یک موجود دریایی «بسیار کمیاب» از آب بیرون پرید و دانشمندان استرالیایی را مبهوت کرد

در حین قایق سواری در سواحل استرالیا، دانشمندان یک “چلپ چلوپ عظیم” را دیدند – و با موجودی دریایی با رنگ “بسیار کمیاب” روبرو شدند. با اسپکلز آشنا شوید

جورجینا هیوم به شرکت پخش استرالیایی گفت: «نزدیک به پایان روز بود، ما می‌خواستیم وارد شویم و این جهش عظیم، این غلتک عظیم را دیدیم، بنابراین فکر کردیم که برای تحقیق به آنجا برویم.»

بر اساس مطالعه ای که در 14 ژانویه در مجله Aquatic Mammals منتشر شد، هیوم و سایر محققان به گروهی از پنج دلفین بینی بطری معمولی که در جستجوی غذا بودند، نزدیک شدند و مشاهده کردند. هیوم در سپتامبر 2022 برای بررسی این دلفین ها به عنوان بخشی از دکترای خود در خلیج هروی بود. پژوهش.

اما یک دلفین برجسته بود.

هیوم در انتشار خبری در 5 فوریه از دانشگاه ساحل سان شاین گفت: “ما بلافاصله متوجه آن شدیم زیرا در مقایسه با بقیه رنگ های عجیبی داشت.”

یک عکس نشان می دهد که به جای رنگ خاکستری معمولی، چند تکه سفید روی بدن دلفین پاشیده شده است.

به گفته این دانشگاه، محققان این حیوان را با نام مستعار “Speckles” به عنوان یک “عارضه پوستی بسیار نادر” به نام piebaldism شناسایی کردند.

دلفین پیبالد با نام مستعار اسپکلز در خلیج هروی دیده می شود.دلفین پیبالد با نام مستعار اسپکلز در خلیج هروی دیده می شود.

دلفین پیبالد با نام مستعار اسپکلز در خلیج هروی دیده می شود.

الکسیس لونگود یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «پیبالدیسم شبیه به آلبینیسم و ​​لوسیسم است، جایی که حیوانات معمولاً پوست، پر یا خز سفید دارند. پیبالدیسم نوعی از دست دادن جزئی رنگدانه است، بنابراین افراد این رنگ لکه دار را نشان می دهند.

هیوم اضافه کرد که «یکی از نکات کلیدی این پیبالدیسم این است که (حیوانات) می توانند کمی آفتاب سوخته به نظر برسند، بنابراین بالای باله پشتی (دلفین) کمی قرمز بود.

بر اساس این مطالعه، تنها 24 مورد از دلفین های پیبالد ثبت شده است و تنها از 6 مورد از آنها عکس گرفته شده است. اسپکلز اولین دلفین پیبالد است که در استرالیا دیده شده است.

دانشگاه اسپکلز را “یکی از غیرمعمول ترین دلفین های رنگی جهان” توصیف کرد.

لونگود به شرکت پخش استرالیایی گفت: “من حدود 15 سال در این زمینه در سه قاره مختلف کار کرده ام و خودم هرگز آن را دست اول ندیده ام.”

هیوم گفت که لکه ها چندین بار از آب بیرون پریدند و به فاصله 6 فوتی قایق محققان رسیدند و به آنها اجازه می داد “نگاه بسیار واضحی” به رنگ آن داشته باشند. به طور کلی، سالم به نظر می رسید و تحت تأثیر شرایط پوستی خود قرار نمی گرفت.

این مطالعه نشان داد که محققان این دلفین پیبالد را برای حدود 40 دقیقه مشاهده کردند و دیگر آن را ندیده‌اند. آنها امیدوارند در طول پروژه تحقیقاتی هیوم بیشتر آن را مطالعه کنند.

خلیج هروی در امتداد ساحل شمال شرقی و حدود 600 مایلی شمال شرقی سیدنی قرار دارد.

هیوم به شرکت پخش استرالیایی گفت: “ما امیدواریم که دکترای من شروع یک پروژه بلند مدت در منطقه باشد و ممکن است به پتانسیل راه اندازی یک پارک دریایی در این منطقه کمک کند.”

تیم تحقیقاتی شامل هیوم، لونگود، ملینا کین و بانی هلمز بود.

فک های فیل را تماشا کنید که در ساحل کالیفرنیا خود را در ماسه می پوشانند. دلیلی داره

جوجه پنگوئن در آکواریوم کالیفرنیا تاریخ ساز شد. چرا این یک “نقطه عطف قابل توجه” است؟

منتظر من باش! تماشای تگ‌های غافلگیرکننده غافلگیرکننده در پشت گله بزرگ گوزن در کلرادو

منبع