یک TikToker پس از پیدا کردن “دوربین های مخفی” در پریزهای برق در Airbnb خود در فضای مجازی منتشر شد. پس از تحقیقات پلیس، آنها فقط پریزهای معمولی را پیدا کردند.


لوگوی Airbnb در مقابل یک ملک اجاره ای بالا گرفته شده است.

گروهی از دوستان فکر کردند که دوربین‌های مخفی را در حمام اجاره‌ای Airbnb پیدا کرده‌اند.AlesiaKan/Shutterstock

  • یک TikToker پس از اینکه فکر کرد دوربین های مخفی را در پریزهای برق در Airbnb خود پیدا کرده است، در فضای مجازی منتشر شد.

  • اما تحقیقات پلیس نشان داد که آنها فقط پریزهای معمولی بدون دوربین مخفی هستند.

  • گزارش های مختلفی از یافتن دوربین های مخفی در اجاره های Airbnb از جمله آشکارسازهای دود وجود دارد.

گروهی از دوستان فکر کردند در ماه مارس دوربین‌های مخفی را در حمام اجاره‌ای Airbnb خود در ساحل آفتاب، بریتیش کلمبیا، کانادا پیدا کردند، اما تحقیقات بعدی پلیس نشان داد که هیچ دوربینی وجود ندارد.

کندی کالول، یکی از 15 دوستی که در اجاره اقامت دارند، در مورد تجربه خود از پیدا کردن “دوربین” در ویدیوی TikTok در ماه آوریل که در فضای مجازی منتشر شد، پست کرد.

او توضیح داد که یکی از دوستانش “پارانوئید” بود و هر اتاق را با یک چراغ قوه چک کرد و در نهایت فکر کرد که دوربینی را در داخل پریزهای برق رو به دوش در دو حمام در ملک پیدا کرده است.

این گروه به پلیس محلی که ملک را بازرسی کرده بود، هشدار داد و گفت که ممکن است دوربین‌های مخفی در داخل خروجی وجود داشته باشد. Sunshine Coast RCMP در آن زمان به Insider تایید کرد که تحقیقات در حال انجام است.

یکی از سخنگویان Airbnb در آن زمان به Insider گفت که فهرست از آن زمان به حالت تعلیق درآمده و مبلغ رزرو را به گروه بازپرداخت کرده است.

Sunshine Coast RCMP در به روز رسانی منتشر شده در روز سه شنبه گفت که پریزهای برق برداشته شده و برای بررسی به آزمایشگاه فرستاده شده است.

اما در 30 ژوئن، یافته‌های معاینه نشان داد که در واقع فقط یک پریز برق بوده و فاقد دوربین، لنز، یا دستگاه ذخیره‌سازی/ضبط است. طبق به‌روزرسانی Airbnb، گروه دوستان و صاحب ملک مطلع شدند.

یکی از سخنگویان Airbnb به Insider گفت که میزبان اکنون پس از یافته‌ها بازگردانده شده است و امیدوار است که مهمانان از این یافته‌ها مطمئن شوند.

کالول در اظهارنظری به اینسایدر گفت: “مایه تاسف است زیرا پلیس در ابتدا گفت که دوربین هایی را در خانه پیدا کرده است. اگر آنها آن را تایید نمی کردند ما در مورد این موضوع علنی نمی شدیم. مطمئن نیستم که چرا آنها پاسخ خود را تغییر داده اند، اما اگر دوربین های مخفی وجود نداشت خیال ما راحت می شود زیرا کل این وضعیت باعث ایجاد استرس و اضطراب بی مورد برای همه ما شده است.”

طبق وب‌سایت Airbnb، خط‌مشی‌های Airbnb میزبانان را از قرار دادن دستگاه‌های ضبط در «فضاهای خصوصی مانند اتاق خواب، حمام، یا مکان‌های خواب» منع می‌کند.

با وجود این، گزارش های مختلفی از پیدا شدن دوربین های مخفی در املاک توسط مهمانان منتشر شده است. یکی از خانواده‌هایی که در سال 2019 در ایرلند تعطیلات خود را سپری می‌کردند، حتی یک دوربین در داخل یک آشکارساز دود در اجاره‌ای Airbnb خود پیدا کردند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع