یک مطالعه نشان داد که یک توده جلبک دریایی غول پیکر که به سمت سواحل فلوریدا حرکت می کند مملو از باکتری های بالقوه خطرناک است که یک “طوفان بیماری زا” را تهدید می کند.

کارگران در حال برداشتن جلبک دریایی از ساحلی در مکزیک که آب آن قهوه ای است.


منبع

او گفت: “عفونت های بسیار وحشتناکی توسط ویبریو ایجاد شده است. پتانسیل گوشت خواری آنها نادر است، اما واقعی است.”

مقامات فلوریدا به مردم هشدار دادند که در صورت امکان از Sargassum دوری کنند.

در همین حال، هنگامی که سارگاس ساحلی می میرد و می پوسد، بوی قوی تخم مرغ گندیده می دهد و باعث ایجاد مشکلاتی برای صنایع گردشگری در مکزیک و فلوریدا می شود.

یافته‌های جدید تنها مشکل مرتبط با جلبک‌ها نیستند، زیرا همانطور که اینسایدر قبلاً گزارش داده بود، می‌تواند اکوسیستم‌های ساحلی را نابود کند، مرجان‌ها را خفه کند، به حیات وحش آسیب برساند، زیرساخت‌ها را تهدید کند و کیفیت هوا را کاهش دهد.

یک مطالعه نشان داد که تداخل بین زباله‌های پلاستیکی دریایی و باکتری‌ها می‌تواند باعث ایجاد «طوفان بیماری‌زا» شود.

  • جلبک دریایی Sargassum آب را قهوه ای رنگ می کند و ساحل خلیج سلیمان، شمال تولوم، ایالت کوئینتانا رو، مکزیک را می پوشاند. چهارشنبه 3 اوت 2022.ادواردو وردوگو/عکس AP

    • در حالی که برخی ترس ها در مورد ویژگی های “گوشت خوار” این باکتری وجود دارد، کارشناسان به LiveScience گفتند که این احتمال نسبتاً غیر معمول است.

      یک مطالعه اخیر نشان داد که بخش عظیمی از جلبک دریایی در اقیانوس اطلس به سمت فلوریدا مملو از باکتری و پلاستیک است که می تواند باعث ایجاد “طوفان بیماری زا” شود.

      این مطالعه که در ژورنال Water Research در ماه مه منتشر شد، چگونگی تعامل بین زباله‌های پلاستیکی دریایی و باکتری‌های ویبریو در شکوفه‌های عظیم سارگاسوم را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که می‌تواند «طوفان بیماری‌زای کاملی باشد که پیامدهایی هم برای حیات دریایی و هم برای سلامت عمومی دارد». به دانشگاه آتلانتیک فلوریدا.

      لیندا آمارال زتلر، زیست‌شناس دریایی در موسسه رویال هلند برای تحقیقات دریا و یکی از نویسندگان این مطالعه، گفت: واضح است که ویبریو می‌تواند هم پلاستیک و هم سارگاسوم را مستعمره کند و می‌تواند حامل ژن‌هایی باشد که بالقوه بیماری‌زا هستند. LiveScience.

      برخورد امواج اقیانوس به ساحل خط ساحلی پوشیده از جلبک های قهوه ای قرمز تا لبه پوشش گیاهی سبز

      تریسی مینسر، نویسنده اصلی این مطالعه، در بیانیه‌ای گفت: ما واقعاً می‌خواهیم مردم را از این خطرات مرتبط آگاه کنیم.

      یکی دیگر از کارشناسان به LiveScience گفت که او معتقد است این یافته ها “مسئله بزرگی نیست” و بسیاری از ویبریو نسبتاً بی ضرر هستند – اما بازدیدکنندگان ساحل باید همچنان مراقب باکتری های موجود در جلبک دریایی باشند.

    مینسر گفت: “به ویژه، باید در مورد برداشت و فرآوری زیست توده سارگاسوم تا زمانی که خطرات به طور کامل کاوش شود، احتیاط کرد.”

    ناسا پیش‌بینی می‌کند که شکوفه‌های جلبک دریایی Sargassum به طول 5000 مایل امسال در امتداد دریای کارائیب و سواحل فلوریدا می‌تواند بزرگترین شکوفه‌ای باشد که تاکنون ثبت شده است و انتظار می‌رود بسیاری از جلبک‌های دریایی در ژوئن و ژوئیه به ساحل بروند، جایی که می‌توانند ویران کنند.

    بخش عظیمی از جلبک دریایی Sargassum به سمت سواحل فلوریدا و مکزیک در حرکت است.