب و هوای خشک به حفظ بسیاری از آثار و مکان‌ها کمک کرده است. اما این نوع محیط نیز مستعد آتش‌سوزی‌های جنگلی است، به‌ویژه با ترکیبی از بادهای شدید و گرما که در بهار امسال در غرب آمریکا بسیار رایج بود زیرا خشکسالی‌های بزرگ مرتبط با تغییرات آب و هوایی منطقه را ملتهب کرده است.

به گفته لورن، قبل از اولین آتش سوزی در ماه آوریل که باعث تخلیه بنای یادبود و صدها خانه در خارج از فلگستاف شد، هیچ برنامه مشخصی در مورد چگونگی بیرون آوردن سریع آثار وجود نداشت.

جین استیونز، باستان شناس سرویس جنگلی ایالات متحده و متخصص روابط قبایل، گفت: “ما می دانیم که این منطقه برای قبایل واقعاً مهم است و برای آنها سرزمین اجدادی است.” هنگامی که ما کار بررسی بیشتری انجام می دهیم، به اضافه کردن قطعات بیشتری به پازل از نظر آنچه در منظره است کمک می کند.

امروزه، خدمه آتش نشانی به طور فزاینده ای تلاش می کنند تا از آسیب بولدوزرها و سایر ابزارهای مدرن به مکان ها و آثار باستانی جلوگیری کرده یا به حداقل برسانند، و از آنهایی که در معرض دید عموم هستند محافظت کنند تا اطمینان حاصل کنند که تاریخ برای نسل های آینده گم نمی شود.

___