یک سیارک مملو از فلزات به ارزش 10 کوئینتیلیون دلار به آمریکا نزدیکتر شده است


سیارک

ناسا

  • ناسا موانع کلیدی را که به آن اجازه می‌دهد یک فضاپیما را در ماه اکتبر به سمت سیارک پرتاب کند، برطرف کرد.

  • تصور می شود که این سیارک از طلا، آهن و نیکل تشکیل شده است و ارزش آن 10 کوئینتیلیون دلار تخمین زده می شود.

  • این فضاپیما با موشک SpaceX پرتاب خواهد شد و به سمت کمربند اصلی سیارک بین مریخ و مشتری خواهد رفت.

ناسا اعلام کرد که کمتر از 100 روز تا پرتاب یک فضاپیمای طراحی شده برای مطالعه یک سیارک به ارزش 10 کوئینتیلیون دلار فاصله دارد.

آزمایشگاه پیشرانه جت آژانس فضایی روز سه شنبه گفت که اخیراً آزمایش جامع نرم افزار پرواز را تکمیل کرده و آن را روی فضاپیما نصب کرده است. این یک مانع کلیدی را برطرف کرد که قبلاً باعث می شد کاوشگر تاریخ پرتاب اولیه خود در سال 2022 را از دست بدهد.

این سیارک که با نام 16 Psyche شناخته می شود، تصور می شود که از طلا، آهن و نیکل ساخته شده است که 173 مایل عرض دارد. ارزش سنگ معدن آن حدود 10,000,000,000,000,000 دلار برآورد شده است. در سال 2020، ناسا از همکاری با اسپیس ایکس ایلان ماسک برای رسیدن به بدنه غنی از فلز خبر داد.

از طریق قانون رقابت پذیری پرتاب فضای تجاری ایالات متحده در سال 2015، شرکت ها حق قانونی نسبت به هرگونه مواد استخراج شده از اجرام آسمانی دارند. و شرکت هایی در حال حاضر برای آزمایش فناوری که از نظر تئوری می تواند این کار را انجام دهد، ظهور کرده اند.

در همین حال، ماموریت ناسا علمی است و به دنبال یادگیری بیشتر در مورد هسته سیاره ها و نحوه تشکیل سیارات است. این فضاپیما در ماه اکتبر با موشک فالکون هوی اسپیس ایکس پرتاب می‌شود و در سفری شش ساله به سمت کمربند اصلی سیارک بین مریخ و مشتری خواهد رفت.

پس از رسیدن به آنجا، ماهواره به مدت 26 ماه به دور سیارک می چرخد ​​و تاریخچه و ترکیب مواد معدنی آن را مورد مطالعه و عکسبرداری قرار می دهد.

در حالی که ناسا بر روی 16 Psyche تمرکز می کند، آژانس قبلاً اشاره کرده بود که کمربندی که در آن زندگی می کند پر از سیارک های غنی از سنگ معدنی است که روی هم 700 کوئینتیلیون دلار ارزش دارند. در واقع، Psyche باارزش‌ترین آنها نیست، زیرا دیویدا، یک سیارک 27 کوینتیلیون دلاری از آن پیشی گرفته است.

اگرچه یک تجارت بالقوه پرسود برای آینده است، اما ورود مواد معدنی ارزشمند از فضا ممکن است در واقع تعداد زیادی میلیاردر ایجاد نکند. به این دلیل که مازاد عرضه ناگهانی باعث کاهش قیمت فلزات می شود.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع